Disney+ werkt niet op Delta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 13:14
Vanavond wilde ik Disney+ kijken en kreeg ik de melding dat het alleen beschikbaar is 'in bepaalde regio's'.
Ik heb geen enkele mogelijkheid om via wifi Disney+ te kijken. Als ik wifi uitschakel is er geen probleem.

Heb het bij familie geprobeerd, die ook Delta hebben, en daar werkt het gewoon. Heb de modem al een paar keer uit en aan gezet, maar dat helpt ook niet.

Ik heb zelf niet heel veel verstand van internet en daarom vraag ik jullie om hulp :)
Voor zover ik weet heb ik geen VPN of iets dergelijks.

Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing.. Alvast bedankt

Beste antwoord (via jaihel op 17-06-2025 10:10)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

sus

is druk :+

100% dat dit door CG-NAT komt. Ben dat al heel vaak tegengekomen. Uitzetten en ineens werkt het prima. Specifiek Disney+ is er inderdaad gevoelig voor, andere streamingdiensten (nog) niet.

Even de klantenservice contacten dat je het uit wil hebben. Doen ze soms wat moeilijk om, maar als je aangeeft dat je je NAS wil kunnen benaderen is het meteen geregeld. Of je een NAS hebt, dat is niet spannend.

[ Voor 36% gewijzigd door sus op 10-06-2025 21:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je een IP adres hebt dat zogenaamd niet van NL afkomstig is (niet elke database is even up-to-date)

https://iplocation.io/ die checkt meerdere bronnen. Toevallig een locatie buiten NL aangeeft?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Nee, alle vier de bronnen geven aan dat het een Nederlands ip adres is.

Ik kwam onderstaande tegen op Reddit. Het zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met ipv6:

https://www.reddit.com/r/...ku_disney_error_73/?tl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ken zelf Delta niet. Toevallig een mogelijkheid om ipv6 uit te zetten om te kunnen uitsluiten?

Al even geleden maar hier ipv6 op wifi schijnt probleem te zijn: Pendaco in "Het Disney+ topic [streamingdienst]"

[ Voor 43% gewijzigd door RobbyTown op 10-06-2025 21:22 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Hmm ik weet niet waar in de instellingen ik dit kan uitzetten.
Als ik in de modem instellingen naar Internet Status ga dan zie ik dat ipv4 online is, en dat ipv6 offline is..

Ondertussen ga ik nog even verder zoeken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

100% dat dit door CG-NAT komt. Ben dat al heel vaak tegengekomen. Uitzetten en ineens werkt het prima. Specifiek Disney+ is er inderdaad gevoelig voor, andere streamingdiensten (nog) niet.

Even de klantenservice contacten dat je het uit wil hebben. Doen ze soms wat moeilijk om, maar als je aangeeft dat je je NAS wil kunnen benaderen is het meteen geregeld. Of je een NAS hebt, dat is niet spannend.

[ Voor 36% gewijzigd door sus op 10-06-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
sus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:54:

Dankjewel. Ik ga morgen even bellen. Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoe kan het dat dit nu ineens gebeurt? Het heeft het namelijk jarenlang gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Vergeet te melden: CG-NAT is alleen op glasvezel. Zit je op COAX, dan heb je daar geen last van.

Daar is dan echter wel een IP-range in omloop - die alleen bij COAX zit - die ooit Israelisch was. Staat bij een 2-tal partijen nog steeds als Israelisch, terwijl dat al jaaaren een NL range is. Is via Caiway gekomen en wordt nu op de COAX van Delta (dus, oude ZeelandNet) uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaihel
sus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:07:
Vergeet te melden: CG-NAT is alleen op glasvezel. Zit je op COAX, dan heb je daar geen last van.

