Op een aanbouw die al 40 jaar staat kwam ik bij het uitscheppen van de dakgoot tegen dat alle verticale delen lood(die dus in de bakstenen trapsgewijs zitten) los zitten. Ik zie ze gewoon heen en weer schommelen en dat los van elkaar.
Ik zie op het lood dat er een soort van lijmresten zitten en dat het dus ooit wel aan elkaar vast heb gezeten, maar nu dus niet meer.
Ik wil dit graag weer vast zetten maar heb een aantal vragen waar ik niet uitkom:
1. Is het voldoende om met een paar dotten kit per slab de loodslabben aan elkaar te maken?
2. Of moet ik echt alle verticale naden van boven tot onder waterdicht maken?
3. Welke lood-kit/lijm adviseren jullie?
4. Moet ik met lijm/kit of met speciale schroeven het lood nog aan de muur vast maken en zoja voor elke slab?
:strip_exif()/f/image/9KtUuKw5mcPz3ENKOB3VSGbd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/chWFRG5a672nDyNWd1ppyaYm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie op het lood dat er een soort van lijmresten zitten en dat het dus ooit wel aan elkaar vast heb gezeten, maar nu dus niet meer.
Ik wil dit graag weer vast zetten maar heb een aantal vragen waar ik niet uitkom:
1. Is het voldoende om met een paar dotten kit per slab de loodslabben aan elkaar te maken?
2. Of moet ik echt alle verticale naden van boven tot onder waterdicht maken?
3. Welke lood-kit/lijm adviseren jullie?
4. Moet ik met lijm/kit of met speciale schroeven het lood nog aan de muur vast maken en zoja voor elke slab?
:strip_exif()/f/image/9KtUuKw5mcPz3ENKOB3VSGbd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/chWFRG5a672nDyNWd1ppyaYm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7PMQAFepbpxgb3yibBo7GPpm.jpg?f=fotoalbum_large)