Piep-piep-probleem met Android autoradio (Fiat 500) tijden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNlS
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-06 22:14
Hoi iedereen,

Ik zit met een hardnekkig probleem in mijn Android autoradio in een Fiat 500. Tijdens het bellen hoort de ontvanger van het gesprek een irritante pieptoon. Zie onderstaande link voor het geluid.
Kenmerken van de storing:
De pieptoon is niet constant, maar klinkt als: piep-stil-piep-stil.
Het geluid is alleen hoorbaar voor de ontvanger van het gesprek; ikzelf hoor het niet in de auto.
De snelheid waarmee ik rijd, heeft geen enkel effect op de storing. Het gebeurt zowel stilstaand als rijdend.

Het klinkt als een soort interferentie, maar ik kom er niet uit waar het vandaan komt.

Wat ik al geprobeerd heb:
Alle aangesloten kabels één voor één losgekoppeld en in diverse volgordes weer aangesloten. Dit gaf helaas geen definitieve oplossing.
Het enige dat een klein beetje hielp, was het aansluiten van een externe microfoon. Hierdoor werd het geluid iets minder prominent, maar het verdween niet volledig.

Heeft iemand dit piep-piep-geluid eerder gehoord of een idee waar ik verder kan zoeken?

Alvast enorm bedankt voor jullie tijd en expertise!

Fragment
https://drive.google.com/...l5hWC32/view?usp=drivesdk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Gaat dit over een standaard autoradio van een Fiat 500 welke Android Auto ondersteunt, of heb je een aftermarket Android autoradio geïnstalleerd in je Fiat 500? Het merk en type van die autoradio zouden dan ook wel fijn zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 09-06-2025 22:18 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+