Videokaartbenchmarks - Al onze gpu-testresultaten

Pagina: 1
Acties:

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-03 16:47

TheProst

comparison is the thief of joy

Topicstarter
Artikel: Best Buy Guide: Videokaartbenchmarks - Al onze gpu-testresultaten
Auteur: @Trygve Bij de Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT staat een best hoge wattage bij Avatar.

Avatar: Frontiers of Pandora - 3840x2160 - Ultra - Stroomverbruik (Software 2.685 watt

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:09

Trygve

Redacteur
Die had je goed gespot! De 2685Mhz van de gpu-kloksnelheid stond per ongeluk bij het verkeerde veld ingevuld, inmiddels aangepast en gelukkig verbruikt de kaart tijdens belasting niet 2,7kW :+

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-03 16:47

TheProst

comparison is the thief of joy

Topicstarter
Ik denk dat de PSU in de test bench dat ook niet over leefd had😅

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• rgeen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-03 01:41
Top, mooi artikel weer

Zouden jullie ook eens een mooie best buy kunnen doen voor systemen die geschikt zijn voor:
1) 3D applicaties zoals Sketchup 3D, Vray rendering, Lumion 2026 + rendering en Blender.
2) foto en video bewerkig zoals Adobe software
3) zelf AI LLM's lokaal hosten etc etc
4) lokaal diverse Dockers kunnen draaien

Alvast bedankt Tweakers Team!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@rgeen Ik denk dat die grotendeels afgedekt worden door:
Best Buy Guide: De beste workstation-pc
En waar dat niet het geval is, te specifiek wordt. Zie ook de volgende opmerking in die bbg
Afhankelijk van je precieze gebruiksdoelen kan de invulling van een workstation net wat anders zijn, dus zie dit systeem vooral als een startpunt. De een heeft immers vooral behoefte aan processorkracht, de ander wil meer geheugen en weer een ander heeft een krachtige gpu, of twee, nodig voor rendertaken of het trainen van neurale netwerken, en ga zo maar door. Met dit systeem als basis zou je volgens ons in ieder geval een eind op weg geholpen moeten zijn, maar er is helaas geen universeel systeem dat voor iedereen volledig aan de wensen voldoet. Wel helpen we je met enkele upgrademogelijkheden al op weg om het systeem verder te optimaliseren voor bepaalde veeleisende gebruiksdoelen.
Jouw punt 4 lijkt me zelfs nóg specifieker, want hoeveel is "diverse" en wat moet er in die Dockers draaien? Ik denk dat je daarvoor beter op het forum kan rondkijken/-vragen.

Edit: Hoewel er ook een thuisserver bbg is:
Best Buy Guide: De beste thuisserver

[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 01-03-2026 14:17 ]

iRacing Profiel

• rgeen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-03 01:41
Dank je wel voor jouw reactie en tips @Wild Chocolate
Pagina: 1