Advies m.b.t. aankoop nieuwe televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoDuck
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-06 13:44
Ik zoek een?
OLED Televisie 55 inch met een soundbar

Wat is je budget?
Tussen de €1500 en €2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om TV te kijken denk hierbij aan series, films en voetbal. Standaard TV kijken wij wij niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wij hebben zelf op dit moment gekeken naar de Samsung S95F incl. ultra slim soundbar HW-S800D. Voor dit model met soundbar kom ik via de Samsung shop momenteel uit op een totaalprijs van €1791,42 (actie, kortingscode en inruil).

Daarnaast hebben wij gekeken naar de LG oled g4 gezamenlijk met de DSG10TY. Hier komen wij op een totaalprijs van €1674,30 (actie en memberskorting).

Afweging:

LG heeft dolby vision, maar geen HDR10+
Maakt gebruik van een OLED paneel
LG mindere soundbar (reviews)

Samsung ondersteunt geen dolby vision, wel HDR10+
Maakt gebruik van een QD-led paneel.
Samsung betere soundbar (reviews)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wij zijn dus opzoek naar een TV incl soundbar belangrijk is dat de soundbar niet te groot is qua diepte ivm uitsteken. Ik vroeg mij af wat jullie in mijn situatie zouden doen?

Bijgevoegd afbeelding van de huidige situatie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxpfl70kfWCIiY-yoex0VH30doY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZzr52FNhEQzXkeezgAjsh25.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:45
Dat is een hele nette prijs! Heb zelf de combinatie S95C met de S800D. Hele mooie slanke soundbar en ik ben tevreden met het geluid. Zal vast minder zijn dan een ‘dikke’ soundbar maar ik vind de formfactor ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 17:15
Als je een Samsung S95F overweegt, moet je die afzetten tegen de LG OLED G5 en niet tegen een G4.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:02
Persoonlijk zou ik de G4 combineren met de S800D.

Waarom imo niet de S95F?

- De One Connectbox kan fragieler zijn, in het verleden meerdere issues mee geweest. Vervanging is kostbaar.
- Paneel heeft een matte toplaag, deze is beter dan bij de S95D al vinden sommigen het niet prettig/ minder mooi kijken.
- OS is minder soepel evenals de UX/ IX en afstandbediening vergeleken met de G4.
- QC en technische design is ook een stapje lager dan bij LG.
- Het ontbreken van Dolby Vision, door de hoge piekhelderheid wordt dit gemis deels opgevangen echter is DV de dominante dynamische HDR format.

De S800D werkt prima zonder issues samen met de G4.

*De afgeplakte hoogte is aan de hoge kant.