Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handydude
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06 17:19
Ik ben nog steeds dol op mijn iMac 27" late 2013. _/-\o_
Het werkt als mijn ' daily driver' al lang prima en met een Samsung SSD erin en dankzij OCLP feilloos op MacOS Sequoya.

Nu wil ik graag, met behoud van Estetica, up gaan graden naar een Mac Mini M4 en wil daarvoor een Cinema Display gebruiken omdat dat nu eenmaal die iMac uitstraling heeft die ik tijdloos vind.
Ik heb zo'n scherm in 27" uitvoering en sinds kort ook aangesloten op mijn iMac en het werkt bijna perfect.
De resolutie is gelijk aan dat van de iMac maar de beeldkwaliteit blijft toch wat achter :'( (iets geler, en veel minder 'bright' dan de iMac die toch van dezelfde generatie is)

Nu zag ik op Reddit iemand voorbij komen die een 'nieuw' 27" scherm in zijn CinemaDisplay heeft gebouwd en dat idee staat mij ook wel aan, maar zijn er hobbyisten die zoiets ook al gedaan hebben?
Wat wanneer ik nu een relatief goedkoop KTC H27T27 uit zijn lelijke plastic behuizing zou halen bijvoorbeeld en dat zou inbouwen?

Het hele 'scaling' verhaal even daar gelaten. Tzt wil ik toch naar een studio disply, maar die zijn nu nog wat te duur helaas....

[ Voor 1% gewijzigd door Handydude op 10-06-2025 12:50 . Reden: fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

De Cinema LED’s vergelen eenmaal met leeftijd, dat hebben ze allemaal (evenals voeding problemen, mainboard en kabel) en dat is omdat het een product uit een andere tijd is.

De thunderbolt displays hadden al een beter paneel, maar daar wil men grof geld voor terwijl er inmiddels veel beter te krijgen is.

Is het niet goedkoper om een donor iMac 27” te zoeken en die juist om te bouwen naar monitor?

https://nl.ifixit.com/Gui...to+an+HDMI+Monitor/165631

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handydude
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06 17:19
Ja, wellicht het beste idee idd een 27" retina iMac te converteren naar monitor of zelfs het scherm daaruit in die CD behuizing te stoppen....