Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:52
Hallo,
Volgende week gaan we op autovakantie en om (hopelijk) de reis rustig te laten verlopen willen wij een tablet ophangen voor onze zoon (1 jaar) zodat ie bijvoorbeeld Nijntje ofzo kan kijken.
Ik heb nog een Samsung S6 lite liggen, die voldoet verder prima voor dit doel.
Is er een mogelijkheid om deze tablet vanaf de bijrijdersstoel te bedienen en dat we de tablet dan achter ergens ophangen, buiten handbereik van de kleine man?

Ik ben bekend met teamviewer maar daar heb je een internetverbinding voor nodig (toch?)

Bestaan er ook soortgelijke apps of oplossingen die geen internet verbinding vereisen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als jij de tablet via de persoonlijke hotspot van jouw telefoon verbind, dan zit deze op hetzelfde netwerk d.m.v. met elkaar verbonden.

Dit netwerk kan je dan gebruiken (denk ik) om met Team Viewer verbinding te kunnen maken met de tablet.

Maar ik heb geen Android devices, dus weet niet zeker of het out-of-the-box gaat werken. In Apple land heb ik op deze manier wel eens gezorgd dat we met elkaar een lan spelletje konden doen (Quake II 8)).

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 10-06-2025 08:45 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Falcon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:43:
Als jij de tablet via de persoonlijke hotspot van jouw telefoon verbind, dan zit deze op hetzelfde netwerk d.m.v. met elkaar verbonden.

Dit netwerk kan je dan gebruiken (denk ik) om met Team Viewer verbinding te kunnen maken met de tablet.

Maar ik heb geen Android devices, dus weet niet zeker of het out-of-the-box gaat werken. In Apple land heb ik op deze manier wel eens gezorgd dat we met elkaar een lan spelletje konden doen (Quake II 8)).
Maar gaat TeamViewer niet erg veel MB's verbruiken dan?
Mijn buitenland bundel is niet erg ruim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Je hebt tablet houders die je aan de hoofdsteun van de bijrijders of bestuurdersstoel kan vastmaken waar je een tablet met één hand uit en in kan klikken, dan is even een filmpje aanzetten zo gedaan.

Waarschijnlijk wil je, gezien de leeftijd, je zoontje niet lang achter elkaar naar een scherm laten kijken. Dan is zo'n houder (als er een bijrijder is) waarschijnlijk makkelijker dan een 'tweakers-oplossing' ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:30
De TS vraagt niet om tips bij het opvoeden. Graag on topic blijven

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 10-06-2025 09:23 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 12:21
Heb ooit de poging gedaan om zoiets te doen. Resultaat gewoon een houder, wat je kan draaien. Veel makkelijker dan de Tweakers oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
EvaluationCopy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:19:
[mbr]De TS vraagt niet om tips bij het opvoeden. Graag on topic blijven[/]
Ik heb je oorspronkelijke post niet gelezen maar ik kan zo een gok doen waar het over ging.
Onze zoon heeft nog 0 schermtijd gehad tot nu toe, we vieren bijna zijn eerste verjaardag.
Het is alleen voor in de auto op weg naar vakantie om m even stil te houden mocht het echt niet meer gaan. Ook hierna geen schermtijd meer tot ie weer wat ouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Louislouislouis schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:18:
Je hebt tablet houders die je aan de hoofdsteun van de bijrijders of bestuurdersstoel kan vastmaken waar je een tablet met één hand uit en in kan klikken, dan is even een filmpje aanzetten zo gedaan.

Waarschijnlijk wil je, gezien de leeftijd, je zoontje niet lang achter elkaar naar een scherm laten kijken. Dan is zo'n houder (als er een bijrijder is) waarschijnlijk makkelijker dan een 'tweakers-oplossing' ;) .
Het "probleem" is dat ie nog met zn gezicht richting de achterbank staat (naar voor gericht wordt afgeraden tot 15 maanden) dus we kunnen er niet zomaar bij. Vandaar mijn post hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:07
Je zou er ook naast kunnen gaan zitten. Dan kun je hem ook nog op andere manieren vermaken dan met de tablet en zonodig makkelijker de tablet bedienen.

En ik zou zeggen de rit goed timen met zijn slaap dan kun je al een heel eind makkelijk overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Joker
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Je kan een ziplock zakje gebruiken om de tablet in te doen. Twee gaatjes erin en een touwtje erdoorheen en je kan het ophangen. Netflix heeft de mogelijkheid om filmpjes te downloaden zodat deze offline beschikbaar zijn. Dan heeft de tablet ook geen connectie nodig. Hier maak ik dan een selectie van en zorg voor 2 uur aan kijkplezier. Het bedienen is dan wel alleen het aanzetten van het filmpje, ophangen en weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aomi schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:16:
[...]

Maar gaat TeamViewer niet erg veel MB's verbruiken dan?
Mijn buitenland bundel is niet erg ruim
Zolang de communicatie op dit lokale netwerkje blijft niet.

Maar ik krijg de indruk dat deze oplossing iets te technisch ingestoken is ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1