Tips voor PS5 spelletjes die mijn dochter mee kan spelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:47
Hi Tweakers,

Mijn dochter van vier vindt het leuk om mee te kijken met gamen en de laatste tijd jat ze steeds vaker de controller. Ik ben op zoek gegaan in de PS Store naar games die leuk zijn voor jonge kinderen maar kan er zo snel geen vinden.

Wat ze leuk vind om te doen:

AstroBot: Het blob level waarbij je zo'n smurrie bent die overal doorheen moet zien te komen
Lego Horizon: Niet het spel zelf, maar bouwen in het dorpje

Ik heb daarop Lego Starwars gekocht maar die bleek voor 7 jaar en ouder en nog echt teveel piew piew piew voor mijn dochter's leeftijd.

Zijn er kleine indie games of gewone games met wat simpele besturing waarvan jullie denken; dat zou een meisje van vier ook grappig vinden?

P.S. gaat om game tijd van 5 minuten per week ongeveer dus groot hoeft het echt niet te zijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
LocoRoco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27
Misschien iets van Paw Patrol?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Dus dit is waar dat blob level vandaan komt in AstroBot? Ik wist het niet maar herken de muziek :) dankjewel voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Halfkakkende

Vandring

Hier een jongetje van 4,5 en hoewel hij liever wat simpele playdu spellen op de tablet speelt:

- Smurfs Kart is hier een groot succes. Een soort van Mario Kart-lite en in te stellen dat ie meehelpt met gas geven en sturen.

- My Little Universe vindt de kleine man ook leuk om mee te doen. Resources hakken (kan evt ingesteld worden dat je geen knoppen hoeft te drukken en enkel hoeft rond te lopen) en stukjes land bouwen, af en toe een krab verslaan voor muntjes.

- Uno vindt ie ook leuk (en begint ie steeds meer te begrijpen), maar spelen we eigenlijk meer met het echte kaartspel.

- Peppa Pig. Zeer laagdrempelige besturing, wel geinig voor de kleintjes. Volgens mij wel Engels (pin me er niet op vast)

- Rayman Legends, maar om te spelen nog veeeeeeel te moeilijk.

- Verder vindt ie het prachtig om mee te kijken bij zo'n beetje alle PSVR2 spellen, waarbij je alles kan slopen, maar dat is niet echt iets waar hij aan mee kan doen natuurlijk.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Halfkakkende Peppa Pig had ik ook gekeken inderdaad maar is helaas Engels. Die andere tips ga ik bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Wat ook leuk is om samen te spelen: The Incredible Machine.

Is denk ik alleen op PC te spelen, maar erg leuk om samen die machines uit te puzzelen. Ik speel het online in de browser:

Wikipedia: The Incredible Machine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
olafmol schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:37:
Wat ook leuk is om samen te spelen: The Incredible Machine.

Is denk ik alleen op PC te spelen, maar erg leuk om samen die machines uit te puzzelen. Ik speel het online in de browser:

Wikipedia: The Incredible Machine
Dit speelde ik vroeger :) toen ik klein was. Zeer leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

Wat bij mij opkomt is Little Big Planet, volgens mij is daar alleen geen recente release van helaas.
Pagina: 1