• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:24

Linksquest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rzv1GbUrwaC6ybcpCjoK7iXNqk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NKKLS35yvQKRVPYx15coxmYr.png?f=user_large

Ontwikkelaar: Asobo Studio
Uitgever: Focus Entertainment
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPOiExsxdP4Mybu9PF74m-eMG0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large Playstation 5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIz3QCwseBfn4ojAm6GC_KV6kp8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large Windows
Release-datum: 2026
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWGOgoLAg8wFiHs2j8usCQn05OU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/momCkWpcgAVuwAekSWk5YDKp.png?f=user_large

Het verhaal speelt zich 15 jaar vóór Requiem af en je bent Sophia, een woeste jonge plunderaarster, op de vlucht en vastbesloten om de geheimen van haar verleden te ontrafelen. Duik in een origineel verhaal dat gevechten, mythen en lot combineert met een gloednieuwe kijk op de wereld van A Plague Tale .

Sophia's reis leidt naar het Minotauruseiland, waar ze dodelijke beproevingen moet doorstaan, verraderlijke paden moet bewandelen en puzzels moet oplossen, terwijl ze vecht en het leger dat haar achtervolgt steeds een stap voor blijft. Maar de ware uitdaging wacht, want het angstaanjagende wezen dat achter de mythe schuilgaat, zal al snel resoneren met haar...

Over het spel

Sophia
Sophia is een bekwame, behendige en wilskrachtige vechter die zich bezighoudt met dynamische en gewelddadige mêleegevechten. Je wordt gevolgd door vele vijanden, die allemaal naar het eiland worden getrokken om een ​​mysterieuze schat te heroveren. Je moet je een weg banen door een verraderlijk doolhof. Vertrouw op je behendigheid, trucs en scherpe reflexen om vijanden te slim af te zijn, perfectioneer je afweer en voer krachtige aanvallen uit om dodelijke confrontaties te overleven.

Haar reis
Sophia's reis leidt naar het Minotauruseiland, waar ze dodelijke beproevingen moet doorstaan, verraderlijke paden moet bewandelen en puzzels moet oplossen, terwijl ze vecht en het leger dat haar achtervolgt steeds een stap voor blijft. Maar de ware uitdaging wacht, want het angstaanjagende wezen dat achter de mythe schuilgaat, zal al snel resoneren met haar...

Wisselen van tijd
Wissel af tussen de Middeleeuwen van Sophia en de oude Minoïsche tijd, waar echo's uit het verleden de strijd van het heden vormgeven. Ontvouw een nieuw verhaal in het universum van A Plague Tale, via de verweven loten van twee helden, verbonden door het lot en de mysterieuze erfenis van de Macula.

Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA_lf10rJh0TmAMP7ddilfIAcqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKu8edadgy9R19RyUy2AsJl8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykkV4QA3nohl_PHf4yUCglF3a74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3VD1gyzZpOwC1KGgUdc9mQn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33luhNRCETDLJJ4fLUr2Sh6XeEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBZwlKvY5kevfsGUVE00BjzX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNSKOY9LY43BCk_mJXSNyS9J13Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPNkWYSfsTZ52c1URgk0AIgp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMQCUv_leTljBiWuj_E60q_h8Dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uU3p4sVvjF3LE9psuYX2kGHI.jpg?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
Dit is een game waar ik wel erg benieuwd naar ben, stijl lijkt me wel anders dan de vorige 2 games, en heb ook nog niet echt elementen of iets gezien dat linkt naar de vorige 2 games.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7w8S5z_prltkH7s8w26QN9IX_xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEPxEAdbLM3z32OK4P7TKdZn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Groot fan van de vorige games vanwege de stealth. Dit deel spreekt me een stuk minder aan. Maar wie weet.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Linksquest
Eens, vorige 2 delen waren een Meesterwerk, ben wel van mening dat de eerste toch de beste was. Deze is anders, maar heeft wel mijn aandacht.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De systeemeisen zijn bekend voor de pc gamers onder ons :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmqDIZyftHjpMH65howGB2m287o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXWbaOOdVnuGLypnNqHm5EKE.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUmWLm7RuxJjrHi9aNnd2AA9lrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W49Xuf62w6HdqyL6L05w5q0K.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXhCf3-5avfeJPb8F0APRGFGT9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3sTj1jkYPqhhcX2HciqV6ZC.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Erg nette review scores... toch maar even gehaald!

