Na meer dan 10 jaar, intussen student af en werkzaam wil ik eindelijk weer een keer een fatsoenlijke gamepc bouwen. Aanleiding: Ik kan van een kennis een moederboard en videokaart tegen een vriendenprijsje overnemen (250 euro).
Onderstaand antwoord op de standaard vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga ermee gamen, mijn huidige systeem heeft het extreem lang uitgehouden, maar afgelopen 4 jaar waren AAA games eigenlijk niet meer te doen. Ik wil graag spellen zoals Cyberpunk 2077, MSFS en de laatste battlefield titels spelen. Hoeft niet in 4k. Daarnaast gebruik ik deze PC ook voor kantoorzaken. Opslag is niet perse nodig, ik heb een Synology NAS met 2x8 tb in raid draaien voor dat soort toepassingen. Uit mijn oude kast komt ook nog een recente 4 tb hdd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro ex moederboard en videokaart zou mooi zijn. Bang for buck voorop, maar 100-150 speling heb ik wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart en moederboard via kennis. Randapparatuur is aanwezig. Kast en voeding zullen ook nieuw moeten. Ik heb maar een beetje chique kast in de lijst gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Stil is altijd beter! Als de kast kleiner kan met dit moederboard, dan ook! Ik heb nog geen processor cooler toegevoegd. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag best mooi zijn. Ik heb nu een Define R7 ingeboekt. De eerste versie wilde ik 10 jaar terug ook al.
Ga je overklokken?
Als het kan, dan ja, maar ga er geen extra geld aan uitgeven.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bang for buck, check op componenten. En een stukje validatie dat ik een goede deal heb! Daarbij advies voor een CPU cooler! Mocht er voor 100 euro extra een veel dikkere PC af kunnen, hoor ik het ook graag!
Onderstaand het volledige productenlijstje:
En hier het totaallijstje EX mb en videokaart.
Onderstaand antwoord op de standaard vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga ermee gamen, mijn huidige systeem heeft het extreem lang uitgehouden, maar afgelopen 4 jaar waren AAA games eigenlijk niet meer te doen. Ik wil graag spellen zoals Cyberpunk 2077, MSFS en de laatste battlefield titels spelen. Hoeft niet in 4k. Daarnaast gebruik ik deze PC ook voor kantoorzaken. Opslag is niet perse nodig, ik heb een Synology NAS met 2x8 tb in raid draaien voor dat soort toepassingen. Uit mijn oude kast komt ook nog een recente 4 tb hdd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro ex moederboard en videokaart zou mooi zijn. Bang for buck voorop, maar 100-150 speling heb ik wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart en moederboard via kennis. Randapparatuur is aanwezig. Kast en voeding zullen ook nieuw moeten. Ik heb maar een beetje chique kast in de lijst gezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Stil is altijd beter! Als de kast kleiner kan met dit moederboard, dan ook! Ik heb nog geen processor cooler toegevoegd. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast mag best mooi zijn. Ik heb nu een Define R7 ingeboekt. De eerste versie wilde ik 10 jaar terug ook al.
Ga je overklokken?
Als het kan, dan ja, maar ga er geen extra geld aan uitgeven.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bang for buck, check op componenten. En een stukje validatie dat ik een goede deal heb! Daarbij advies voor een CPU cooler! Mocht er voor 100 euro extra een veel dikkere PC af kunnen, hoor ik het ook graag!
Onderstaand het volledige productenlijstje:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 145,83 | € 145,83 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F GAMING WIFI II | € 138,- | € 138,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 283,- | € 283,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 96,99 | € 96,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 83,90 | € 83,90 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 116,99 | € 116,99 |
Totaal | € 919,61 |
En hier het totaallijstje EX mb en videokaart.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 145,83 | € 145,83 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 96,99 | € 96,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 83,90 | € 83,90 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 116,99 | € 116,99 |
Totaal | € 498,61 |