Tegelwerk slecht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 18:37
Beste

Mag ik meningen aub of dit tegelwerk van de aannemer van de badkamer door de beugel kan?

Tegelaar van de aannemer zegt komt door slechte tegels met lengte verschillen tot 3mm tolerantie per tegel.

Heb net alle tegels opgemeten zie geen verschil meer dan 0,5mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmXeYK31C5DENVkwetzn0J8xVO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EoKIxxt3Fo7Wk8qcsFBrDPd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M2384DwOZBFmfKPSgjLspqWlM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOtNomTxOtdM3DRnt4NN2yoS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1LLstj42DhxFEtyUem0QOJRr5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnjJrrlsKsEuzEvHszVRVtYO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iRqiNQ0lvc2LwfHkoDcUeTFWQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBkbslgMjsQLu0codNb4ixMY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cct9mIJXjIIQ1Ooq5r7lWZc0F7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PgLSuCFgjhgyzLbqatI2BTT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjBmrsqEmL_bHrqvxenxOfiaMpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2QNXqTZFlvpq8kLLjKvr9Zq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ0R5SpiEr9XLB-figZo0duOeoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6a5oGR5WUBX10oeCcRCWPank.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Jeetje wat een prutswerk, had hij gezopen of zo?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Dit zou ik zeker niet accepteren. De vraag is of hij het überhaupt beter kan dan dit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat je daar ziet kan heel goed aan 'kromme' tegels liggen, iets wat je vaker bij de goedkopere merken / huismerken van een bouwmarkt ziet dan bij de duurdere 'lijnen' van bijv. Mosa. Dat soort verschillen ontstaan tijdens het bak-proces van de tegels en hoe dunner de tegel hoe krommer ze worden. Ik vermoed dat de tegelzetter tijdens het zetten ook wel aan het vloeken zal zijn geweest. Als er straks gevoegd is dan zie je er vervolgens weinig meer van (mits je een witte voeg laat inwassen).

Dat uitgebroken hoekje is wel een beetje jammer... Die tegel kun je er beter wel even tussenuit laten pakken.

100% rechte tegels zijn er overigens wel maar die hebben een ander productieproces én prijskaartje. Die tegels worden in/met een overmaat half gebakken en direct na die eerste keer bakken op maat geslepen om daarna pas geglazuurd en afgebakken te worden. Je mag raden wat dát procedé met de verkoopprijs doet.....

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 09-06-2025 18:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Wat voor afstandshoudertjes heeft meneer gebruikt? Want ja, je kan enige variatie hebben in tegellengtes, maar dan zorg je dat je een laserlijn /waterpas gebruikt. Nu gaat het schuin en daardoor nog schuiner lijkt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Had de tekening op de tegel ook niet moeten aansluiten op de andere tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:32:
Wat je daar ziet kan heel goed aan 'kromme' tegels liggen, iets wat je vaker bij de goedkopere merken / huismerken van een bouwmarkt ziet dan bij de duurdere 'lijnen' van bijv. Mosa. Dat soort verschillen ontstaan tijdens het bak-proces van de tegels en hoe dunner de tegel hoe krommer ze worden. Ik vermoed dat de tegelzetter tijdens het zetten ook wel aan het vloeken zal zijn geweest. Als er straks gevoegd is dan zie je er vervolgens weinig meer van (mits je een witte voeg laat zetten).

Dat uitgebroken hoekje is wel een beetje jammer... Die tegel kun je er beter wel even tussenuit laten pakken.

100% rechte tegels zijn er overigens wel maar die hebben een ander productieproces. Die tegels worden in/met een overmaat half gebakken en direct na die eerste keer bakken op maat geslepen om daarna pas geglazuurd en afgebakken te worden. Je mag raden wat dát met de verkoopprijs doet.....
De meeste fotos geven geen overzicht, maar als ik deze foto bekijk, heeft de tegel aan de linkerkant een relatief grote voeg, en rechts een relatief kleine voeg. Oftewel was die hele tegels naar links verplaatst dan had hij beter gecentreerd gezeten, en dat lijkt mij als amateur dus niet komen door ongelijke tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sissors schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:50:
[...]