• Linksquest
Ik heb de game gepreload, wilde hem eerst ook kopen, maar aangezien hij op Game Pass staat, ga ik hem daar eerst spelen, en als hij bevalt koop ik hem om de studio te steunen alsnog fysiek.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afix03TOTlKmzW0WItRvzaErYuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h403ggZDge3tMy5orzdOPNKp.jpg?f=fotoalbum_large

Resonance: A Plague Tale Legacy | Reviews
  • 10 - Region Free
  • 9 - Gamesradar
  • 9 - Steam Deck HQ
  • 9 - Windows Central
  • 9 - The Outerhaven
  • 9 - PSX Brasil
  • 8.5 - Game Informer
  • 8.5 - DayOne
  • 8.5 - Gaming Trend
  • 8 - Noisy Pixel
  • 8 - Gamereactor UK
  • 7 - Push Square
  • 6 - IGN
  • MC - 85
  • OC - 85

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Lekker een dagje vrij, zo beginnen aan het spel. Heb de hele ochtend en bijna de hele middag om er los mee te gaan :)

Never mind, blijkbaar moet je wachten tot vanavond. Oh, dit is zoooo frustrerend… Waarom houden ze toch vast aan die globale release tijden? Je kunt tegenwoordig niet meer zoals vroeger, een dag vrij nemen op release om lekker te gaan spelen. En nu ben ik toevallig vrij en had ik alle tijd om lekker te spelen, maar moet ik alsnog wachten tot vanavond.

Het voelt alsof je als gamer steeds minder controle hebt over wanneer je daadwerkelijk kunt spelen op release dag..

Pff… :( :F

[ Voor 103% gewijzigd door G_Dragon op 27-08-2026 09:34 ]

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Neem dan gewoon altijd een dag later vrij, heb je nooit dit probleem :|

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Daan0s schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:09:
Neem dan gewoon altijd een dag later vrij, heb je nooit dit probleem :|
Het is mijn standaard vrije dag, straks met Grand Theft Auto VI zie ik dezelfde bui wel hangen (valt ook op een donderdag). Merk gewoon dat dit een al lang lopende irritatie is, stukje vrijheid en nostalgie dat je op release een hele dag kon spelen.

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52

gatlarf

So say we all...

Ik pre-order eigenlijk nooit maar na deel 1 en 2 gespeeld te hebben was dit een no-brainer, ook al weet ik wel dat de gameplay ietwat anders gaat zijn. Wat ok is. Prachtige reeks!

May the lords of Kobol guide you...

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 14:27

s0kkie

Cowabunga

Hier is de game net in de brievenbus gevallen en aan het installeren, ben benieuwd, voor mij is dit ook een instant buy na de andere twee delen 8-)

Misschien de topic naam aanpassen met Multi omdat het ook op de PS5 uitkomt? :P

• Sefaex
Hier lach hij ook in de brievenbus net. Snel even installeren, half uurtje spelen, Ajax kijken, GTA kijken. Daarna weer even spelen.

Leuke avond wel zo 8-)

• Linksquest
Ik heb 2 dagen geleden de eerste 2 chapters gespeeld, game is best pittig, speel op normaal, maar wel erg leuk.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:12:
Ik heb 2 dagen geleden de eerste 2 chapters gespeeld, game is best pittig, speel op normaal, maar wel erg leuk.
Ja speelt goed weg he, ik vlieg er echt hard doorheen op hard. Ben nu 2 uur bezig en al aangekomen in het derde hoofstuk, vind het block en vechten best makkelijk. Moet alleen nog even goed leren te timen bij die gele attacks, want momenteel dodge ik die bewust.

