Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-09 08:16
Goeiedag,

De CV ketel van mijn moeder is aan vervanging toe, wij hebben een offerte van Feenstra gekregen die uiteindelijk uitkomt op 1800 euro.

Zij kan dit echter niet in 1 keer betalen dus moet ze sowieso een huur/lease constructie nemen.

Ik ben echter geen fan van huren, maar goed.

Toen kwam ik zelf met het idee, aangezien het toch via een maandelijkse betaal constructie moet. Waarom dan geen warmtepomp leasen inplaats van een CV ketel?

Echter zitten hier haken en ogen aan, we zouden ons gas fornuis moeten vervangen door een inductieplaat. Maar wij hebben geen kookgroep in de meterkast. Onze radiatoren zijn waarschijnlijk ook gewoon convectionele radiatoren en dus niet degene die lekker werken met warmtepompen.

Al met al ben je dus met een warmtepomp in onze situatie al een hele hoop geld kwijt om het huis op een warmtepomp voor te bereiden.

Het enige is, een CV ketel neem je voor 15 a 20 jaar. Ik vind het zonde om nog steeds de aankomende 15 a 20 jaar mijn moeder nog steeds aan het gas moet zien zitten terwijl nu het moment toch is om over te stappen naar een warmtepomp lijkt mij.

Wat is volgens jullie het beste wat we kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
Cv is wel het goedkoopst. Heeft ze zonnepanelen? Is de woning goed geïsoleerd?

Anders ga je een dure warmtepomp leasen. Moet je alle stroom inkopen en vliegt de warmte er wellicht makkelijk weer uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:30
Is het een koophuis of een huurhuis? Want als je moeder niet 1800 euro kan betalen voor een cv dan is het misschien wel handig om eens even te kijken naar hoe het financieel er nu voor staat en hoe ze de komende jaren niet tegen al te grote financiële problemen gaat aanlopen...een lekkage, houtrot, een kapot raam, een kapotte wasmachine, etc...

Een warmtepomp is dus sowieso geen optie. Ook is dat echt niet veel goedkoper dan een cv, zeker straks als salderen eraf ligt niet. Maak je daar dus totaal geen zorgen om en ga gewoon voor een nieuwe cv.... En werk een financiële planning voor de komende weken en maanden uit, zodat je met haar kan werken naar een financieel zorgeloze toekomst.

Is die 1800 trouwens wel all inclusief dat er iemand van Feenstra is komen kijken voor o.a. de afvoerbuizen?

[ Voor 7% gewijzigd door President op 08-06-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 19:01
Bij Feenstra is huren trouwens erg duur. Wij betalen €40 all-in dus tweejaarlijks bezoek en de cv zelf Intergas Extreme 36 geloof ik. Bij Feenstra was dat iets van €60 p maand.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-09 23:58
Mijn nieuwe cv is een stuk zuiniger dan die met waakvlam, kan zomaar 50 euro gas schelen pm... snel terugverdiend.

En in de winter hebben we gascentrales om Electra te leveren, de kerncentrales komen ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@yoga Wanneer heb je de ketel met waakvlam laten vervangen?
De tweede zin over "elektra" kan ik niet echt plaatsen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Een warmtepomp is wel degelijk goedkoper: als je nu bv 1100 m3 gas verbruikt per jaar, kost dat zo'n €1500 variabel + €300 vastrecht = €1800 per jaar.

Als je dat vervangt door een warmtepomp, verbruik je zo'n 2500 kWh. Maal €0,25 geeft €625 per jaar. Scheelt bijna €1200 per jaar, oftewel €100 per maand!

Dit is nog exclusief eigen verbruik van zonnepanelen, dat maakt het verhaal nog positiever.

Uiteraard staan daar hogere investeringen tegenover. Stel dat de WP je 10k extra kost ten opzichte van een nieuwe cv ketel. Als je dat uitsmeert over 10 jaar, is dat ook al €1000 per jaar exclusief rente. Dat compenseert de besparing in variabele kosten dus vrijwel volledig. Het positieve is wel dat een deel van de kosten maar eenmalig is, die hoef je niet weer te maken als je de WP ooit vervangt (bijvoorbeeld dikkere leidingen).

