Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erni e
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-06 15:12
Ik zoek een?
Soundbar, ik twijfel of achterspeakers voor mij toegevoegde waarde hebben, heb ze liever niet

Wat is je budget?
300-900 Euro, vrij ruime range, maar prijs/kwaliteit verhouding is het belangrijkste

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voor televisie, voornamelijk films, praatprogramma's, voetbal, en soms muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ml2cyT7DCo5qxON_mHJNIbTgkmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMO03fYkb7JLClL5a6fbmfdc.png?f=fotoalbum_large

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik neig naar de samsung 800D, vanwege prijs, beoordeling consumentenbond, en omdat er geen achter speakers zijn, maar heb een LG Oled Tv, is het beter om een LG soundbar te kiezen? Zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb een Philips tv met Samsung 930D. Maakt geen bal uit of je soundbar hetzelfde merk is of niet. Hoogstens wat extra gimmicks waar je niks aan hebt. Bij een Samsung soundbar én Samsung tv kun je bijvoorbeeld de tv-speakers mee laten doen. Heb het gehoord bij kennis van me. We hebben het maar gauw uitgezet... Wat een kut geluid.
Hier met mijn 930d prima ervaring ook wat betreft muziek. Een echte audiofiel zou er waarschijnlijk wat van vinden, maar ik vind prima klinken.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-06-2025 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erni e
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-06 15:12
dank voor je antwoord, is de 930d met achterspeakers? Dat is ook nog een grote twijfel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste @erni e om onduidelijke redenen heb je het format wat je krijgt bij het openen van een aankoopadviestopic verwijderd. Dit moet je invullen - of op een andere manier je topic van ruim voldoende informatie voorzien.

Zie:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zo krijgen wij meer houvast m.b.t. wat jij nodig hebt en dientengevolge krijg jij beter passend advies én hebben andere lezers met dezelfde vraag er ook nog iets aan :)

Verder is Tweakers niet de Samsung helpdesk. Zowel de plaatjes én de productomschrijving vertellen je dat het apparaat achterspeakers heeft.

Daarnaast zijn er meestal maar 2 redenen om apparaten van hetzelfde merk te kiezen. Het ziet er mogelijk uniformer uit en CEC (meer apparaten met 1 afstandsbediening bedienen) werkt mogelijk beter.

Met een beetje meer inspanning en het invullen van de vragen, komen er vast mooie adviezen uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:07

futurecrawler

Break the cycle.

This is not a signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Achter speakers zijn zeer zeker een toegevoegde waarde voor de beleving, hiermee creëer je echte surround geluid i.p.v. een 180 graden geluidsprojectie. De Samsung Q930 biedt dan verreweg de meeste bang for the buck.

Wanneer je liever geen rear speakers wilt is de Q800 de logische keuze in het upper midrange segment.
Pagina: 1