• Sefaex
Zelf ook bij Chapter 3. Speelt erg lekker weg en de omgevingen zien er prachtig uit. Verder weinig op aan te merken. Het verhaal schijnt erg sterk te zijn als ik de reviews moet geloven. Ik ben echter pas in het eerste kwart van de game, dus kan er verder nog weinig over zeggen.

De Platinum Trophy schijnt ook niet zo moeilijk te zijn, dus hier ben je waarschijnlijk in een weekje doorheen. Prima tussendoortje voor Wolverine, Control en GTA 6 straks.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Begin chapter 3 (Achievement tip);
spoiler:
Op het strand, ga nadat je van de boot komt naar links om de schildpad te bekijken. Dat is een achievement
Wat liggen er veel charms en artefacts in chapter 3 :o

[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 29-08-2026 14:00 ]

• Sefaex
Ik speel normaal gesproken nooit met een collectable guide tijdens mijn eerste playthrough. Maar ik heb dat nu toch gedaan, omdat je 165 van de 200 Resonance-punten in één hele playthrough moet verzamelen. Chapter Select werkt namelijk niet.

Er zijn dus trophy hunters die altijd zo spelen, maar ik vind het bij nader inzien echt niet lekker spelen. Het haalt je toch een beetje uit de flow.

Dit is meteen de eerste én laatste keer dat ik een collectable guide gebruik tijdens mijn eerste playthrough. Dan speel ik de game maar twee keer uit als ik zo nodig de platinum trophy wil halen. :+

Ben bij chapter 7...
Verhaal is okish tot nu toe. Geniet vooral van de combat en de omgevingen. Zie wel dat er op youtube een filmpje van een uur is waarbij het verhaal wordt uitgelegd.

Dus ja... wellicht wat kijkvoer voor als ik het spel heb uitgespeeld. Maar tot nu toe is het prima te volgen.
P.S. De puzzels zijn wel echt te simpel naar mijn mening. Vind dat een klein minpuntje!

[ Voor 5% gewijzigd door Sefaex op 30-08-2026 12:38 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sefaex schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:32:
Ik speel normaal gesproken nooit met een collectable guide tijdens mijn eerste playthrough. Maar ik heb dat nu toch gedaan, omdat je 165 van de 200 Resonance-punten in één hele playthrough moet verzamelen. Chapter Select werkt namelijk niet.
Neeeee dit meen je toch niet? Dat is echt jammer! Ik wou eerst het verhaal gewoon lekker doorspelen en daarna via chapter select die dingen gaan zoeken, maar dat wil dus niet. Bedankt voor de tip, alleen heeft het geen zin meer om helemaal overnieuw te gaan beginnen. Aangezien ik in een middag van new game naar Chapter 7 heb gespeeld :D

• Sefaex
G_Dragon schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:42:
[...]

Neeeee dit meen je toch niet? Dat is echt jammer! Ik wou eerst het verhaal gewoon lekker doorspelen en daarna via chapter select die dingen gaan zoeken, maar dat wil dus niet. Bedankt voor de tip, alleen heeft het geen zin meer om helemaal overnieuw te gaan beginnen. Aangezien ik in een middag van new game naar Chapter 7 heb gespeeld :D
Colectables werkt wel via chapter select. Resonance points moet je echt in een complete playthrough doen.
Make sure to collect at least 165 Resonance Points of the 200 total. You are allowed to skip 35 of them. You need 165 to buy all skills for Like a warrior trophy. This is missable because the Resonance Points don’t carry over in Chapter Select, so you must get them in a single playthrough.
Rare keuze van de developers :P

• dymi0011
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 08:03
Zojuist de game uitgespeeld, wat een prachtige game heeft Asobo weer afgeleverd. Het verhaal is wederom heel meeslepend. Audiovisueel ook echt een parel.

• Sefaex
Ook uitgespeeld. Heerlijke game!

Nog 4 trophies voor de platinum.
Denk dat ik A Plague Tale Innocence en Requiem nu ook ga meepakken. _/-\o_

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sefaex schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:28:
Ook uitgespeeld. Heerlijke game!

