De bruine draad uit de grijze kabel doe je in een wago, en vanaf de wago een stukje bruin naar de L op de Shelly en een stukje bruin naar de schakelaar waar de huidige bruine draad uit de grijze kabel op zit.
Dat witte ding op de twee blauwe draden vervang je door een wago, en daar voeg je een extra blauwe draad aan toe de je aansluit op de N van de Shelly.
De bruine draad in de witte kabel sluit je aan op O1 van de Shelly, de zwarte draad op O2.
Tenslotte maak je draden van S1 en S2 naar de bestaande schakelaar. Voor het mooi bruin en zwart, maar twee keer bruin of twee keer zwart kan ook.
[ Voor 108% gewijzigd door bvanholme op 08-06-2025 18:34 ]
(was een antwoord op je gewiste vraag)
[ Voor 27% gewijzigd door JaVaWa op 08-06-2025 18:39 ]
Aansluiting op deze manier gedaan maar kan ik dan zonder de knop te gebruiken omhoog en omlaag via de Shelly schakelen? Zal eens kijken via de settingsJaVaWa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:53:
Deze schakelaar is qua aansluitingen heel standaard. De grijze kabel links komt van het net, de witte kabel rechts gaat naar het rolluik. Naast de Shelly heb je nog twee wago's nodig en een klein stukje zwarte, bruine en blauwe draad.
De bruine draad uit de grijze kabel doe je in een wago, en vanaf de wago een stukje bruin naar de L op de Shelly en een stukje bruin naar de schakelaar waar de huidige bruine draad uit de grijze kabel op zit.
Dat witte ding op de twee blauwe draden vervang je door een wago, en daar voeg je een extra blauwe draad aan toe de je aansluit op de N van de Shelly.
De bruine draad in de witte kabel sluit je aan op O1 van de Shelly, de zwarte draad op O2.
Tenslotte maak je draden van S1 en S2 naar de bestaande schakelaar. Voor het mooi bruin en zwart, maar twee keer bruin of twee keer zwart kan ook.
:strip_exif()/f/image/KrePj60DtumYW64EMC55mEq4.jpg?f=fotoalbum_large)
Aha ik heb nu inderdaad 2 keer de shelly staan eentje voor omhoog een eentje voor naar beneden.JaVaWa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:38:
Zet dan eens bij "Settings" > "Input type" op "Switch"
(was een antwoord op je gewiste vraag)
Met de knoppen hadden we een stop als het rolluik omhoog of naar beneden was, lukt dat met de shelly ook ?
Het is afhankelijk van de gebruikte aansturingssoftware/app of die opties ook ingebouwd zijn.
Dit lijkt nu idd ook gelukt, enige issue die ik nog heb is de fysieke knop. Naar beneden werkt die, maar naar boven blijkbaar niet? Enig idee nog?JaVaWa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:09:
Wat bedoel je daarmee? Dat je het luik niet helemaal omhoog of omlaag doet, maar stopt op een door jou gewenst moment? Dat kan zeker met een Shelly, je kunt zelfs bepalen dat hij op een specifieke positie sluit (bijv. half of driekwart).
Het is afhankelijk van de gebruikte aansturingssoftware/app of die opties ook ingebouwd zijn.
Nog eens alles qua aansluitingen nagekeken en kabeltje gecontroleerd (zelfs vervangen) maar de omhoog schakelaar doet nog altijd nietsJaVaWa schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:45:
Staat de Shelly in “cover” stand? Mits juist aangesloten zou het gewoon moeten werken.
Via de app en de home assistant werkt het wel goed.
Als ik in de app kijk naar de logging dan zie ik op moment dat we de schakelaar naar beneden indrukken dat er ook een entry bijkomt, als ik de knop naar boven zet komt er niets bij ?
Zou het kunnen dat de S2 niet werkt?
:strip_exif()/f/image/gKAnpf8B4Hh3N1uqC2O37OIN.png?f=user_large)
rova schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:39:
[Afbeelding]
Hierbij een aansluitschema voor de Shelly plus 2PM met schakelaar.
Als op de Shelly het rolluik verkeer om gaat dan kan je 01 en 02 omdraaien. Zijn de draden van de motor
Als daarna de switch nog verkeerd gaat dan de sw1 en sw2 ook omdraaien en dan zou het goed moeten komen.
@Septillion Dit zou hem dan moeten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door deamosreapos op 09-06-2025 21:47 ]
[ Voor 18% gewijzigd door bvanholme op 20-06-2025 21:52 ]
Zie hier voor meer info: https://www.reddit.com/r/..._pm_gen3_and_shelly_plus/