Hallo Mede Tweakers, ik vraag als leek jullie om hulp. Waarom? Ik woon in DL en hulp van een grote internet provider krijgen is niet heel "gemakkelijk".
Wat is het probleem? Al sinds jaar en dag heb ik een instabiel netwerk met mijn laptop.
Het internet wil soms voor enkele seconden wegvallen, soms minuten lang. Dit gebeurt onregelmatig en alleen met mijn laptop. Soms uren niet, soms elke 10min. Mijn tablats/telefoons/tv lijken probleemloos werken. (geen klachten)
Ik heb glasvezel en de modum is verbonden met een wlan splitter, waarvan o.a. 1 naar mijn Asus AX6600 gaat.
Daarop zitten meerdere apparaten, zoals hierboven beschreven.
De verbinding lijkt te goed te zijn:
:strip_exif()/f/image/GTfyMbqauvThr4ny2DnOcLgS.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch valt dan internet weg
:strip_exif()/f/image/DDZvivpl34TUQuljehuXJYNB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DS49bXBJSxmQXPM1idk18fg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vervolgens een app gedwonload die de connectiviteit logt en die toont het volgende
:strip_exif()/f/image/2N5Yd0tvw5TdDnp4oJDz0YqK.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu komt het, als leek, heb ik echt geen idee waar ik naar kijk.
Hebben jullie tips/trucs waar ik het probleem mogelijk kan vinden?
Zaken als opnieuw opstarten, geheugen leeg maken, opnieuw installeren (router) heb ik meerdere malen doorgevoerd. (voor wat ik weet)
Wat is het probleem? Al sinds jaar en dag heb ik een instabiel netwerk met mijn laptop.
Het internet wil soms voor enkele seconden wegvallen, soms minuten lang. Dit gebeurt onregelmatig en alleen met mijn laptop. Soms uren niet, soms elke 10min. Mijn tablats/telefoons/tv lijken probleemloos werken. (geen klachten)
Ik heb glasvezel en de modum is verbonden met een wlan splitter, waarvan o.a. 1 naar mijn Asus AX6600 gaat.
Daarop zitten meerdere apparaten, zoals hierboven beschreven.
De verbinding lijkt te goed te zijn:
:strip_exif()/f/image/GTfyMbqauvThr4ny2DnOcLgS.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch valt dan internet weg
:strip_exif()/f/image/DDZvivpl34TUQuljehuXJYNB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DS49bXBJSxmQXPM1idk18fg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vervolgens een app gedwonload die de connectiviteit logt en die toont het volgende
:strip_exif()/f/image/2N5Yd0tvw5TdDnp4oJDz0YqK.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu komt het, als leek, heb ik echt geen idee waar ik naar kijk.
Hebben jullie tips/trucs waar ik het probleem mogelijk kan vinden?
Zaken als opnieuw opstarten, geheugen leeg maken, opnieuw installeren (router) heb ik meerdere malen doorgevoerd. (voor wat ik weet)