Wastafel afvoer constructie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46
Voor onze nieuwe wastafel ben ik de afvoer aan het aansluiten, deze blijft echter lekken.

Nu zit ik te kijken naar de constructie en vraag mij het volgende af. In de wastafel zit een gat, niet alleen de afvoer in maar ook naar het binnenste van de wastafel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTCUUjqX8nVQAWC9i8gyAvtBFcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBGwoP0bGNel8bcVZ1RRggYl.jpg?f=fotoalbum_large

En het water kan dus via de afvoer plug hierin stromen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgneTfY0Z_RTkYMwlp0BSo_Lrwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDK5CayS6ObRTA3ngL5ti0su.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een kwestie van een "defecte" wastafel of een verkeerde plug? De omschrijving van de meeste pluggen beperkt zicht tot de kleur dus hoe kan ik zien wat de goede is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 09:08
@zeezuiper Is dit zo'n wastafel met een blinde overloop? Vaak je zie dat op deze manier dan de overloop weer naar de afvoer stroomt. Als de wastafel geen overloop heeft dan lijkt mij dit een productiefout.

In het geval van een blinde overloop zal je dus een wastafelplug moeten hebben die past op dit type wastafel vaak verkoopt de leverancier van de wastafel ook bijbehorende pluggen waardoor je de blinde overloop kunt gebruiken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Ah, dan is dat verklaard. Ik ken alleen die oude wasbakken van vroeger die je met een extra buis moest aansluiten 😃.

Nu alleen nog achterhalen waarom die blijft lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
zeezuiper schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:52:
Ah, dan is dat verklaard. Ik ken alleen die oude wasbakken van vroeger die je met een extra buis moest aansluiten 😃.

Nu alleen nog achterhalen waarom die blijft lekken.
Extreem lekken, of een beetje druppelen? In het eerste geval, weet ik het ook niet. Maar vaak heeft een nieuwe aansluiting een klein beetje 'inwerktijd' nodig. Dan moeten die microkiertjes nog even opgevuld worden (met zeepresten, kalk, etc >:) ). Er zijn ook mensen die kit onder het rubber smeren, maar dat zou ik zelf niet doen. Ook de boel niet té strak aandraaien, want dan verliest het rubber vaak weer zijn afsluitende werking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Je moet in ieder geval 2 rubbels/seals hebben. Vaak heb je een witte foam achtige ring. Die is voor de bovenkant. Dan heb je nog een zwarte rubber ring, die moet vanaf onder en die draai je dan ook aan.

Dat moet het waterdicht maken.

je hebt al een plug voor een blinde overloop, hence het gat halverwege in je plug . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
Probleem is opgelost. Plug retour naar Amazon, nieuwe gehaald bij plaatselijke bouwmarkt. In een keer werken |:( .
Pagina: 1