Dus ja: een WP is meer gedoe, op korte termijn niet goedkoper, maar in mijn ogen wel de toekomstvaste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

WP is meer gedoe, maar meestal wel de goedkoopste oplossing. Overigens kan je koken op gas blijven doen, maar dat zijn dure kubieke meters gas door vastrecht. Zou persoonlijk serieus kijken naar de WP, maar je moet je daar wel in willen verdiepen. Grote radiator van marktplaats hoeven niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
President schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:05:
Is het een koophuis of een huurhuis? Want als je moeder niet 1800 euro kan betalen voor een cv dan is het misschien wel handig om eens even te kijken naar hoe het financieel er nu voor staat en hoe ze de komende jaren niet tegen al te grote financiële problemen gaat aanlopen...een lekkage, houtrot, een kapot raam, een kapotte wasmachine, etc...

Een warmtepomp is dus sowieso geen optie. Ook is dat echt niet veel goedkoper dan een cv, zeker straks als salderen eraf ligt niet. Maak je daar dus totaal geen zorgen om en ga gewoon voor een nieuwe cv.... En werk een financiële planning voor de komende weken en maanden uit, zodat je met haar kan werken naar een financieel zorgeloze toekomst.

Is die 1800 trouwens wel all inclusief dat er iemand van Feenstra is komen kijken voor o.a. de afvoerbuizen?
Het is een koophuis met hypotheek.

1800 is inclusief alles, dus ook vervanging RGA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
CryptoNL schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:12:
Bij Feenstra is huren trouwens erg duur. Wij betalen €40 all-in dus tweejaarlijks bezoek en de cv zelf Intergas Extreme 36 geloof ik. Bij Feenstra was dat iets van €60 p maand.
Waar doe jij het nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
En werk een financiële planning voor de komende weken en maanden uit, zodat je met haar kan werken naar een financieel zorgeloze toekomst.
Zorgeloze financiele toekomst voor haar is simpelweg niet mogelijk. Dit plan hebben we al gemaakt maanden geleden. Maar ze verdient gewoon te weinig. Niks aan te doen. Zo simpel zit het gewoon.

Vandaar dat ik haar wil ontlasten van de maandelijkse gas rekening.

[ Voor 47% gewijzigd door Ricco02 op 08-06-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 19:01
Ricco02 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Waar doe jij het nu dan?
Lokaal bedrijf. En na 3 jaar mogen we hem al overnemen indien gewenst. Reden waarom wij een cv hebben genomen is dat de WP wereld ontzettend onzeker is. Geen monteurs te vinden, hoge investering en wat als de stroomprijs nog verder gaat stijgen? Die is namelijk stiekem al heel hard gestegen. Hebben wel panelen maarja salderingsregeling dit dat.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ricco02 Misschien nog even voordenken:
Hoe lang blijft je moeder daar nog (vermoedelijk) wonen?
En wat gebeurt er dan met het huis?

We weten trouwens nog (bijna) niks over de huidige verwarmingssituatie,
behalve de normale prijs voor een nieuwe cv-ketel.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
dunklefaser schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:03:
@Ricco02 Misschien nog even voordenken:
Hoe lang blijft je moeder daar nog (vermoedelijk) wonen?
En wat gebeurt er dan met het huis?

We weten trouwens nog (bijna) niks over de huidige verwarmingssituatie,
behalve de normale prijs voor een nieuwe cv-ketel.
Mijn moeder zal hier de komende 10 a 15 jaar zeker nog wel wonen.

Mijn moeder zegt zelf dat ze op haar oude dag straks liever een appartement heeft en zal dus het huis denk ik wel verkopen. Maar goed, dat is 10 a 15 jaar voorruit denken. En misschien is ze dan wel wat anders van plan.

Waar ik meer mee zit is dat het nu wel het moment is om over te stappen naar een warmtepomp ivm het feit dat de CV ketel toch vervangen moet worden.