De meeste fotos geven geen overzicht, maar als ik deze foto bekijk, heeft de tegel aan de linkerkant een relatief grote voeg, en rechts een relatief kleine voeg. Oftewel was die hele tegels naar links verplaatst dan had hij beter gecentreerd gezeten, en dat lijkt mij als amateur dus niet komen door ongelijke tegels.
Een overzichtsfoto zou in deze inderdaad wel handig zijn geweest, mede ook om het snijwerk te kunnen be/ver-oordelen, net zoals het, al dan niet, in motief (kunnen) zetten... Maar ook daarvoor geldt weer: Wat voor een batch tegels is dit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Als ik het zo zie lijkt dit op prutswerk en niet op slechte tegels... Maar verschil in tegels kan, maar dan moet je als de ene tegel rechts tov de tegel er onder uitsteekt hij links ook uitsteken of op zn minst gelijk liggen. Dat lijkt niet zo te zijn hier...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antont3
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 18:08
My 2-cents, hij heeft ze geaccepteerd (tenzij hij op voorhand heeft aangegeven dat de tegels te krom zijn) dus dan moet hij wat beter zn best doen (tegels uitzoeken die het minst krom/scheef zijn). Gebroken hoek had niet gehoeven. Ik neem aan dat het iets van een bijkeuken is? In dat geval de meest beroerde tegels eruit, netjes inwassen en afkitten, apparaten ervoor en een beetje korting bedingen. Als het je badkamer is heb je een uitdaging met het waterdicht krijgen gezien je leidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
Als ik een vakman zou zijn dan zou ik dit nooit zo achter willen laten. Heeft de tegelzetter goede reviews, of is het echt iemand die maar af en toe wat bijklust?

Ik verschillende tegels die gewoon te ver naar links of naar rechts zitten. Of de tegels krom zijn valt op de foto's niet te zien, maar vakwerk ka. Ik dit niet noemen. Ik denk serieus dat ik dit zelf netter had gekund, maar ik heb nog nooit tegels gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:27
Wat een prutser, hoop voor je dat je nog niet hebt betaald. Volgens mij had die te veel gezopen want anders krijg je dit niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
Verwijderd schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:37:
Had de tekening op de tegel ook niet moeten aansluiten op de andere tegels?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
los van de tegels. wat doen die 2 flex leidingen voor het riool daar?
blijven die toegankelijk? dan heb ik er minder moeite mee.
Maar als ze onder je douche of bad komen dan zou ik graag een andere oplossing zien

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:30
Rambo008 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:21:
Mag ik meningen aub of dit tegelwerk van de aannemer van de badkamer door de beugel kan?

Tegelaar van de aannemer zegt...
Mijn mening: slecht tegelwerk.
Ik denk dat je het beter kunt bespreken met de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58
Erg slecht werk. Als het aan de tegels ligt waarom geeft hij dat niet tijdens het werken aan? Hij vindt het zelf dus ook ondermaats maar accepteert het blijkbaar doordat de tegels niet goed zijn. Dan had je na 8 tegels ook kunnen aangeven dat dit niet goed gaat en of je ermee verder wilt gaan en scheve overgangen accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
blatenja schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:06:
Erg slecht werk. Als het aan de tegels ligt waarom geeft hij dat niet tijdens het werken aan? Hij vindt het zelf dus ook ondermaats maar accepteert het blijkbaar doordat de tegels niet goed zijn. Dan had je na 8 tegels ook kunnen aangeven dat dit niet goed gaat en of je ermee verder wilt gaan en scheve overgangen accepteert.
Theoretisch kan dat, maar welke tegelzetter gaat na een uurtje stoppen en alles opruimen? En welke klant gaat dan andere tegels bestellen en de tegelzetter terug laten komen?

Ik denk dat er maar weinig zijn. Tijd is geld, ergens in het proces moet iemand wel opgemerkt hebben dat de tegels niet goed gerectificeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58
Wolly schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Theoretisch kan dat, maar welke tegelzetter gaat na een uurtje stoppen en alles opruimen? En welke klant gaat dan andere tegels bestellen en de tegelzetter terug laten komen?