Nog 4 trophies voor de platinum.
Denk dat ik A Plague Tale Innocence en Requiem nu ook ga meepakken. _/-\o_
Heb je die nog nooit gespeeld dan? :)
Jij blij dat dit een losstaand verhaal is.

• Sefaex
G_Dragon schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:31:
[...]

Heb je die nog nooit gespeeld dan? :)
Jij blij dat dit een losstaand verhaal is.
In het verleden een uurtje of 2. Destijds nooit verder gespeeld. Maar krijg er nu wel weer zin in :)
Dus binnenkort maar even oppikken.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ik ben net in chapter 6, ondanks dat het verhaal en de characters een iets te hoog Uncharted gehalte hebben is het wel inderdaad een interessant verhaal met toch denk ik een van de mooiste graphics in een game wat er in de laatste tijd is uitgekomen 8)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Sefaex welke guide gebruikte je? Ik zit nu in chapter 9 met 102 resonance points.

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2026 19:03 ]

• Sefaex
G_Dragon schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:56:
@Sefaex welke guide gebruikte je? Ik zit nu in chapter 9 met 97 resonance points.
Powerpyx

Deze:
https://www.powerpyx.com/...lectible-locations-guide/

In chapter 10 tot het einde zijn er 64 punten te behalen. Dus ik denk dat je het net niet gaat halen!

Of je moet in het begin van chapter 9 zijn. Want in chapter 9 zijn er 25 punten te behalen!

Gaat billenknijpen worden :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sefaex op 31-08-2026 19:06 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sefaex schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Powerpyx

Deze:
https://www.powerpyx.com/...lectible-locations-guide/

In chapter 10 tot het einde zijn er 64 punten te behalen. Dus ik denk dat je het net niet gaat halen!

Of je moet in het begin van chapter 9 zijn. Want in chapter 9 zijn er 25 punten te behalen!

Gaat billenknijpen worden :P
Dit gaat inderdaad spannend worden, ik heb nu alles wat ik kan vinden in chapter 9 en zit op 105. Maar als ik alles bij elkaar op tel kom ik uit op 169

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2026 19:16 ]

• Linksquest
Ik ben nu in chapter 10 aangekomen, game bevalt nog altijd goed, de muziek is best sterk als je het mij vraagt.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Sefaex deze twee liggen er bij mij niet;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyitiA57c7ivjBJaUs34k2ay-hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YraslHJDDhkvWuwu0GVp1I30.jpg?f=fotoalbum_large

• Sefaex
Ja, van wat ik heb begrepen, hebben de developers een aantal collectables na de day-one patch veranderd. Maar het gaat echt om een handvol, stuk of 3-4 in totaal.

Ik zag dat ook in de comments op de PowerPyx-website. Ik denk dat je voor gemiste collectables gewoon een extra Resonance-punt erbij krijgt na een combat encounter, om het zo te compenseren!

Want mijn aantallen klopten gewoon.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hebben jullie al die puzzels zelf opgelost zonder YT walkthrough? Het mooie is dat ik juist voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad ben gegaan want wilde een relaxed ervaring, maar kom alsnog vast te zitten :P

Puzzels skippen zou ook een optie moeten zijn als je op het makkelijkste niveau speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 31-08-2026 20:27 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Farabi schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:21:
Hebben jullie al die puzzels zelf opgelost zonder YT walkthrough? Het mooie is dat ik juist voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad kies voor een relaxe ervaring, maar kom alsnog vast te zitten :P

Puzzels skippen zou ook een optie moeten zijn als je op het makkelijkste niveau speelt.
Ja ik doe alles zonder en speel zelf op hard, maar wil wel in een keer die achievement halen voor alle skills dus vandaar dat ik het ook echt alleen gebruik voor die punten. Ga later wel elk chapter langs voor de gemiste zwaarden (heb maar 1 gemist) en andere dingen.

