Hi allemaal,
Ik ben bezig met een nieuwe build voor 1440p gaming binnen een budget van €900-950 (GPU en koeler heb ik al). Na flink wat speurwerk ben ik vrij tevreden met onderstaande samenstelling.
Toch twijfel ik nog over het moederbord. Ik lees hier en daar dat zowel ASUS als MSI op AM5 instabiliteitsissues hebben (voornamelijk BIOS-gerelateerd), en dat baart me wat zorgen.
Daarom hoor ik graag of dit een solide combinatie is, of dat jullie andere suggesties hebben op dit vlak.
Thanks alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een stabiele, betrouwbare gaming-pc voor 1440p gaming rond 144Hz, vooral voor moderne games zoals shooters en RPG’s. Streamen en zware videobewerking staan niet op de planning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900-950, verzendkosten inbegrepen. Ik zoek een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar stabiliteit en betrouwbaarheid zijn ook erg belangrijk.
Zijn er componenten die je al hebt?
GPU: ASRock RX 7700 XT Phantom Gaming OC
CPU-koeler: Deepcool AK400
Wat denk je nodig te hebben?
Zie hieronder mijn voorlopige onderdelenlijst. Ik heb veel reviews gelezen en geprobeerd het beste compromis te vinden binnen budget.
Heb je nog merkvoorkeuren?
Nee, open voor suggesties, maar heb wel gelezen dat sommige B650 moederborden (met name MSI en ASUS) soms problemen geven met BIOS of stabiliteit.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken gepland.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op de gekozen onderdelen, tips voor stabielere moederborden binnen budget, of andere suggesties om het beste uit de €900-950 te halen.
Eigen bezit: Deepcool AK400 CPU-koeler & ASRock Phantom Gaming OC Radeon RX 7700 XT 12 GB Video Card
Opmerkingen:
Mvgr,
William Lock
Ik ben bezig met een nieuwe build voor 1440p gaming binnen een budget van €900-950 (GPU en koeler heb ik al). Na flink wat speurwerk ben ik vrij tevreden met onderstaande samenstelling.
Toch twijfel ik nog over het moederbord. Ik lees hier en daar dat zowel ASUS als MSI op AM5 instabiliteitsissues hebben (voornamelijk BIOS-gerelateerd), en dat baart me wat zorgen.
Daarom hoor ik graag of dit een solide combinatie is, of dat jullie andere suggesties hebben op dit vlak.
Thanks alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een stabiele, betrouwbare gaming-pc voor 1440p gaming rond 144Hz, vooral voor moderne games zoals shooters en RPG’s. Streamen en zware videobewerking staan niet op de planning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900-950, verzendkosten inbegrepen. Ik zoek een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar stabiliteit en betrouwbaarheid zijn ook erg belangrijk.
Zijn er componenten die je al hebt?
GPU: ASRock RX 7700 XT Phantom Gaming OC
CPU-koeler: Deepcool AK400
Wat denk je nodig te hebben?
Zie hieronder mijn voorlopige onderdelenlijst. Ik heb veel reviews gelezen en geprobeerd het beste compromis te vinden binnen budget.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 345,99 | € 345,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 109,99 | € 109,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 88,02 | € 88,02 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 130,60 | € 130,60 |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 53,90 | € 53,90 |
Totaal | € 887,50 |
Heb je nog merkvoorkeuren?
Nee, open voor suggesties, maar heb wel gelezen dat sommige B650 moederborden (met name MSI en ASUS) soms problemen geven met BIOS of stabiliteit.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken gepland.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op de gekozen onderdelen, tips voor stabielere moederborden binnen budget, of andere suggesties om het beste uit de €900-950 te halen.
Eigen bezit: Deepcool AK400 CPU-koeler & ASRock Phantom Gaming OC Radeon RX 7700 XT 12 GB Video Card
Opmerkingen:
- Ik heb gelezen dat sommige MSI en ASUS B650 moederborden soms BIOS- en stabiliteitsproblemen kunnen geven.
- Suggesties voor moederborden met goede reviews qua stabiliteit zijn welkom.
Mvgr,
William Lock