|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik neem aan dat @TijsZonderH vrijdagmiddag na het publiceren van dit artikel naar huis is gegaan en niemand van de redactie verantwoordelijk voor dit artikel had/heeft willen nemen. Normaal reageert Tijs namelijk bijna altijd op kritiek. Hierdoor heeft wel een heel weekend het artikel op Tweakers gestaan, en na het lezen van deadinspace in 'Ontwikkelaar forkt Xorg-displayserver naar Xlibre' ben ik er wel van overtuigd geraakt dat dan onwenselijk is.
Dat hangt er vanaf wat er te rectificeren valt. Zijn motivatie erbij zetten? Misschien had die achtergrond wat duidelijker gekunnen, al staat dat nu goed in de comments en ik weet niet hoe relevant die informatie voor het artikel is. Want feit blijft (en dat is ook waarom ik het raar vind dat sommige mensen zeggen dat het offline zou moeten) dat hij een fork heeft gemaakt van een groot project waar al jaren een soort tweestrijd over is vanwege de opkomst van Wayland. Dat de maker dan een rabiate gek lijkt doet aan dat feit niets af toch?
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Ik vind dat er wel een beetje kortzichtig over gedaan wordt,
Hier wordt geen fork gemaakt, maar iemand die een beetje code husselt en meer kapotmaakt dan goed doet, en ruzie heeft met de hele X(org)-community en al geblokt is van meerdere mailinglists.
Niet iedereen leest de comments, dus vind ik zeker dat dit benoemd mag worden. Nu voelt het als een podium geven.
Hier wordt geen fork gemaakt, maar iemand die een beetje code husselt en meer kapotmaakt dan goed doet, en ruzie heeft met de hele X(org)-community en al geblokt is van meerdere mailinglists.
Niet iedereen leest de comments, dus vind ik zeker dat dit benoemd mag worden. Nu voelt het als een podium geven.
In dit geval dus wel. Hij is gekickt uit de xorg community omdat hij geen enkele bug ooit oploste, en basically alleen variabelen aan het hernoemen was. Ik denk dat de comment van @deadinspace onder het artikel dit goed samenvat.Dat de maker dan een rabiate gek lijkt doet aan dat feit niets af toch?
Iedere halve gek kan een fork van een project maken, het kunnen onderhouden is een ander verhaal.
Ja, het nieuws brengt alsof iemand een serieus persoon met een serieus alternatief is. Maar dat is dus niet het geval.
Nu is Xorg al op zijn retour dus dat maakt het minder serieus, maar dit was zeker geen nieuwsbericht waard als er wat dieper in gekeken was.
Nu is Xorg al op zijn retour dus dat maakt het minder serieus, maar dit was zeker geen nieuwsbericht waard als er wat dieper in gekeken was.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Jij bent de auteur, wij uiten slechts kritiek, doe ermee wat je wilt.TijsZonderH schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:04:
Dat hangt er vanaf wat er te rectificeren valt. Zijn motivatie erbij zetten? Misschien had die achtergrond wat duidelijker gekunnen, al staat dat nu goed in de comments en ik weet niet hoe relevant die informatie voor het artikel is. Want feit blijft (en dat is ook waarom ik het raar vind dat sommige mensen zeggen dat het offline zou moeten) dat hij een fork heeft gemaakt van een groot project waar al jaren een soort tweestrijd over is vanwege de opkomst van Wayland. Dat de maker dan een rabiate gek lijkt doet aan dat feit niets af toch?
Maar je geeft nu iemand een podium die geen podium waard is, dat is gewoon jammer.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik denk dat het wat genuanceerder is dan dat hoor. Is dit niet een gevalletje separating the art from the artist (al is dit geen art natuurlijk)? Dat de persoon zelf niet helemaal juist tikt, doet niet af aan het feit dat er een fork is. Zeker in de context van de move richting Wayland en er twee kampen rondom deze twee tools ontstaan, is het ontstaan van een fork wmb nieuwswaardig. Ongeacht wie daarachter zit.pven schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:30:
[...]
Jij bent de auteur, wij uiten slechts kritiek, doe ermee wat je wilt.
Maar je geeft nu iemand een podium die geen podium waard is, dat is gewoon jammer.
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Eerlijk gezegd is de "artist" wel degelijk van belang. Als het iemand met een degelijke staat van dienst was, die vaker een project van de grond heeft gekregen, of tenminste belangrijke bijdrages aan een project heeft geleverd, dan was het nieuwswaardig omdat het dan potentie heeft om belangrijk te worden. Als het alleen maar de dorpsgek is die wat schreeuwt dan is het IMHO geen aandacht waard. Anders ga ik vanavond ook even een fork van een willekeurig project maken zodat ik morgen ook wat aandacht krijg.TijsZonderH schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:47:
[...]
Ik denk dat het wat genuanceerder is dan dat hoor. Is dit niet een gevalletje separating the art from the artist (al is dit geen art natuurlijk)? Dat de persoon zelf niet helemaal juist tikt, doet niet af aan het feit dat er een fork is. Zeker in de context van de move richting Wayland en er twee kampen rondom deze twee tools ontstaan, is het ontstaan van een fork wmb nieuwswaardig. Ongeacht wie daarachter zit.
Pagina: 1