"on the job" unix/linux leren.

Pagina: 1
Acties:

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Hallo,

Ik zou graag in de Unix / Linux wereld willen werken,
alleen ik krijg daar geen voet aan wal.
dan is het natuurlijk een mogelijkheid om cursussen / opleidingen te gaan volgen (alleen die zijn vrij duur en kan ik dus niet betalen).

Dus ben ik maar begonnen aan een "zelfstudie", ik heb wat boeken van O'Reilly & Associates gekocht en ben zelf wat gaan klooien.

Ik kom wel vooruit, maar ik heb het idee dat een bedrijf er weinig aan heeft als ik bijvoorbeeld Qauke 3 kan installeren. ;-)
en dergelijke simpele dingen. (zoals ftp servertje etc.)

Dus eigenlijk zoek ik een bedrijf waar ik kan gaan werken,
en dan daar de benodigde ervaring op doe.

1. Is dat mogelijk ?
2. Waar kan ik dan het beste kijken (ik zie door de vele detacherings buro's etc. het bos niet meer)
3. als mijn bericht onduidelijk is, gaan dan niet meteen zitten janken en vraag gewoon om meer details ofzo

Bedankt,

Verwijderd

monsterboard.nl en de carrierebeurzen afgaan (CV-IT)
kun je btw al een DNS schrijven en onderhouden?
Dat soort dingen staan wel stoer op je CV.
En vergeet niet dat de tco (total cost of ownership) van linux behoorlijk hoog is...dwz: bedrijven willen sneller iemand die erg veel weet (console werk is dus een aanrader, want op servers wordt geen X gedraaid.)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Als je wilt omscholen is Pion misschien iets?
Ze bieden allerlei opleidingen en plaatsing bij bedrijven aan, varierend van NT tot unix.

http://www.pion.nl/

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
e-forze -> DNS schrijven en onderhouden heb ik me nooit aangewaagd, wel heb ik ervaring met oa. samba, apache en wat firewall basics. console werk gaat prima.
echt nog maar een beginner dus.

La_Pazz -> ik heb gekeken op de site, maar momenteel is het enigste wat ze aanbieden qua beheer MCSE en ik zou liever iets met unix /linux gaan doen, maar misschien als het echt niet gaat lukken ik nog eens bij Pion ga kijken. bedankt !

Verwijderd

Hmmmzzz.

Volgens mij kun je zo bij http://www.accell.nl gaan werken,
je voldoet iig. aan het bedrijfsprofiel.

Suc6!

Verwijderd

Een DNS-je is helemaal niet moeilijk, je moet alleen even het inzicht hebben :)
Als je een uitdraai van een werkende DNS maakt, heb je 't zo in de vingers...ekt wah! ;)
Pagina: 1