Alleen de initiele investering hierin is natuurlijk ook een angst wat bij mijn moeder speelt. Ik denk alleen dat het erg goed is aangezien de financiele situatie, dat zij haar maandelijkse vast lasten wat kan verminderen door van het gas af te gaan.

Aan de andere kant, warmtepomp leasen kost maandelijks geld, iets waarmee je eigenlijk de besparing alweer mee weggooit. Maar goed, vandaar dat ik een beetje in dit dilemma zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:30
Ricco02 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:10:
[...]

Mijn moeder zal hier de komende 10 a 15 jaar zeker nog wel wonen.

Mijn moeder zegt zelf dat ze op haar oude dag straks liever een appartement heeft en zal dus het huis denk ik wel verkopen. Maar goed, dat is 10 a 15 jaar voorruit denken. En misschien is ze dan wel wat anders van plan.

Waar ik meer mee zit is dat het nu wel het moment is om over te stappen naar een warmtepomp ivm het feit dat de CV ketel toch vervangen moet worden.

Alleen de initiele investering hierin is natuurlijk ook een angst wat bij mijn moeder speelt. Ik denk alleen dat het erg goed is aangezien de financiele situatie, dat zij haar maandelijkse vast lasten wat kan verminderen door van het gas af te gaan.

Aan de andere kant, warmtepomp leasen kost maandelijks geld, iets waarmee je eigenlijk de besparing alweer mee weggooit. Maar goed, vandaar dat ik een beetje in dit dilemma zit.
Waarbij een warmtepomp alleen zinvol is als de rest van het huis hier geschikt voor is. De verwarming, de kookplaat... Dus nog potentieel een hoop extra kosten... En daarvoor wil je een apparaat van 5000 euro ipv 1800 euro...

Maar goed, er zijn dan misschien wel subsidies beschikbaar, zelfs op gemeente niveau als je moeder weinig inkomsten heeft... Het is het uitzoeken waard, je gemeente heeft vast wel een energiecoach of iets dergelijks die met je wil meedenken

[ Voor 11% gewijzigd door President op 08-06-2025 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ricco02 Misschien is er een (gemeentelijk) Energieloket in de buurt?
Zij verstrekken informatie over subsidies, "energiebespaarleningen" etc.
en hebben vaak ook contacten met lokale bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
President schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:12:
[...]

Waarbij een warmtepomp alleen zinvol is als de rest van het huis hier geschikt voor is. De verwarming, de kookplaat... Dus nog potentieel een hoop extra kosten...
Precies dat. Vandaar dat ik twijfel. Als ik CV ketel neem. Waar kan ik hem dan het beste huren/leasen? Aangezien ik vaak hoor dat Feenstra duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricco02
dunklefaser schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:14:
@Ricco02 Misschien is er een (gemeentelijk) Energieloket in de buurt?
Zij verstrekken informatie over susbsidies, "energiebespaarleningen"etc.
en hebben vaak ook contacten met lokale bedrijven.
Ik denk niet dat leningen een erg verstandige keuze zijn als je je maandelijkse lasten probeert te verlagen.

Subsidieregelingen kan ik wel even naar kijken, maar het moet niet mijn moeder nog meer maandelijkse kosten geven. Dat red ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ricco02 Een ding staat vast: Weg van het gas kost in eerste instantie tijd en geld
en veroorzaakt meestal nog wat overlast door nodige aanpassingen van het cv-systeem
(leidingwerk, warmteafgifte, etc. etc.) - Je hebt natuurlijk het FAQ topic over warmtepompen bekeken.

Wil je of je moeder dat niet? Ga dan voor de (makkelijkste) oplossing met een cv-ketel.
Misschien valt er nog wat te optimaliseren? Kijk maar in het cv-tuning topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Waarom leen jij haar niet wat voor de aanschaf?
Over naar een warmtepomp lijkt me alleen een goed plan als het huis er geschikt voor is.
Dus isolatie en voldoende afgifte vermogen in de vorm van bijv. Vloerverwarming.
Anders wordt dat ook een dure geschiedenis.