Edit: Die puzzels zijn toch helemaal niet zo moeilijk? Ben echt stukken moeilijker gewend, alles staat in je boek of word in het gebied van een puzzel nog net niet voorgekauwd.

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2026 20:24 ]

• Sefaex
Farabi schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:21:
Hebben jullie al die puzzels zelf opgelost zonder YT walkthrough? Het mooie is dat ik juist voor de makkelijkste moeilijkheidsgraad ben gegaan voor een relaxed ervaring, maar kom alsnog vast te zitten :P

Ik ben een type die vaak vastloopt met dit soort puzzels in games. Ik probeer het een paar keer. En dan is het inderdaad toch even spieken op YouTube :+

Maar zelfs ik vond de puzzels in deze game vrij simpel. Meestal is het gewoon een kwestie van die rode, blauwe en groene lichtjes goed zetten. En daarna gaat er een verborgen deur open of zo!

• Farabi
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:22:
[...]

Ja ik doe alles zonder en speel zelf op hard, maar wil wel in een keer die achievement halen voor alle skills dus vandaar dat ik het ook echt alleen gebruik voor die punten. Ga later wel elk chapter langs voor de gemiste zwaarden (heb maar 1 gemist) en andere dingen.

Edit: Die puzzels zijn toch helemaal niet zo moeilijk? Ben echt stukken moeilijker gewend, alles staat in je boek of word in het gebied van een puzzel nog net niet voorgekauwd.
Ik heb de helft tot nu toe zelf kunnen oplossen (chapter 6). Het haalt me gewoon uit het spel als ik te lang moet uitzoeken. Ik game zelden, weinig spellen trekken mijn aandacht. Dit soort spellen zijn precies wat ik zoek, maar dan zonder de puzzels. Vandaar dat ik progressie wil boeken :P

Gaat het hele puzzel gebeuren door tot het einde? of wordt het minder?

• Linksquest
Er zijn chapters waar je er geen puzzels hebt, deels omdat het verhaal zo loopt. Ik ga zelf zo meteen verder met chapter 10, dus wie weet wat ik nog tegen kom.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Farabi schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:33:
[...]

Ik heb de helft tot nu toe zelf kunnen oplossen (chapter 6). Het haalt me gewoon uit het spel als ik te lang moet uitzoeken. Ik game zelden, weinig spellen trekken mijn aandacht. Dit soort spellen zijn precies wat ik zoek, maar dan zonder de puzzels. Vandaar dat ik progressie wil boeken :P

Gaat het hele puzzel gebeuren door tot het einde? of wordt het minder?
Zal wel aan mij liggen, maar ik ben gemiddel 10 minuten bezig met een puzzel? Dit doordat alles toch wel duidelijk word voorgezegd door je boek of dat het ergens op de muur staat, en pas zichtbaar word wanneer je die bal gebruikt.

• Linksquest
@Farabi
spoiler:
Net chapter 10 afgerond en daar zitten ook puzzels in. Eentje zat ik ook even 15 minuten vast voor ik hem doorhad, maar ze zijn best goed te doen als je het mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 01-09-2026 10:31 ]

• Farabi
  • Niet online
Dat gladiatoren-gedeelte moet echt een alleenstaand spel worden. De sfeer en combat is zo vet gedaan.

• Linksquest
Game uitgespeeld, kort samen gevat, wat een toffe game, zou hem zo weer opnieuw spelen. Vind hem goed passen binnen het Plague Tale universum.
spoiler:
Ik verwacht met het einde van deze game dat er nog een vervolg game gaat komen, weet niet of jullie die mening delen, maar gezien wat Sophie op het einde zegt heb ik wel z'n vermoeden

• Farabi
  • Niet online
A Plague Tale: find a way to open the door :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Echt super leuk dat ze met een update bepaalde punten weg hebben gehaald, want nu kom ik ondanks ik die walkthrough volg alsnog te kort..

