Wachttijd openen topic na registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22
1. Welk probleem ervaar je?
Ik zie de laatste tijd veel topics die geopend worden door mensen die zich net geregistreerd hebben. Vaak blijven reacties uit van TS als ze niet het antwoord krijgen wat ze willen.

2. Waarom is dat een probleem?
Je wilt elkaar helpen op het forum. Iemand die vraagt om hulp maar vervolgens niet meer antwoord is niet fijn. Iemand die vraagt om hulp maar nooit andere helpt is niet fijn.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Bijna dagelijks is dit wel het geval op het forum.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik zou me kunnen indenken dat een wachttijd voor het openen van een nieuwe topic een optie is. Eventueel met de optie om eerder een topic te openen als je bijdraagt.
Zoiets van minimaal 30 dagen geregistreerd zijn of 5 reacties op andere topics

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
Ik snap je.. Misschien is 30 dagen ook overdreven. Denk dat je met 2 dagen al een hoop bereikt. Mogelijk heb je zelfs een beter idee...

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leeching en help vampires zijn zo oud als nieuwsgroepen (Wikipedia: Eternal September).

Blokkades opwerpen voor deelname zorgt alleen maar voor dat legitiem geïnteresseerden óók afhaken en je platform doodbloedt.

Er ís geen oplossing.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MrNOnamE ik denk dat je met zo'n regel vooral voorkomt dat je uberhaupt nog nieuwe users krijgt.

In het verleden ben ik zulke regels bij andere fora ook tegengekomen, dat resulteerde er bij mij vooral in dat ik een account heb aangemaakt en daarna de website nooit meer heb bezocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 29-06 22:22
MrNOnamE schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:52:
Zoiets van minimaal 30 dagen geregistreerd zijn of 5 reacties op andere topics
Lok je met die laatste optie geen onzinreacties uit?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Sorry, negeer deze post, ik moet even reageren voordat ik zelf een topic mag openen. :)

Dit is (helaas) van alle tijden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien is het wel een idee om gebruikers die al een week niet meer hebben gereageerd in een vraag-topic wat meer te stimuleren dat er nog topics openstaan waarop niet terug-gereageerd is.

Ik weet uit ervaring als admin op een ander forum dat veel nieuwe gebruikers een vraag stellen die ze crossposten op meerdere forumcommunities, en dan is het happen waar ze de meeste en beste reacties krijgen en daar dan doorgaan, waarna het topic op je eigen forum dood bloedt.

Op Tweakers zijn er notificatie-methoden zat die hiervoor ingezet kunnen worden. En uiteraard met een snelle unsubscribe-knop zodat ze met een druk op de knop niet meer worden getergd met een herrinnerings-bericht. De boodschap om je topic in de gaten te houden zal op zo een manier wel op vriendelijke wijze overgekomen zijn, lijkt me.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Het is vooral het ouderwetse 'stem met je portemonnee'-verhaal. Koop geen zaken waar je het niet mee eens bent.

Reageer simpelweg niet op inzet-loze topicstarts en/of topics waar de TS niet reageert en rapporteer daar waar nodig. :)

Toen T.net een jaar of 10 geleden actief reclame begon te maken (richting de wat minder technisch onderlegde Nederlander/Belg) en de regeltjes rondom aankoopadviezen veranderde kwamen er ook opeens dozijnen gloednieuwe users welke geen moeite staken in het stellen van een vraag of zonder bedankje weer verdwenen.

Niets zo irritant als 'Opgelost!' te zien zonder dat de TS daadwerkelijk laat weten wat het probleem nu was.
Maar helaas hoort dat er ook bij, doe je niks tegen zonder ook 'goede' nieuwe users te weren. :)

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 10-06-2025 14:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrNOnamE
Fijn om van verschillende mensen hun kant te lezen. Mijn idee zal mogelijk veel onzin reacties opleveren of dat mensen niet registreren terwijl ze later wel willen bijdragen. Dan blijven ook de goede weg wat niet de bedoeling is.

Inderdaad, niet reageren is ook een optie.

Bedankt voor alle inzichten, ben er anders tegenaan gaan kijken.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden en genegeerd worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MrNOnamE schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:36:
Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden en genegeerd worden ;-)
Bedankt voor je suggestie :) Laten we het topic dan maar afronden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.