return to wolf , 256 meg aan de lage kant

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik draai return to castle wolfenstein op een athlon 800 / 256 MB / geforce 2mx classic / 7200 rpm schijf / win2k prof.
hij loopt nogal te swappen naar de schijf tijdens het spelen en tijdens het afsluiten flipt ie helemaal. doe ik iets verkeerd of heb ik meer geheugen nodig of moet ik win '98 gebruiken?

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 09:59

fulgore

goud

Tis een test versie he ?! Dus dat kan gebeuren. Of is je schijf nogal gefragmenteerd ? Of zit ie bijna vol ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Volgens mij niet hoor, ik heb een PIII-650 met 256Mb geheugen en een GeForce2 en geen problemen met swappen, misschien even de drivers van je hardware nalopen of ze wel recent zijn? (ik heb zowel onder WinME als 2000 geen problemen)

• smvs
  • Niet online
defraggen dan maar.

Verwijderd

HmmZ denk ook dat jeh foor een defragmentatie mag gaan >:)

Tiz wel gaaf spel vooral over het net :9

• smvs
  • Niet online
alleen niet met slownera internet dus dat wordt een mini lan organiseren.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
ik heb dus precies het zeflde... 1ghz,256sd,en gforce mx. Het spel zelf draaid zwaar soepel op 1024x768 maar het laden is echt afschuwlijk. Duurt wel 1 minuut ofzo...dik ratelen enz. Ook als ik terug ga naar windows met alt+enter (alt tab doet ut niet) dan duurt het ook echt wel min. een minuut... en ik heb pas nog mn systeem opnieuw erop gezet dus dat kan het niet zijn. Kzit te denken om dr zo nog ff 256 bij te pleuren...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vaag, lijken me lokale problemen.
Heb een Duron 650, 256 Mb, GF2MX.
Loopt super hier.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
hmmz, ik heb een p3 450, 384mb RAM en een 1xAGP aangedreven GeForce 256 en in 800x600 loopt ie SUPER! alles op medium, maar wel 32bit shite. 8-)

Verwijderd

Ik heb een soort gelijkig systeem, maar dan een Geforce DDR en alles draait bij mij prima in 1024*768.

Nieuwe drivers van videokaart?

• FireFoz
hij draaid wel prima, maar hij laad zo langzaam. het spel zelf gaat perfect, alleen het laden van het level bijv. duurt echt een minuut... ik haat wachten :P

• FireFoz
keb dr 256 bij gegooid (nu dus 512) en dan scheelt maar liefst 35 sec met laden :D

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ok voor de mensen die het verdommen een readme.txt te lezen

het swappen:

Dit spel VERREIST een minimale SWAP FILE van 100mb, (daarom doet dat level laden zo verdomt lang bij mij, maargoed) Waarom ie dit nodig heeft? Uit ervaring ga ikervan uit dat ie een hoop geheugen nodig heeft, dus daarom alles dingen die niet met het spel te maken heeft in zijn swap te gooien, INCLUSIEF DE KERNEL VAN JE OS, althans gedeeltelijk! (ja dit kan, hier kun je ook iets tegen doen, www.registery.com ofzo, of register.com, whatever)maar dat zal met dit spel niet helpen, ik heb 196mb ram, en een swapfile van 300mb, mischien moeten degene die last hebben van het swappen gewoon even 1 minimale waarden invoeren en die gelijk stellen aan de maximale swapfile grootte, dus

gewoon 300mb PERMANENT , het swappen kan ook veroorzaakt worden doordat je windows je swap laat beheren, hierdoor moet ie steeds als er data in of op die swap komt zijn grootte veroorzaken. dat kan tot swappen leiden.

ow en hoe ik erachter kwam dat mijn kernel geswapt was 8-) , mijn swap file staat op een software matige raid0 config, van 2x 2Gb ata33 schijven, die maken een hels kabaal vergeleken met me primary hd, nadat ik het spel afsloot, ratelde die raid0 schijven aan 1 stuk door, bij elke handeling die ik in win2k verrichte. aangezien het enige wat op die reet partitie staat een swapfile is..

maareh

mijn systeem:

celly500@566,
196mb ram
KYRO2 (195mhz)
WIN2K SP2

en ik raaide gisteravond voor het eerst dit spel in 1024*768 32bit (alles) high, high, alles gewoon HIGH, en dit ging als een trein, daarna ging ik nog even naar 1280*1024 en dat draaide evenals op dezelfde detail instellingen perfect!

kicke spel trouwens, gister 3uur achter1 gespeelt :)

• Mister_X
owja, ook al heb je 1gb aan ram, het zal nix uitmaken, dit spel verreist op 1 of andere manier gewoon 100mb SWAP...en daarom duurt het laden zo lang vooral als je 1 schijf hebt, dan swap ie naar je swapfile en ondertussen laad ie het level en ze zooi het ram in.

• Glorix Jim
  • Laatst online: 03-02 15:05
(jarig!)
Aangezien het draait op q3 engine kan je deze parameter erbij zetten :
seta com_hunkMegs "128"
Hoe meer geheugen je hebt des te groter dit getal kan zijn. Ik had zelf 192mb (nu 256) en toen gebruikte ik deze setting. Misschien dat dat helpt ;)

Verwijderd

en aangezien hij idd gebaseerd is op de Q3 engine zou +set r_smp 1 ook moeten werken (SMP mode). ik heb het al geprobeerd maar het werkt niet echt lekker iig. met mazzel doet ie het en is ie ook een heel stuk sneller. (dual p3 450, gf2gts,2k), maar meestal crasht ie na 1 minuut of hangt bij het limbo scherm. iemand anders al SMP mode geprobeerd?