Daar is dan echter wel een IP-range in omloop - die alleen bij COAX zit - die ooit Israelisch was. Staat bij een 2-tal partijen nog steeds als Israelisch, terwijl dat al jaaaren een NL range is. Is via Caiway gekomen en wordt nu op de COAX van Delta (dus, oude ZeelandNet) uitgerold.
Wij hebben thuis glasvezel dus we zouden cgnat moeten hebben. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

@jaihel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CG-NAT (Carrier Grade Network Adress Translating) is een techniek welke op véél meer plaatsen gebruikt wordt, meestal door diverse ISP's welke te weinig IPv4 adressen hebben voor het aantal klanten wat ze gelijktijdig moeten kunnen bedienen (zoals bijvoorbeeld op 4G/5G mobiele netwerken meestal het geval is).
jaihel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Wij hebben thuis glasvezel dus we zouden cgnat moeten hebben. Bedankt voor de uitleg!
Ook dát is dus niet 100% zeker. Een manier om het snel zelf te kunnen controleren is door middel van bij een website, zoals bijvoorbeel www.watismijnip.nl, het IPv4 adres op te vragen waarmee je daar 'bekend' gemaakt wordt. Als dat adres afwijkt van het IPv4 adres wat jij als WAN adres op het modem/router device van je provider ziet dan heb je een CG-NAT adres gekregen van je ISP. Zijn beide adressen gelijk dan ga je zonder NAT / CG-NAT over het internet vanop het modem/router apparaat van je provider.

Delta een béétje kennende werk je waarschijnlijk met/over CG-NAT en Delta zou het dan ook op moeten gaan lossen door de aangekochte IPv4 reeksen goed te laten opnemen / publiceren (ICANN) :'( 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-06-2025 15:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Will_M schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:47:
[...]

CG-NAT (Carrier Grade Network Adress Translating) is een techniek welke op véél meer plaatsen gebruikt wordt, meestal door diverse ISP's welke te weinig IPv4 adressen hebben voor het aantal klanten wat ze gelijktijdig moeten kunnen bedienen (zoals bijvoorbeeld op 4G/5G mobiele netwerken meestal het geval is).
Ik bedoelde natuurlijk de glasvezel van Delta, bij COAX is het niet in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:27

Die range is ook bij glasvezel actief, ik had er zelf last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Heb een paar keer uit werk geprobeerd te bellen, maar de wachttijden waren zo bizar lang dat ik even wacht tot dinsdag, dan ben ik namelijk vrij :) Ik laat het zeker weten als het is gelukt.
Will_M schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:47:
[...]

[...]

Ook dát is dus niet 100% zeker. Een manier om het snel zelf te kunnen controleren is door middel van bij een website, zoals bijvoorbeel www.watismijnip.nl, het IPv4 adres op te vragen waarmee je daar 'bekend' gemaakt wordt. Als dat adres afwijkt van het IPv4 adres wat jij als WAN adres op het modem/router device van je provider ziet dan heb je een CG-NAT adres gekregen van je ISP. Zijn beide adressen gelijk dan ga je zonder NAT / CG-NAT over het internet vanop het modem/router apparaat van je provider.

Delta een béétje kennende werk je waarschijnlijk met/over CG-NAT en Delta zou het dan ook op moeten gaan lossen door de aangekochte IPv4 reeksen goed te laten opnemen / publiceren (ICANN) :'( 8)
Ik zie dat het IP adres via de website anders is dan het IPv4 adres wat ik in mijn modem zie staan. Dus ik zou dan CG-NAT moeten hebben. Blijft bij mij nog steeds wel de vraag hangen: Waarom is het zo van de een op de andere dag dat ik niet meer kan inloggen op Disney+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Heel erg bedankt voor je advies. Het is gelukt en mijn kinderen kunnen weer lekker hun gang gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

Dartlink schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:47:
Die range is ook bij glasvezel actief, ik had er zelf last van :)
Oh, dat is nieuw voor mij. Wel handig te weten, vooral met PIN apparatuur heb ik daar gezeik mee
jaihel schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:15:

Ik zie dat het IP adres via de website anders is dan het IPv4 adres wat ik in mijn modem zie staan. Dus ik zou dan CG-NAT moeten hebben. Blijft bij mij nog steeds wel de vraag hangen: Waarom is het zo van de een op de andere dag dat ik niet meer kan inloggen op Disney+?
Dan is CG-NAT nu pas geactiveerd op jouw lijn. Dat wordt in fasen gedaan, niet in 1x voor alle klanten.
jaihel schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:10:

Heel erg bedankt voor je advies. Het is gelukt en mijn kinderen kunnen weer lekker hun gang gaan :)
Mooi! :)
Pagina: 1