Aangezien wij (ouder echtpaar) eind vh jaar een aantal maanden in Spanje verblijven ben ik op zoek naar een mini pc. Bewust niet voor laptop, omdat deze voor ons niet handig is en ook niet geschikt. We willen met los toetsenbord/muis werken en een gekalibreerd 27 inch scherm (wat we al meenemen).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt gebruikt voor Photoshop bewerking en video bewerking met Adobe Premiere. Uiteraard ook gebruikt als media center (tv en video 4K afspelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien het slechts voor paar maanden (eerste instantie) gebruikt gaat worden wel onder €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/toetsenbord/muis en externe hd gaan mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lees veel goede zaken over de Beelink SER8 met 32gb DDR5 geheugen en 1TB SSD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens verschillende bronnen is een schone install op de Beelink vergelijkbaar met normale Desktop en is het niet nodig aparte drivers te downloaden om het goed werkbaar te krijgen. Dat vind ik wel een pre. Over de mini pc op het minisforum en de Gmktec pc's zou het iets bewerkelijker zijn. Ik hou het liever zo eenvoudig mogelijk.
Las wel dat de WiFi op de Beelink niet altijd goed is, maar aangezien ik nog losse WiFI adapter heb is dat geen probleem.
Goedkopere mini pc's op Aliexpress van onbekende makers lijkt mij te onzeker.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vraag: is dit een prima keuze of zijn er betere opties?
Is deze pc krachtig genoeg om te voldoen?
Wat zijn jullie ervaring met Beelink?
Verder suggesties of tips die ik kan gebruiken.
Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt gebruikt voor Photoshop bewerking en video bewerking met Adobe Premiere. Uiteraard ook gebruikt als media center (tv en video 4K afspelen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien het slechts voor paar maanden (eerste instantie) gebruikt gaat worden wel onder €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/toetsenbord/muis en externe hd gaan mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lees veel goede zaken over de Beelink SER8 met 32gb DDR5 geheugen en 1TB SSD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens verschillende bronnen is een schone install op de Beelink vergelijkbaar met normale Desktop en is het niet nodig aparte drivers te downloaden om het goed werkbaar te krijgen. Dat vind ik wel een pre. Over de mini pc op het minisforum en de Gmktec pc's zou het iets bewerkelijker zijn. Ik hou het liever zo eenvoudig mogelijk.
Las wel dat de WiFi op de Beelink niet altijd goed is, maar aangezien ik nog losse WiFI adapter heb is dat geen probleem.
Goedkopere mini pc's op Aliexpress van onbekende makers lijkt mij te onzeker.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vraag: is dit een prima keuze of zijn er betere opties?
Is deze pc krachtig genoeg om te voldoen?
Wat zijn jullie ervaring met Beelink?
Verder suggesties of tips die ik kan gebruiken.
Alvast bedankt.