Toon posts:

GF2 agp 4x en moederbord...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds vorige week een Leadtek GeForce 2 MX400 64 Mb AGP4x met tv-out gekocht, maar bij het opstarten als mijn memory wordt getest gaat dit opeens vrij langzaam.
Heb ook wat andere 'vage problemen'.
Ik vraag me nu af, of mijn moederboard misschien AGP x4 niet ondersteunt? Het staat niet bij de specificaties, maar ik heb een Asus P5A-B Super 7 Moederboard.

Verwijderd

meestal kun je het via het BIOS instellen. Maar het wil nog wel eens voorkomen dat de 4x AGP setting problemen geeft. Zo had ik met m'n Creative Geforce1 SDR geen problemen op m'n P3V4X mobo. Maar m'n Creative Geforce2 Pro DDR wil dus niet stabiel blijven op 4x AGP.

Maar als je mobo alleen 2x AGP ondesteunt, dan wekt je Geforce gewoon op 2x AGP. Met de TNT2 moest je dat nog handmatig instellen via een jumper..

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Welk geheugen wordt getest ?
Je video geheugen, of je interne geheugen ?

Die Asus P5a-B ondersteunt AGP 1x en 2x. 4x niet.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Je mobo ondersteund geen AGP 4x... misschien ff een jumpertje op je videokaart (had ik eerst op me Viper 2 tenminste) AGP 2x instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 12:50 schreef Wierdo_NL het volgende:
Welk geheugen wordt getest ?
Je video geheugen, of je interne geheugen ?

Die Asus P5a-B ondersteunt AGP 1x en 2x. 4x niet.
M'n interne geheugen, wordt getest als je je computer opstart (bypassen met 'escape'). Die test loopt traag sinds nieuwe viedeokaart.

En ik heb geen beschrijving van jumper-settings voor de kaart om de AGP lager te zetten.... Kan ik dat niet met een programma doen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

-ET-

Phone Home

meestal kan je in je bios de snelheid van je AGP instellen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 19:09 schreef -ET- het volgende:
meestal kan je in je bios de snelheid van je AGP instellen
In mijn net ge-update bios kan ik alleen de optie voor "AGP Bus Turbo mode: enabled/disabled" instellen.
Hoe kan ik dit wel goed instellen?
En waarom loopt mijn memory-test zo langszaam?
Pagina: 1