Boorgat in beton opvullen ten behoeve van betonijzer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 11:29
Dag Tweakers,

Voor 2 nieuwe elektra groepen moest ik 2 gaten door mijn betonvloer boren (kanaalplaten van eind jaren 70). 2x liep ik echter tegen betonijzer aan. De eerste keer nog iets doorgeboord en de 2de keer het tijdig opgemerkt. In beide gevallen zit er nu een mooi gat direct naast voor een 19mm pvc pijp.

Nu wil ik volgend weekend de gaten weer netjes opvullen. Kan het beton ijzer zo lang wachten voor het roest? Het is verder een droge kamer (zolder hal kant waar de blootstelling voornamelijk is, andere uiteinde van de nieuwe gaten zit in de meterkast). Moet ik verder nog voorzichtig zijn met welk materiaal ik gebruik, of kan ik gewoon een generieke vuller tube in de bouwmarkt halen?

Ik vind meer dan genoeg info over dat ik bij het treffen van betonijzer 'een nieuw gat naast moet boren', maar verassend weinig over hoe je het blootgestelde betonijzer moet behandelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt er een beetje zinkspray op spuiten als je dat nog hebt.
Anders niet teveel zorgen om maken, gewoon vullen dat gat.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:03
Betonijzer is altijd geroest als het verwerkt wordt dus dan zal het bij jou ook geen kwaad kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Het staal zelf hoef je niet te behandelen. Het is binnen en loopt allemaal wel los. Ik zou een cementgebonden product gebruiken. Of eigenlijk gewoon snelcement. Waarschijnlijk nog goedkoper ook dan generieke vulmiddelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Met ^, beetje roest kan geen kwaad als het daarna weer netjes afgedicht wordt. Even uitblazen, beetje vochtig maken, en wat beton in gieten, even met een brochettestokje of een satéprikker (afhankelijk of je in BE of NL woont) er in prikken zodat het beton goed verdeeld wordt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.