Hallo,
Ik heb een (wat oudere) speed pedelec, een Stomer ST1X uit 2018.
Ik heb voor deze fiets bedrade richtingaanwijzers gekocht: Busch+müller Turntec.
Nu moet deze set stroom krijgen van de fiets. In de handleiding (.pdf, NL vanaf p.48) staat op p.57 onder 7.2. Aansluiting motor/stroomvoorziening:
Ik heb de stekker van de koplamp gevonden. Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit het best kan 'samenvoegen'.
Foto:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rZV9tLlXd6rM9Gyy7ojZpihV.jpg?f=user_large)
De koplamp heeft dus 3 draden, grijs, zwart, groen. De richtingaanwijzer dus enkel zwart en rood.
Dan is de vraag, wat is van de koplamp de plus en de min? En hoe zou ik dus kunnen samenvoegen? Eigenlijk wil ik liever niet het stekkertje knippen, maar ik vrees dat ik er niet echt aan ga ontkomen? Dan het draadje van de koplamp + richtingaanwijzer aan elkaar draaien, en dan iets van krimpen / kabelschoentje erom (en ook aan de andere kant)? Maar moet niet te veel weerstand krijgen.
Eventueel een tweede optie:
Verderop in de fiets kwam ik een losse stekker tegen welke dus niet aangesloten zit. Wellicht zou ik die kunnen gebruiken. Alleen heb ik totaal geen idee wat ik daar mee kan / want die levert / wat die doet?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c8PCUkgnmQdQzYefMF2FffVu.jpg?f=user_large)
Betreft hier de stekker met de draden bruin, geel en grijs.
Nog een tweede foto waarbij de printplaat met teksten wat beter te zien is:
:strip_exif()/f/image/yvdoGYKKIposs9hpghQCnutq.jpg?f=fotoalbum_medium)
(Overigens zit de printplaat gegoten in een soort epoxy, dus die schroefjes zijn niet los te draaien mocht een tip zijn. En ik wil eigenlijk ook niet aan de printplaat komen).
Iemand een idee?
Ik heb een (wat oudere) speed pedelec, een Stomer ST1X uit 2018.
Ik heb voor deze fiets bedrade richtingaanwijzers gekocht: Busch+müller Turntec.
Nu moet deze set stroom krijgen van de fiets. In de handleiding (.pdf, NL vanaf p.48) staat op p.57 onder 7.2. Aansluiting motor/stroomvoorziening:
Nu had ik gedacht om dit dus aan te sluiten op de fietsverlichting (want die heb ik toch altijd aan op de weg).Het aansluiten van het systeem op fietsen met trapondersteuning geschiedt m.b.v. de twee-ade-
rige kabel voor de stroomvoorziening G op een bron voor gelijkstroom met een bedrijfsspanning
van 10 V tot 48 V, ofwel op de extra uitgang van de motor, ofwel parallel met de koplamp op de
uitgang voor de verlichting. Voor de richtingaanwijzers is max. 2 Watt nodig. Naargelang het
motorsysteem bestaan er verschillende voorwaarden.
[...]
OPMERKING Indien de stroomvoorziening op de uitgang voor de verlichting van uw systeem
wordt aangesloten, dan moet deze uitgang vooraf op “constant-aan” worden gezet. Anders wordt
het richtingaanwijzersysteem alleen van stroom voorzien, wanneer de verlichting aan is.
Ik heb de stekker van de koplamp gevonden. Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit het best kan 'samenvoegen'.
Foto:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rZV9tLlXd6rM9Gyy7ojZpihV.jpg?f=user_large)
De koplamp heeft dus 3 draden, grijs, zwart, groen. De richtingaanwijzer dus enkel zwart en rood.
Dan is de vraag, wat is van de koplamp de plus en de min? En hoe zou ik dus kunnen samenvoegen? Eigenlijk wil ik liever niet het stekkertje knippen, maar ik vrees dat ik er niet echt aan ga ontkomen? Dan het draadje van de koplamp + richtingaanwijzer aan elkaar draaien, en dan iets van krimpen / kabelschoentje erom (en ook aan de andere kant)? Maar moet niet te veel weerstand krijgen.
Eventueel een tweede optie:
Verderop in de fiets kwam ik een losse stekker tegen welke dus niet aangesloten zit. Wellicht zou ik die kunnen gebruiken. Alleen heb ik totaal geen idee wat ik daar mee kan / want die levert / wat die doet?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c8PCUkgnmQdQzYefMF2FffVu.jpg?f=user_large)
Betreft hier de stekker met de draden bruin, geel en grijs.
Nog een tweede foto waarbij de printplaat met teksten wat beter te zien is:
:strip_exif()/f/image/yvdoGYKKIposs9hpghQCnutq.jpg?f=fotoalbum_medium)
(Overigens zit de printplaat gegoten in een soort epoxy, dus die schroefjes zijn niet los te draaien mocht een tip zijn. En ik wil eigenlijk ook niet aan de printplaat komen).
Iemand een idee?
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023