Ik denk dat er maar weinig zijn. Tijd is geld, ergens in het proces moet iemand wel opgemerkt hebben dat de tegels niet goed gerectificeerd zijn.
Iemand die goed werk wil leveren? Als je iets opmerkt wat later voor issues kan zorgen merk je dat altijd op, dat hoeft geen tijd te kosten. Bel opdrachtgever op en die zal vast wel even willen komen om te kijken. Verder gaan en het later opnieuw moeten doen kost tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door blatenja op 09-06-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 18:37
Beste bedankt voor meningen.
Vandaag hebben ze gevoegd en heb hem verteld dat ik hem aangetekend brief stuur met ingebrekstelling van de tegels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_UUEg561ho7vvNS3GUIZUmLLR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5obYG0wdjvQNdslMLaAJhIuf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1iXIaagTiH-xv9X_2LX49yc1Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAph8oXbkiiDbnS3GojZeHVM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSbW_0xKv-l6E3HXO4R3vwnXVmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDQSV2u5uOWRozpCRdpZrYAv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7T9Cxn9q3nZhEHQI5QtztQzNVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvJubF5qLzqASBgSjzOEEVZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-8Ot-LmQvUR-7fCrI09QKMNmWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dcGHYF6753n96g8Ix6QD2hI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD7B4-YYA90sznx5sksxlE6eRP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFVNQvNLZMPONwtfFJgpanDh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 23:49
Let wel dat juist bij ongevoegde tegels alles veel meer opvalt.

Heb je de tegels zelf ergens besteld (en zijn het überhaupt gerectificeerde tegels..) en wat was de m2 prijs van de tegels...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat je daar ziet kan heel goed aan 'kromme' tegels liggen, iets wat je vaker bij de goedkopere merken / huismerken van een bouwmarkt ziet dan bij de duurdere 'lijnen' van bijv. Mosa. Dat soort verschillen ontstaan tijdens het bak-proces van de tegels en hoe dunner de tegel hoe krommer ze worden.
Allemaal prima maar als je als zetter het werk niet kan garanderen moet je gewoon stoppen. Dit resultaat ziet er niet uit, daar wil je je naam toch niet aan verbinden?

Then again, zijn dit erg goedkope tegels? Op de "klaar" foto's is patroon herhaling te zien etc. Drie exact dezelfde tegels boven elkaar? Dat wil je toch niet.... Duidelijke patroon herhaling is vaak indicatie van een goedkoop product waarbij er een paar prints veelvuldig worden hergebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 09-06-2025 17:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bor schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:43:
[...]

Allemaal prima maar als je als zetter het werk niet kan garanderen moet je gewoon stoppen. Dit resultaat ziet er niet uit, daar wil je je naam toch niet aan verbinden?
Mijn Idee!! Maar we weten helaas niet hoe de gesprekken ter plekke verlopen zijn (Hell, we weten eigenlijk helemaal niets buiten dát wat de TS in de OP aan foto's gedumpt heeft én wat we uit eigen ervaring weten van het zetten van tegels én tegels (en tegels).....

:9

@Bor Restpartij waarschijnlijk...... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-06-2025 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 20:34
Bor schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:43:
[...]

Then again, zijn dit erg goedkope tegels? Op de "klaar" foto's is patroon herhaling te zien etc. Drie exact dezelfde tegels boven elkaar? Dat wil je toch niet.... Duidelijke patroon herhaling is vaak indicatie van een goedkoop product waarbij er een paar prints veelvuldig worden hergebruikt.
Herhaling in patroon is dus precies je op moet letten bij het betegelen. Zelfs een paar herhalingen kan je het prima afwisselend neerleggen. Hier is duidelijk niet opgelet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
blatenja schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:39:
[...]