Zo mijn eerste ingeving zou zijn knal er een nieuwe ketel in leen haar een paar centen en klaar.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
dunklefaser schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:32:
@yoga Wanneer heb je de ketel met waakvlam laten vervangen?
De tweede zin over "elektra" kan ik niet echt plaatsen.
2021 vervangen

Ons elektra komt ook van gascentrales, dus van het gas af duurt nog jaren.

Ik verbruik minder dan 500 kuub gas per jaar dan wordt je vastrecht 60 euro per jaar

Ik ben goedkoper, tenzei elektra richting prijs van 4 Jr geleden daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@yoga Met een vervanging van de ketel met waakvlam (atmosferische brander?) in 2021
ben je zeker geen voorloper.

In NL zijn de netbeheerkosten bij een verbruik < 500 m³ lager, maar niet zo laag - KI van Google vind:
Liander: Aansluitwaarde t/m G6, SJV <500 m3: € 143,6194 (jaarlijks, inclusief btw)
Enexis: Aansluitwaarde t/m G6, SJV <500 m3: € 14,51 per maand (€ 174,10 per jaar)

Helaas klopt dit niet, het is nog wat hoger, bij Liander bijvoorbeeld € 176,92 bij een verbruik kleiner dan 500 m³

Living in the past?

Mijn stroom is volgens het label wel "groen" - maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door dunklefaser op 08-06-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:47
Kijk ook eens naar een lening van het warmtefonds. Als ze zo weinig inkomen heeft worden de eerste 5 jaar betaalt uit de combinatielening en betaalt je moeder zelf niks. Daarna is er een inkomens hertoets en als ze nog steeds weinig inkomsten heeft betaalt ze daarna ook niks. https://www.warmtefonds.nl/. Uiteraard zijn er wel regels aan verbonden zoals dat het wel moet worden terug betaalt als het huis word verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
dunklefaser schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:57:
@yoga Met een vervanging van de ketel met waakvlam (atmosferische brander?) in 2021
ben je zeker geen voorloper.

In NL zijn de netbeheerkosten bij een verbruik < 500 m³ lager, maar niet zo laag.
Liander: Aansluitwaarde t/m G6, SJV <500 m3: € 143,6194 (jaarlijks, inclusief btw)
Enexis: Aansluitwaarde t/m G6, SJV <500 m3: € 14,51 per maand (€ 174,10 per jaar)

Living in the past?

Mijn stroom is volgens het label wel "groen" - maar dat is een ander verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mTtLmmkBu6DlCH_tnMVzUhnxj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7JC22CZDiODBrZdZqZM7VNx.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt gelijk, iets duurder

Er zijn ook verduurzamings lening
https://www.warmtefonds.n...RLKmcwIRxcGRoCKaEQAvD_BwE

Rentevrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ricco02 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:00:
Echter zitten hier haken en ogen aan, we zouden ons gas fornuis moeten vervangen door een inductieplaat. Maar wij hebben geen kookgroep in de meterkast. Onze radiatoren zijn waarschijnlijk ook gewoon convectionele radiatoren en dus niet degene die lekker werken met warmtepompen.
Denk voor een warmtepomp volledig uitbesteed inclusief elektra, kookplaat en mogelijk aanpassingen aan afgifte systeem eerder richting de €20k. Totaal onrealistisch dus als er geen geld is.

Gewoon een simpel zuinig keteltje hangen dus. Dat kan ook nog wel voor wat minder dan €1.800 denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door assje op 08-06-2025 19:35 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ricco02 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:57:
Zorgeloze financiele toekomst voor haar is simpelweg niet mogelijk. Dit plan hebben we al gemaakt maanden geleden. Maar ze verdient gewoon te weinig. Niks aan te doen. Zo simpel zit het gewoon.
Mijn mening; een koopwoning waar te weinig inkomen is om €1.800 op te vangen en ook geen uitzicht op verandering-> woning verkopen en gaan huren.

Of; kosten onder de loep nemen en zuiniger gaan leven. Dit is geen houdbare situatie.

Verder, als er geen geld is kan je ook gewoon een lening overwegen ipv lease.

