Hi!
In onze kerk een pc die de beamers aanstuurt.
Deze heeft een Asus PRIME B250M-A met een I5-7400, 16GB geheugen en een NVIDIA GeForce GTX 1050 en kan geen Windows 11 aan. Deze moet dus geüpgraded worden maar met zeer beperkt budget.
Mijn idee was om mobo, processor en geheugen uit de basis best buy guide te halen en de rest te behouden.
Dat zouden dan deze zijn:
uitvoering: MSI A520M PRO
uitvoering: AMD Ryzen 5 5500GT (BOX) Boxed
uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Totaal komt dan neer op net iets meer dan €200.
De PC heeft 4 video outputs maar die worden grotendeels door de videokaart afgehandeld.
Volgens mij gaan we er in snelheid dan iets op vooruit. Hij draait nu verder prima dus echt nodig is het niet maar is mooi meegenomen.
Of is de verwachting dat support voor deze CPU ook snel vervalt en we weer een upgrade moeten doen als Windows 12 komt bijvoorbeeld?
Voeding aansluiting etc, zijn die in de tussentijd allemaal hetzelfde gebleven?
Qua Windows licentie moet ik nog even kijken wat voor type dat is, als het OEM is moet er waarschijnlijk een nieuwe licentie in.
Wat denken jullie, is dit een handige upgrade om deze reden met beperkt budget?
In onze kerk een pc die de beamers aanstuurt.
Deze heeft een Asus PRIME B250M-A met een I5-7400, 16GB geheugen en een NVIDIA GeForce GTX 1050 en kan geen Windows 11 aan. Deze moet dus geüpgraded worden maar met zeer beperkt budget.
Mijn idee was om mobo, processor en geheugen uit de basis best buy guide te halen en de rest te behouden.
Dat zouden dan deze zijn:
uitvoering: MSI A520M PRO
uitvoering: AMD Ryzen 5 5500GT (BOX) Boxed
uitvoering: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Totaal komt dan neer op net iets meer dan €200.
De PC heeft 4 video outputs maar die worden grotendeels door de videokaart afgehandeld.
Volgens mij gaan we er in snelheid dan iets op vooruit. Hij draait nu verder prima dus echt nodig is het niet maar is mooi meegenomen.
Of is de verwachting dat support voor deze CPU ook snel vervalt en we weer een upgrade moeten doen als Windows 12 komt bijvoorbeeld?
Voeding aansluiting etc, zijn die in de tussentijd allemaal hetzelfde gebleven?
Qua Windows licentie moet ik nog even kijken wat voor type dat is, als het OEM is moet er waarschijnlijk een nieuwe licentie in.
Wat denken jullie, is dit een handige upgrade om deze reden met beperkt budget?