Pricewatch vergelijk verbeteren van populaire specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21

1. Welk probleem ervaar je?

Weinig inzicht in de belangrijkste verschillen tussen twee apparaten.
Specifiek: ik ben bezig een laptop uit te zoeken en heb twee modellen in de vergelijking. Je krijgt dan bovenaan een kop 'populaire specificaties' met de belangrijkste specs van de twee modellen naast elkaar. Daaronder een lange lijst met alle specificaties van de twee modellen naast elkaar.

Echter: bij de lijst met alle specificaties wordt met kleur aangegeven waar de twee modellen verschillen - bij de populaire specificaties worden verschillen NIET aangegeven.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2191310;2086436/
In lichtblauw wordt bijvoorbeeld bij de specificaties aangegeven dat de een een Intel Core i7-1355U heeft en de ander een Intel Core Ultra 7 155U. Da's een duidelijk verschil.

Maar, bij de 'populaire specificaties' wordt het verschil bij Cpu/soc niet met een kleurtje aangegeven. Dat zou ik toch wel handig vinden.

2. Waarom is dat een probleem?

Nu dacht ik dat de twee laptops bij de belangrijkste eigenschappen identiek zijn, terwijl dat niet zo is.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Eh... nu, voor het eerst.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Ik zou denken dat de code om verschillen aan te geven ook bruikbaar is om bij de populaire specs verschillen aan te geven. Maar dat kan te simpel gedacht zijn. Hoe dan ook, dezelfde stijl doortrekken naar de populaire specificaties dus.