Tips voor PS5 spelletjes die mijn dochter mee kan spelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hi Tweakers,

Mijn dochter van vier vindt het leuk om mee te kijken met gamen en de laatste tijd jat ze steeds vaker de controller. Ik ben op zoek gegaan in de PS Store naar games die leuk zijn voor jonge kinderen maar kan er zo snel geen vinden.

Wat ze leuk vind om te doen:

AstroBot: Het blob level waarbij je zo'n smurrie bent die overal doorheen moet zien te komen
Lego Horizon: Niet het spel zelf, maar bouwen in het dorpje

Ik heb daarop Lego Starwars gekocht maar die bleek voor 7 jaar en ouder en nog echt teveel piew piew piew voor mijn dochter's leeftijd.

Zijn er kleine indie games of gewone games met wat simpele besturing waarvan jullie denken; dat zou een meisje van vier ook grappig vinden?

P.S. gaat om game tijd van 5 minuten per week ongeveer dus groot hoeft het echt niet te zijn

Beste antwoord (via Piet_Piraat7 op 19-06-2025 12:26)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 18:02

Major_ton

Shoot!

Misschien kan je ook een (2dehands) Nintendo Switch overwegen. Ik ben met mijn dochter begonnen met Mario Party en Mario Kart. Later werd dat Minecraft en Fortnite. Mijn dochters zijn 10 en 6 en we hebben hier een Switch 1, Switch 2 en een PS5.

Mijn jongste dochter speelt (vanaf 5 jaar zo'n beetje):
- Sackboy
- Horizon Forbidden West (noemt ze het meisjesspel)*
- Spyro reignited trilogie (noemt ze het draakjesspel)
- Astrobot
- Mario Kart 8 en World
- Mario Party
- Minecraft
- Lego Fortnite

Mijn oudste dochter speelt:
- Alles wat hierboven staat
- Fall Guys
- Stumble Guys
- RoBlox
- Fortnite
- Jurassic World Evolution
- En we spelen samen Settlers III over LAN op 2 laptops 😀

4 jaar is nog erg jong, maar spelletjes als Sackboy kan je samen spelen (erg leuk!). Spyro is ook heel leuk om te spelen. Ik heb met de kids alle 3 de delen Platinum gehaald. Hetzelfde geldt voor Astrobot (ook platinum), al kan je natuurlijk beginnen met Astro's Playroom die gratis bij je PS5 zit. Alles bij elkaar is Astrobot denk ik het grootste succes geweest. Daarbij hebben ze allebei staan springen en juichen voor de TV en ze kunnen het ook heel goed zelf spelen.

*Horizon Forbidden West voor een kind van 5 is wat dubieus natuurlijk en echt spelen kan ze het niet. Ze vind het leuk om wat rond te lopen in de wereld en op een robot stier te rijden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01
LocoRoco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:54
Misschien iets van Paw Patrol?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Dus dit is waar dat blob level vandaan komt in AstroBot? Ik wist het niet maar herken de muziek :) dankjewel voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:51

Halfkakkende

Vandring

Hier een jongetje van 4,5 en hoewel hij liever wat simpele playdu spellen op de tablet speelt:

- Smurfs Kart is hier een groot succes. Een soort van Mario Kart-lite en in te stellen dat ie meehelpt met gas geven en sturen.

- My Little Universe vindt de kleine man ook leuk om mee te doen. Resources hakken (kan evt ingesteld worden dat je geen knoppen hoeft te drukken en enkel hoeft rond te lopen) en stukjes land bouwen, af en toe een krab verslaan voor muntjes.

- Uno vindt ie ook leuk (en begint ie steeds meer te begrijpen), maar spelen we eigenlijk meer met het echte kaartspel.

- Peppa Pig. Zeer laagdrempelige besturing, wel geinig voor de kleintjes. Volgens mij wel Engels (pin me er niet op vast)

- Rayman Legends, maar om te spelen nog veeeeeeel te moeilijk.

