Mini PC Beelink SER8 vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 19:51
Aangezien wij (ouder echtpaar) eind vh jaar een aantal maanden in Spanje verblijven ben ik op zoek naar een mini pc. Bewust niet voor laptop, omdat deze voor ons niet handig is en ook niet geschikt. We willen met los toetsenbord/muis werken en een gekalibreerd 27 inch scherm (wat we al meenemen).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt gebruikt voor Photoshop bewerking en video bewerking met Adobe Premiere. Uiteraard ook gebruikt als media center (tv en video 4K afspelen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien het slechts voor paar maanden (eerste instantie) gebruikt gaat worden wel onder €700.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/toetsenbord/muis en externe hd gaan mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lees veel goede zaken over de Beelink SER8 met 32gb DDR5 geheugen en 1TB SSD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens verschillende bronnen is een schone install op de Beelink vergelijkbaar met normale Desktop en is het niet nodig aparte drivers te downloaden om het goed werkbaar te krijgen. Dat vind ik wel een pre. Over de mini pc op het minisforum en de Gmktec pc's zou het iets bewerkelijker zijn. Ik hou het liever zo eenvoudig mogelijk.
Las wel dat de WiFi op de Beelink niet altijd goed is, maar aangezien ik nog losse WiFI adapter heb is dat geen probleem.
Goedkopere mini pc's op Aliexpress van onbekende makers lijkt mij te onzeker.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Vraag: is dit een prima keuze of zijn er betere opties?
Is deze pc krachtig genoeg om te voldoen?
Wat zijn jullie ervaring met Beelink?
Verder suggesties of tips die ik kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik heb zelf geen ervaring met Beelink zelf, het merk komt mij wel bekend voor als mini pc vendor zie ze vaak voorbij komen.
Ik heb zelf een jaar geleden een Kodlix AD69 (is een whitelabel minisforum) gekocht, voornamelijk om als simpele couch coop games cq. media center voor aan de TV en om mn video renders eraan te ofloaden.

Ik ben er zelf meer dan tevreden mee voor die doeleinden, die Beelink is eigenlijk een generatie nieuwer daarvan. Ryzens zijn tenslotte eigenlijk ook meer dan krachtig voor deze doeleinden, maar dan hou je tenminste nog wat adems ruimte over, het is wat dat betreft gewoon desktop onderdelen in een mini behuizing, je zal dan ook geen verschil merken.
Ik merk het in ieder geval niet zodra ik op mn Desktop werk, ik denk dat het een goede keuze is ze worden kant en klaar geleverd met Windows en alles geinstalleerd.

Eigenlijk het enige wat ik mis is USB-C power delivery, ipv die laptopachtige brick, omdat ik m nogal eens meeneem ergens naar toe en er vaak wel USB-C laden op lokatie is, ik weet dat nieuwere minisforums dat nu wel hebben, maargoed dat is een luxe probleem

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:04

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb zelf die SER8 en ik vind het een prima ding. Ook echt wel snel met voldoende power.
Enig nadeel is (in mijn geval) die rare adapter stekker die bovenop de voeding kont en rechtstreeks het stopcontact in gaat. En het aantal USB poorten is wat minimaal.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-06 19:51
Bedankt voor beide reacties.
Het beperkt aantal usb poorten is voor mij geen probleem. Goed om te horen dat de Beelink goed zijn werk doet.
Dit sterkt mij in mijn mogelijke keuze.