• Linksquest
Ik hen geen Walkthrough nog Youtube gebruikt voor het spelen van deze game. Wat ik meestal doe ik speel de game eerst 1 a 2 keer zo uit, en daarna gebruik ik eventueel een walktrough mocht ik alle collectibles willen vinden.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Linksquest schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:44:
Game uitgespeeld, kort samen gevat, wat een toffe game, zou hem zo weer opnieuw spelen. Vind hem goed passen binnen het Plague Tale universum.
spoiler:
Ik verwacht met het einde van deze game dat er nog een vervolg game gaat komen, weet niet of jullie die mening delen, maar gezien wat Sophie op het einde zegt heb ik wel z'n vermoeden
Volgens mij eindigde Requiem ook met een korte teaser dat het meer moderne tijd gaat worden, je ziet een arm van een baby en hoort machines, daar ben ik ook wel benieuwd naar 8)

En ik was totaal vergeten dat Sophia ook eigenlijk al in Requiem zit lol

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:21
Net begonnen. Maar dit is wel het mooiste aan wat ik aan graphics gezien heb in mn leven zeg.
Deze game met DLSS5 mod erop. Het werkt echt prachtig voor dit spel.

Ik heb niet gek veel screenshots die lekker uitkomen ivm HDR.
Maar, deze kwam er aardig uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmF4dqs5Zt5R8NuQctw08lZ77pk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MeFubwBTeiQVnGH3lSsyiO8f.png?f=fotoalbum_large

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Linksquest
Vond dit wel een mooi moment, zet hem wel even achter spoiler.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXel1WQBdpgiffO82oOMR1Tw3Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WpdUaKc2ypR46YYiv70bslE2.png?f=fotoalbum_large

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Blijft de gameplay wel boeien tot het einde? Het lijkt erg simpel namelijk. De setting ziet er erg goed uit, maar het lijkt erop dat de rest snel gaat vervelen.

• Linksquest
mister_S schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:22:
Blijft de gameplay wel boeien tot het einde? Het lijkt erg simpel namelijk. De setting ziet er erg goed uit, maar het lijkt erop dat de rest snel gaat vervelen.
Ik vond de gameplay erg goed, ik vond zowel de gameplay als het verhaal erg goed tot het einde.

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-09 12:58
Marcvz schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:01:
Net begonnen. Maar dit is wel het mooiste aan wat ik aan graphics gezien heb in mn leven zeg.
Deze game met DLSS5 mod erop. Het werkt echt prachtig voor dit spel.

Ik heb niet gek veel screenshots die lekker uitkomen ivm HDR.
Maar, deze kwam er aardig uit.

[Afbeelding]
Poah, zo zeg. Dat ziet er geweldig uit. Ga ik denk ik niet redden met mijn XSX haha maar ben heel benieuwd naar meer screenshots.

Heb vorig jaar beide games gespeeld en heel erg mee vermaakt. Deze totaal over het hoofd gezien, dus het was een aangename verrassing dat dit uitkwam vorige week. Ben heel benieuwd.

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:21
Heb nog wat meer screenshots weten te maken.
Eentje is wat onder belicht.

Geen spoilers. Zijn generieke shots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxwlnN8mFIA_joG48OLrjrFYi_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfVqnixSi09rlg0aLWxuQ7za.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9hqbIj48otmVxvA81U2-zMIsWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fADzCa67RWY3s9NW2FrFZkh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y8M4NlajM3TyyyfJP_svn5zxGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7hJcCsjN0OgTvUL9WyWCSwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4IQ8DaxxLkc7IaD2iX2nseAsfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwYBODN080KH9V1TnXHbiWtB.jpg?f=fotoalbum_large

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Heb het spel vorige week uitgespeeld, dit is er wel eentje die me nog lang bij zal blijven. Want de muziek, het verhaal en de gameplay zijn echt bijna perfect te noemen, want het is allemaal zo ontzettend sterk!

Wel een klein frustratie momentje aan het einde was voor mij dat ik 1 punt te kort kwam, waardoor ik niet alle skills vrij kon spelen en de achievement niet heb gehaald. Dus dat word het verhaal nog een keer spelen :p

Pagina: 1