- Verder vindt ie het prachtig om mee te kijken bij zo'n beetje alle PSVR2 spellen, waarbij je alles kan slopen, maar dat is niet echt iets waar hij aan mee kan doen natuurlijk.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@Halfkakkende Peppa Pig had ik ook gekeken inderdaad maar is helaas Engels. Die andere tips ga ik bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01
Wat ook leuk is om samen te spelen: The Incredible Machine.

Is denk ik alleen op PC te spelen, maar erg leuk om samen die machines uit te puzzelen. Ik speel het online in de browser:

Wikipedia: The Incredible Machine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
olafmol schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:37:
Wat ook leuk is om samen te spelen: The Incredible Machine.

Is denk ik alleen op PC te spelen, maar erg leuk om samen die machines uit te puzzelen. Ik speel het online in de browser:

Wikipedia: The Incredible Machine
Dit speelde ik vroeger :) toen ik klein was. Zeer leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-09 14:54

Plainside

I browse when I'm at work

Wat bij mij opkomt is Little Big Planet, volgens mij is daar alleen geen recente release van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:23

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

LEGO games zijn ook altijd heel leuk, ook om lekker samen te spelen, maar Little Big Planet wat eerder al werd genoemd is ook een hele goede.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 16-06-2025 09:21 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orodeth
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 22:34
Plainside schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:43:
Wat bij mij opkomt is Little Big Planet, volgens mij is daar alleen geen recente release van helaas.
Die is overgegaan in een andere titel: Sackboy en yes die is ook voor de Ps5.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 18:02

Major_ton

Shoot!

Misschien kan je ook een (2dehands) Nintendo Switch overwegen. Ik ben met mijn dochter begonnen met Mario Party en Mario Kart. Later werd dat Minecraft en Fortnite. Mijn dochters zijn 10 en 6 en we hebben hier een Switch 1, Switch 2 en een PS5.

Mijn jongste dochter speelt (vanaf 5 jaar zo'n beetje):
- Sackboy
- Horizon Forbidden West (noemt ze het meisjesspel)*
- Spyro reignited trilogie (noemt ze het draakjesspel)
- Astrobot
- Mario Kart 8 en World
- Mario Party
- Minecraft
- Lego Fortnite

Mijn oudste dochter speelt:
- Alles wat hierboven staat
- Fall Guys
- Stumble Guys
- RoBlox
- Fortnite
- Jurassic World Evolution
- En we spelen samen Settlers III over LAN op 2 laptops 😀

4 jaar is nog erg jong, maar spelletjes als Sackboy kan je samen spelen (erg leuk!). Spyro is ook heel leuk om te spelen. Ik heb met de kids alle 3 de delen Platinum gehaald. Hetzelfde geldt voor Astrobot (ook platinum), al kan je natuurlijk beginnen met Astro's Playroom die gratis bij je PS5 zit. Alles bij elkaar is Astrobot denk ik het grootste succes geweest. Daarbij hebben ze allebei staan springen en juichen voor de TV en ze kunnen het ook heel goed zelf spelen.

*Horizon Forbidden West voor een kind van 5 is wat dubieus natuurlijk en echt spelen kan ze het niet. Ze vind het leuk om wat rond te lopen in de wereld en op een robot stier te rijden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@Major_ton thanks :) een Switch hebben we trouwens, maar die heb ik al een paar maanden uitgeleend aan een vriend die beide open world Zelda's nog niet had uitgespeeld. Schande.

Mijn dochter speelt nu af en toe Locoroco wat @olafmol aankaartte, maar ze snapt het draaien nog niet helemaal goed.

Sackboy heb ik nu een paar keer gehoord, daar ga ik eens naar kijken.

Overigens zit ik ook aan te denken om PS Plus te nemen, dan kan ik ook The Plucky Squire proberen. Het zal haar niet in haar eentje lukken maar het ziet er wel leuk uit.

Fortnite Lego Odyssey vindt ze ook grappig om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31

DropjesLover

Dit dus ->

Bij mij op de PS5 dezelfde vraag. SmurfenKart was een succes (totdat iemand de schijf brak...), AstroBot en MineCraft.
Veel andere dingen zijn veel te snel / chaotisch, moeilijk of te veel vechten nog...
Spyro zal ik ook eens naar kijken!

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1