Iemand die goed werk wil leveren? Als je iets opmerkt wat later voor issues kan zorgen merk je dat altijd op, dat hoeft geen tijd te kosten. Bel opdrachtgever op en die zal vast wel even willen komen om te kijken. Verder gaan en het later opnieuw moeten doen kost tijd.
Het gros van de bouwvakkers merken het (binnensmonds?) op en gaan gewoon door. Die gaan echt geen dag weggooien omdat de opdrachtgever goedkope tegels heeft besteld _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Rambo008 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:43:
Beste bedankt voor meningen.
Vandaag hebben ze gevoegd en heb hem verteld dat ik hem aangetekend brief stuur met ingebrekstelling van de tegels.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was het patroon zo de bedoeling? Dit ziet er uit alsof twee (of meer) met olie besmeurde mensen heftige sex daar gehad hebben :X Maar smaken verschillen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:20

kujinshi

seven heroes

Wolly schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Het gros van de bouwvakkers merken het (binnensmonds?) op en gaan gewoon door. Die gaan echt geen dag weggooien omdat de opdrachtgever goedkope tegels heeft besteld _O-
Dan had de bouwvakker dat in begin moeten melden. Hij is de expert. Degene die de goedkope tegels besteld weet niet wat de gevolgen kunnen zijn. Als de expert dan toch zonder melding aan de gang ermee gaat is hij ook verantwoordelijk dat het er knap in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
kujinshi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:23:
[...]

Dan had de bouwvakker dat in begin moeten melden. Hij is de expert. Degene die de goedkope tegels besteld weet niet wat de gevolgen kunnen zijn. Als de expert dan toch zonder melding aan de gang ermee gaat is hij ook verantwoordelijk dat het er knap in komt.
Wat een aannames, de bouwvakker is niet verantwoordelijk voor de aankopen van een ander.
Blijkbaar dacht de koper in dit geval dat hij zelf de wijsheid in pacht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wolly schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:38:
[...]

Wat een aannames, de bouwvakker is niet verantwoordelijk voor de aankopen van een ander.
Blijkbaar dacht de koper in dit geval dat hij zelf de wijsheid in pacht had?
De bouwvakker is wel verantwoordelijk voor het werk dat hij / zij aanneemt toch? Zodra je de tegels accepteert en begint met het werk is het resultaat jouw verantwoordelijkheid in mijn ogen. Slechte tegels; niet starten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bor schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:00:
[...]

De bouwvakker is wel verantwoordelijk voor het werk dat hij / zij aanneemt toch? Zodra je de tegels accepteert en begint met het werk is het resultaat jouw verantwoordelijkheid in mijn ogen. Slechte tegels; niet starten.
Dat ligt helemaal aan de afspraken. Zoals ik eerder zei is er ongetwijfeld ergens in het proces iets gezegd over de kwaliteit van de tegels. Dat kan al bij de verkoop overigens. Maar als de opdracht aan de tegelzetter is “plak deze tegels en basta” dan is dat de opdracht, je hoeft echt niet te verwachten dat een tegelzetter na een uur dan zijn spullen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wolly schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:12:
[...]

Dat ligt helemaal aan de afspraken. Zoals ik eerder zei is er ongetwijfeld ergens in het proces iets gezegd over de kwaliteit van de tegels. Dat kan al bij de verkoop overigens. Maar als de opdracht aan de tegelzetter is “plak deze tegels en basta” dan is dat de opdracht, je hoeft echt niet te verwachten dat een tegelzetter na een uur dan zijn spullen pakt.
Je mag wel verwachten dat de ingehuurde expert een winstwaarschuwing afgeeft. Je volledig verschuilen achter het feit dat je de tegels niet geleverd hebt gaat niet op.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:16

EiT

Grote vraag is wat slechter is, de print of de tegelzetter. Vind de print storender, maar ik verwacht dat de tegelzetter vlink aan het vloeken is geweest.

Niet accepteren en direct andere tegels halen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

evilution schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:04:
[...]

Was het patroon zo de bedoeling? Dit ziet er uit alsof twee (of meer) met olie besmeurde mensen heftige sex daar gehad hebben :X Maar smaken verschillen.
Namaak marmer is weer hip tegenwoordig, maar het is wel fijn als er meer dan 3 verschillende motiefjes bij zitten inderdaad :)

Voordeel is wel dat je bij iets meer uitgezoomd de niet geheel rechte naden totaal niet meer opvallen.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 09-06-2025 19:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orkaan
Wat een afschuwelijke tegels... Het tegelwerk (kwa afstand tussen de tegels en of ze recht zijn is niet direct het probleem) dat ziet er best prima uit.

De variatie in print is minimaal en juist bij zo'n motief motief en de bijzonder weinige variatie zorgt wel voor een uitdaging.