[ Voor 24% gewijzigd door assje op 08-06-2025 19:41 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Energie bespaar lening lijkt bij voldoende laag verzamelinkomen (maar liefst €60k) rente vrij.

Even in de afweging gooien denk ik?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58
De CV ketel van mijn moeder is aan vervanging toe, wij hebben een offerte van Feenstra gekregen die uiteindelijk uitkomt op 1800 euro.
[...]

Waarom is de cv "aan vervanging" toe? De leeftijd of is-ie stuk?

Ofwel: is er nog tijd om die 1800 Euro bij elkaar te sparen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:29
Ronald.42 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:30:
Waarom leen jij haar niet wat voor de aanschaf?
[...]

Zo mijn eerste ingeving zou zijn knal er een nieuwe ketel in leen haar een paar centen en klaar.
Exact dit zou ik ook doen !

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
Hoi mede tweakers,

Onze CV ketel is toe aan vervanging. Echter zitten we eraan te denken om over te stappen naar een warmtepomp.

We kunnen zowel een warmtepomp als een CV ketel ons niet volledig financieel permiteren en moeten dus in beide gevallen een CV ketel of een warmtepomp huren.

Feenstra bied een huur contract van 35 euro per maand aan voor een CV ketel. Ik kwam ook Adlar tegen om een warmtepomp te huren voor exact dat zelfde bedrag per maand.

Het lijkt mij dus logisch dat we dan zouden overstappen op een warmtepomp. Echter vraag ik mij af wat voor haken en ogen hieraan zitten.

Is Adlar wel een goed bedrijf? Zijn er betere alternatieve voor warmtepomp huur? Of moet ik toch bij een CV ketel blijven ookal kost die huur evenveel?

Wel zo aardig om verder te gaan in het vorige topic

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 29-06-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:51
Huren bij een bedrijf is meestal niet de goedkoopste optie.
Veel gemeenten geven duurzaamheidsleningen tegen gunstige voorwaarden voor verduurzaming van je woning. Is het mogelijk om de stap naar voren te maken en met zo'n lening een warmtepomp te plaatsen?

aroTHERM plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l- Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:02
Kunt ook nog bij het warmtefonds kijken om wellicht tegen 0 % te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricco02
Mjier schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:27:
Huren bij een bedrijf is meestal niet de goedkoopste optie.
Veel gemeenten geven duurzaamheidsleningen tegen gunstige voorwaarden voor verduurzaming van je woning. Is het mogelijk om de stap naar voren te maken en met zo'n lening een warmtepomp te plaatsen?
Vanuit de gemeente bieden ze wel zoiets aan. Maar met een rente van 2,5%. Aangezien het financiele verleden van mijn moeder (het is haar huis), is dit lastig te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 20:54
Je moet de totale lasten per maand uitrekenen. Ook onderhoudskosten en verwachte besparing van stroom en gas.

Een warmtepomp is pas effectief als je woning goed geisoleerd is. Is dit niet het geval? Begin dan daarmee.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 20:54
Ricco02 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Vanuit de gemeente bieden ze wel zoiets aan. Maar met een rente van 2,5%. Aangezien het financiele verleden van mijn moeder (het is haar huis), is dit lastig te vertrouwen.
Je kan lenen tegen 0 procent rente. Voorwaarden is inkomensafhankelijk.

https://www.warmtefonds.n...ad_campaignid=16871907836

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Kijk bij het warmtefonds, als je onder de 60K ofzo inkomen hebt dan betaal je 0% rente.

Heb je een negatieve BKR indicatie door eerdere schulden dan je het wel vergeten, huur waarschijnlijk ook.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of het mogelijk is om voor 35,- per maand een wp te huren. Ja, wellicht het apparaat, maar niet de bijbehorende installatie enzo.

Grofweg kost een ketel 3k en wp tussen de 10-15k.
Laten we voor het gemak op 12k gaan zitten.
Dan zou het maandbedrag 4x35 worden, kun je dat wel betalen? Zo niet, dan zou ik gewoon voor een gasketel gaan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1