Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd voornamelijk gamen, geen videobewerking of dergelijke. Qua games voornamelijk FPS, RPG's en zo nu en dan een citybuilder.
Dus (toekomstige) Battlefield, Rainbow Six, Baldur's gate, Kingdome Come2, Armored Core VI, Cities Skylines 2.
Ik hoef geen miljoenmiljard FPS op Ultra. Als ik maar wel de komende periode op ultra kan spelen zonder problemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe maximaal 2000,- . Een beetje meer zou kunnen maar dan moet het echt de moeite waard zijn. Ik wil het zelf in elkaar zetten om kosten te besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten van oude PC. Randapparatuur heb ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het in principe bij A-merken houden. CPU AMD en GPU Radeon.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij hoeft die niet superstil te zijn. Ik game op zolder en daar kan het wel wat warmer worden dan gebruikelijk dus goede koeling is belangrijker dan stilte.
Ga je overklokken?
Niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Zie ik dingen over het hoofd? Zijn er verbeteringen qua prijs-kwaliteit verhouding?
Zoals gezegd voornamelijk gamen, geen videobewerking of dergelijke. Qua games voornamelijk FPS, RPG's en zo nu en dan een citybuilder.
Dus (toekomstige) Battlefield, Rainbow Six, Baldur's gate, Kingdome Come2, Armored Core VI, Cities Skylines 2.
Ik hoef geen miljoenmiljard FPS op Ultra. Als ik maar wel de komende periode op ultra kan spelen zonder problemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In principe maximaal 2000,- . Een beetje meer zou kunnen maar dan moet het echt de moeite waard zijn. Ik wil het zelf in elkaar zetten om kosten te besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten van oude PC. Randapparatuur heb ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het in principe bij A-merken houden. CPU AMD en GPU Radeon.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij hoeft die niet superstil te zijn. Ik game op zolder en daar kan het wel wat warmer worden dan gebruikelijk dus goede koeling is belangrijker dan stilte.
Ga je overklokken?
Niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Zie ik dingen over het hoofd? Zijn er verbeteringen qua prijs-kwaliteit verhouding?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 496,99 | € 496,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 9070 XT OC | € 793,10 | € 793,10 |
1 | Behuizingen | Corsair Frame 4000D RS Zwart | € 101,89 | € 101,89 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,04 | € 132,04 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 163,- | € 163,- |
Totaal | € 2.040,72 |
"A life without memes is not worth living." - Socrates