Was de tegelzetter hiervan op de hoogte? Of heb je gewoon ergens een beun vandaan geplukt voor even wat te tegelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:30
Orkaan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:06:
Wat een afschuwelijke tegels... Het tegelwerk (kwa afstand tussen de tegels en of ze recht zijn is niet direct het probleem) dat ziet er best prima uit.
Het tegelwerk is matig, maar niet het grootste probleem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:34
Nu het eenmaal afgevoegd is wat vind je er zelf van?
nu met de voeg erin valt eigenlijk alleen maar op dat de kezue voor de tegels en het patroon wat tegenvalt.

Tegels lijken me niet heel krom, of er is een leveling systeem gebruikt,
zou de afwezigheid van kruisjes kunnen veklaren.

oke zou het rechter kunnen, ja denk het wel, maar is het nu na het voegen nog zo storend dat je er met gestrekt been in moet gaan?

Weet niet wat er afgesproken is met de zetter, maar heeft deze zelf de tegels aangeleverd of heb jij deze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 07:06
Wat je daar ziet kan heel goed aan 'kromme' tegels liggen, iets wat je vaker bij de goedkopere merken / huismerken van een bouwmarkt ziet dan bij de duurdere 'lijnen' van bijv. Mosa. Dat soort verschillen ontstaan tijdens het bak-proces van de tegels en hoe dunner de tegel hoe krommer ze worden. Ik vermoed dat de tegelzetter tijdens het zetten ook wel aan het vloeken zal zijn geweest. Als er straks gevoegd is dan zie je er vervolgens weinig meer van (mits je een witte voeg laat inwassen).

100% rechte tegels zijn er overigens wel maar die hebben een ander productieproces én prijskaartje. Die tegels worden in/met een overmaat half gebakken en direct na die eerste keer bakken op maat geslepen om daarna pas geglazuurd en afgebakken te worden. Je mag raden wat dát procedé met de verkoopprijs doet.....
Vind dit echt te kort door de bocht, een tegelkruisje had die kromme overgangen echt veel beter kunnen krijgen.
Met voegen gaat het wel minder opvallen, maar zou persoonlijk dit niet accepteren. (Maargoed, ik ben een perfectionist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
Of ea acceptabel is hangt imo toch ook wel van de prijs af. ... Prijs vs kwaliteit. Als jij een tegelzetter uit het topsegment hebt kwa kosten/uurloon. Dan heb ik andere verwachtingen dan als je een prijs hebt die vele malen lager is. Alle prijs naar kwaliteit. Nog los van de tegels zelf en eventueel motief).

Was de tegelzetter er van op de hoogte van te voren! Dus in het offerte traject welke tegel het betrof. Het maakt veel uit kwa snelheid of je een compleet egaal effen tegel hebt ipv zo'n marmer ding. ...maw een "nep " marmer tegel zou kwa arbeid ook vele malen duurder zijn ivm dat je veel tijd kwijt bent aan de patronen goed krijgen.

Kun je ons eens vertellen of het 1 partij is aankoop tegel en tegenzetter?

Heeft de tegelzetter tijdens het offerte traject de tegel gezien? Wist hij van het patroon af? Maw is het besproken.

Wat was de m2 prijs of betaal je per uur?

[ Voor 15% gewijzigd door Orkaan op 10-06-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Een goede tegelzetter / klusjesman meld vóór hij begint wat de voor- en nadelen van (wel of niet) gerectificeerde tegels zijn. Patroonherhaling voorkomen is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker met dergelijke tegels. Vergeet niet dat de tegelzetter waarschijnlijk zit te werken in een fel verlichte ruimte, al die contrasten gaan dan gewoon pijn doen aan je ogen. Het lijkt alsof deze tegel maar ca. 6 verschillende patronen heeft.. Dat is ook niet per se de fout van de koper (consument) omdat je in een showroom vaak niet meer dan 1m² aan tegels ziet om te beoordelen. En als dit dan de eerste keer is dat je dergelijke tegels koopt - wat voor velen zo is... Dan is dit gewoon jammer. Als er straks wat accessoires op de muur zitten dan valt het allemaal wel weer mee!
Pagina: 1