Verwijderd

ff een ding waar moet ik die regels invullen?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:59

Tjark

DON'T PANIC

Nou, bij mij kan ik nog wel aardig spelen met 6 mensen, maar als er 25 players zijn en het spel begint net dan is het wel horten en stoten.

res op 800*600, alles laag, 16bit. Maar m'n systeem is ook niet meer 1 van de snelste meer tegenwoordig :D

oh: OS: W2K server

*insert signature here

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met onderstaand systeem geen last :P, ook niet als er 20+ mensen in beeld zijn :7

(oh ja, ik draai 1024x768x32 met detail op high en Anisotropic filtering aan *D)

• Mister_X
Het spel is wel mega vet kicken, vooral als je medic bent, na een tijdje krijgen je teamgenoten dat door en lopen ze de hele tijd achter jou aan, en geven ze ammo als het nodig is,

wat ook cool is als je zo'n ventje die om medic roept, van de tegen partij, dat je effe paar kogels door ze barst jaagt.

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 15:47 schreef Mister_X het volgende:
Het spel is wel mega vet kicken, vooral als je medic bent, na een tijdje krijgen je teamgenoten dat door en lopen ze de hele tijd achter jou aan, en geven ze ammo als het nodig is,

wat ook cool is als je zo'n ventje die om medic roept, van de tegen partij, dat je effe paar kogels door ze barst jaagt.
Daarom ben ik dus bij altijd Medic >:)

• Mister_X
Op dinsdag 18 september 2001 11:39 schreef Glorix Jim het volgende:
Aangezien het draait op q3 engine kan je deze parameter erbij zetten :
seta com_hunkMegs "128"
Hoe meer geheugen je hebt des te groter dit getal kan zijn. Ik had zelf 192mb (nu 256) en toen gebruikte ik deze setting. Misschien dat dat helpt ;)
hoe doe je dat? steeds als ik in me snelkoppeling zet, zegt ie zoiets als doel niet gevonden.

Verwijderd

Gewoon lekker zie sig

• Mister_X
up, hoe laat je dan je FPS zien,

heeft er iemand ook dat als je NET 2sec in een level zit alles traaag gaat, en pas na 3 sec alles goed loopt?

Verwijderd

bij moi loopt ie wel lekker met 256 meg , maar de ping is altijd aan de hoge kant ;)

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 20:54

Soullie

Planeshift

alles draait lekker... de laadtijd valt iig ook wel mee.. :)

en Medic ruled idd zwaar :D

• FireFoz
hij loopt bij mij nu zwaar lekker. Ik heb gisteren ff mn computer ge-edit, en nu is mn memory van 256 naar 512 gegaan, van 133mhz naar 138, van 200mb/s naar 300mb/s, mn 3dbenchmark 2000 van 4692 naar 5648, en mn 1ghz naar 1.1ghz.

Op 1024x768 met ALLES aan en high, loopt ie helemaal vloeiend. Maar ben toch nog benieuwd naar FPS dat ik haal. Het was toch zowiets als in de console /cs_maxfps ofzo..?

• Mister_X
Ik zie allemaal dikke pc's hiero die zeggen dat het lekker draait, dat is natuurlijk zo, maar hij mijn specs en verhaal:

Celly500@566 (7,5 X 75mhz, 2.3v)
192mb 113mhz ram
KYRO2 64mb 195mhz
WIN2K
SBLIVE

en me settings in RtW3d
1024*768 alles 32bit
high
high
high

speelbaarheid, vloeiend, hoeveel popjes erook zijn

zelfde settings als hierboven:

1280*1024
speelbaar, nog even tweaken en het loopt ook vloeiend.

:P

• FireFoz
yah maar jij hebt een dikke videokaart, ik heb maar een GeForce 2 MX (asusv7100)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:59

Tjark

DON'T PANIC

Medic rouleert idd.
Meestal als ik allies speel dan begin ik als engineer: gewoon snel naar die deur sjeesen, bom planten planten, granaatje in de bunker, naar wall sjeesen, ff wachten, 2e bom plaatsen, paar granaten over de muur, machinegun leegschieten en dan jezelf laten neerschieten en spawnen als medic.

Hekel aan newbie medic die als je zelf ligt te creperen je pakketten geeft ipv een spuitje |:(

Valt ook op hoeveel mensen er "Player" heten :)

damn... toch maar eens een snellere videokaart (en hele pc er om heen) als ik dit zo allemaal lees. Een versie W2K install na 1,5 jaar wil ook wel helpen denk ik :o

*insert signature here

• Glorix Jim
  • Laatst online: 03-02 15:05
(jarig!)
Op dinsdag 18 september 2001 19:54 schreef Mister_X het volgende:

[..]

hoe doe je dat? steeds als ik in me snelkoppeling zet, zegt ie zoiets als doel niet gevonden.
Zet het in je .cfg file die staat in je demo dir.
Zit nu op school dus weet de namen niet. Maar de cfg file staat in de dir waar ook de pak file staat.

Verwijderd

kan iemand my ff de url pasen waar ik um kan downen?

(8> >:)

• Mister_X
Op woensdag 19 september 2001 14:24 schreef Glorix Jim het volgende:

[..]

Zet het in je .cfg file die staat in je demo dir.
Zit nu op school dus weet de namen niet. Maar de cfg file staat in de dir waar ook de pak file staat.
ow thx! ik weet al waar die staat! thxies

Verwijderd

Zelfs op mijn compu (AMD K6-3 450 MHZ, 160 MB RAM,Diamond Viper v770) met alle textures op gemiddeld, en reso op 1024x768, draait 't prima :)
Pagina: 1