Aankoopadvies eenvoudige beamer (ca 1k budget)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Hoi allemaal,

Ik zoek al een tijdje naar een geschikte beamer. Vorige beamers van ca 400 euro sneuvelden snel (3 jaar) of heel snel (3 dagen), dus ik wil nu graag investeren in een product dat gewoon 10+ jaar en liefst nog langer mee kan. Op een rijtje:

- is vnl voor films kijken met de kinderen vanaf de laptop met eigen speakers
- heb een 80'' projectiescherm, 1080p is meer dan zat
- 60fps is prima, hoger is leuk om te hebben
- hij moet het goed en helder doen met aan 1 kant de gordijnen dicht
- kleuren moeten gewoon goed en rijk zijn, geen vale meuk of paarse tinten of fringing oid
- throw afstand is niet heel kritisch, beetje zoom is fijn, 2,5 a 3 meter is ideaal
- Ik dacht zeker aan een laserbeamer zodat je geen gedoe hebt met lampen vervangen.
- Hij moet goed en liefst een beetje vlot te richten zijn op het scherm, geen zin in 10 minuten rotzooien in een trage crashende interface en dat het dan nog steeds niet recht is -> hardware en software moeten gewoon in orde zijn.

Ik kwam op deze beamer uit:
Optoma HZ146X-W
https://www.optomaeurope.com/product/hz146x-w

De reviews die ik zie zijn goed. Hij heeft alleen geen zoom, en dan moet je dus met het scherm of met een tafeltje schuiven, dat vind ik iets minder. Maar als ik daarmee honderden euro's bespaar dan schuif ik wel een beetje.

Dank voor tips & adviezen!

Coolblue adviseert bv deze heel populaire
https://www.coolblue.nl/product/840336/epson-eh-tw7000.html

Hij is 170 euro duurder, wat mij niet uit maakt, en het zal vast een haartje scherper zijn door 4k, maar 1080p is voldoende wat mij betreft, de films die we hebben is toch bijna allemaal 1080p.

Zal deze laserbeamer een beetje mooi beeld+kleuren geven voor thuisbioscoop? Ik zie dat de meeste consumentenbeamers geen lasers zijn. Mij lijkt het een duidelijke situatie als je er eentje wil die het over 20 jaar ook nog doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:15
Znorkus schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:07:
Hoi allemaal,

Ik zoek al een tijdje naar een geschikte beamer. Vorige beamers van ca 400 euro sneuvelden snel (3 jaar) of heel snel (3 dagen), dus ik wil nu graag investeren in een product dat gewoon 10+ jaar en liefst nog langer mee kan. Op een rijtje:

- is vnl voor films kijken met de kinderen vanaf de laptop met eigen speakers
- heb een 80'' projectiescherm, 1080p is meer dan zat
- 60fps is prima, hoger is leuk om te hebben
- hij moet het goed en helder doen met aan 1 kant de gordijnen dicht
- kleuren moeten gewoon goed en rijk zijn, geen vale meuk of paarse tinten of fringing oid
- throw afstand is niet heel kritisch, beetje zoom is fijn, 2,5 a 3 meter is ideaal
- Ik dacht zeker aan een laserbeamer zodat je geen gedoe hebt met lampen vervangen.
- Hij moet goed en liefst een beetje vlot te richten zijn op het scherm, geen zin in 10 minuten rotzooien in een trage crashende interface en dat het dan nog steeds niet recht is -> hardware en software moeten gewoon in orde zijn.

Ik kwam op deze beamer uit:
Optoma HZ146X-W
https://www.optomaeurope.com/product/hz146x-w

De reviews die ik zie zijn goed. Hij heeft alleen geen zoom, en dan moet je dus met het scherm of met een tafeltje schuiven, dat vind ik iets minder. Maar als ik daarmee honderden euro's bespaar dan schuif ik wel een beetje.

Dank voor tips & adviezen!

Coolblue adviseert bv deze heel populaire
https://www.coolblue.nl/product/840336/epson-eh-tw7000.html

Hij is 170 euro duurder, wat mij niet uit maakt, en het zal vast een haartje scherper zijn door 4k, maar 1080p is voldoende wat mij betreft, de films die we hebben is toch bijna allemaal 1080p.

Zal deze laserbeamer een beetje mooi beeld+kleuren geven voor thuisbioscoop? Ik zie dat de meeste consumentenbeamers geen lasers zijn. Mij lijkt het een duidelijke situatie als je er eentje wil die het over 20 jaar ook nog doet.
Ik heb zelf de TW7000 nu een aantal jaar hangen en bevalt goed; mooi scherp beeld en kan deze dus aanraden. Is het gezien je budget een idee om tweedehands te kopen? Staan een aantal TW7000 te koop op Marktplaats, dan ben je voor €500 klaar.

Veder zijn er de laatste tijd veel nieuwe "lifestyle" laser projectoren uitgebracht. Compact, hoge lichtopbrengst en laserlamp. Bijvoorbeeld XGIMI maakt mooie beamers.