Is dit gebruikersschade op de laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hoi!

Ik kocht begin dit jaar een laptop bij een groot merk (fabrikant zelf):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

3 maanden na ontvangst werkte de powerknop niet lekker meer en was er een bescherm cushion afgebroken. Dit is allemaal netjes onder garantie hersteld. Nu 3 maanden later is opnieuw een cushion afgebroken. De cushion beschermt de onderkant van het scherm op de tafel. De fabrikant geeft nu aan dat dit onder 'wear and tear' valt. En je kunt ze helaas alleen in het Engels bereiken (WhatsApp) of telefonisch. Zouden jullie dit onder een designfout classificeren, of inderdaad gebruikersschade en dat het dus buiten garantie valt?

Ik kon er geen voorwaarden over vinden in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sbFwkp69qzFALTBFaQkR4nBGIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpJyTq0Mfz46tNNDtfPm8Oii.jpg?f=fotoalbum_large

De laptop schuiven we niet over de tafel (ook omdat we de tafel niet willen beschadigen) alleen zou ik wel verwachten dat ook dat moet kunnen.

Dit is de 1e keer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZptdk_VohXWKNjWGB5cqkFQubo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y1XfAg1W7BFV1VLtz6aPN88r.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 08-06-2025 19:07 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als dit normaal wordt gebruikt en als de laptop 6 maand oud is, mag de verkoper aantonen dat het de schuld is van de gebruiker.

Stel de verkoper (de fabrikant als ik het goed begrijp) in gebreken als ze dit weigeren te repareren onder garantie, normald wear en tear bij normaal gebruik zou niet moeten optreden in deze maten binnen 6 maand.

Gelijk hebben is gelijk aan gelijk krijgen, je zult de verkoper moeten aanspreken en deze op zijn plichten en verantwoordelijkheden moeten wijzen.

Maar goed wat is je gebruikers profiel van deze laptop, sleep je deze de hele dag van de ene plek naar de andere gaat die veel tas in tas uit?

Ik zie je tweede foto
Die bumpers of stands rubberen dingen zitten er niet voor niks en moeten wel wat kunnen hebben anders zijn ze nutteloos.

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 08-06-2025 19:09 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
42dpi schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:08:
Als dit normaal wordt gebruikt en als de laptop 6 maand oud is, mag de verkoper aantonen dat het de schuld is van de gebruiker.

Stel de verkoper (de fabrikant als ik het goed begrijp) in gebreken als ze dit weigeren te repareren onder garantie, normald wear en tear bij normaal gebruik zou niet moeten optreden in deze maten binnen 6 maand.

Gelijk hebben is gelijk aan gelijk krijgen, je zult de verkoper moeten aanspreken en deze op zijn plichten en verantwoordelijkheden moeten wijzen.

Maar goed wat is je gebruikers profiel van deze laptop, sleep je deze de hele dag van de ene plek naar de andere gaat die veel tas in tas uit?

Ik zie je tweede foto
Die bumpers of stands rubberen dingen zitten er niet voor niks en moeten wel wat kunnen hebben anders zijn ze nutteloos.
De laptop wordt alleen maar binnenhuis gebruikt voor snelle zoekacties en filmpjes kijken.
De bedrijfsuren zijn schrikbarend laag, namelijk 'maar' 56 uur... (obv HDD-SMART data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vermeld dat vooral aan de verkoper, en vertel dat die niet conform verwachting is van het product en je reparatie wil en niet akkoord gaat met ''gebruikers schade'' als de laptop wat ik begrijp 6 maand geleden is gekocht ligt de bewijslast bij de verkoper (de vorige reparatie zou ik ook vermelden dit is met aftrek van gebruik en zegt als dat de laptop niet conform al was)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap niet zo goed wat je met dat cushion bedoelt? Op de foto’s lijkt het er op alsof er een stuk behuizing naast het scharnier kapot is. Van de foto’s op de website word ik niet veel wijzer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
FirePuma142 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:55:
Ik snap niet zo goed wat je met dat cushion bedoelt? Op de foto’s lijkt het er op alsof er een stuk behuizing naast het scharnier kapot is. Van de foto’s op de website word ik niet veel wijzer.
Het zijn 2 hele kleine rubberen 'klussentjes' naast de scharnieren. Bijzonder klein en dun.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTF138gv1fj4h8YUznaJtZcSL8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEftBkE118YvXaPrYG5NP8sg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 08-06-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik heb een ingebrekestelling klaarliggen om te versturen welke ik ook via de mail en via hun Whatsapp nummer verstuur. Hoop eigenlijk dat ze het toch gaan oplossen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik vind dat je volstrekt in je recht staat hoor, maar om dit te voorkomen, zou ik een net iets dikker piepklein stukje vilt naast de cushion op het achterrandje plakken. Scheelt gezeur met Dell.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Helaas geen reactie ontvangen, dus gaat vandaag de ontbinding van de overeenkomst de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:01
Dell start pas met handelen nadat je de zaak voor de rechter spant. Niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Haruhi schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:02:
Dell start pas met handelen nadat je de zaak voor de rechter spant. Niet eerder.
Interessant, ervaringen mee toevallig? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:01
ViezeVis schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:05:
[...]

Interessant, ervaringen mee toevallig? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Ja. Met stroeve hinges die backcover schade veroorzaken.
B2B wordt het onder garantie opgelost echter als consument laten ze je gewoon hangen totdat het voor de rechter moet komen.
Pagina: 1