Mini-pc (old) voor in de huiskamer aan de tv voor oude games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 19:30
Hoi,

Ik ben op zoek naar een oplossing om via Steam wat oude favoriete games te gaan spelen op de televisie in de woonkamer.

Denk aan:
- Command & Conquer Remastered
- Rollercoaster Tycoon
- Settlers
- Oude GTA (t/m San Andreas)
- Dune

Nu kom ik wel meerdere oplossingen tegen zoals de verschillende mini-pc's van diverse merken. Maar ik ben al bijna 20 jaar Apple gebruiker. Dus ik heb geen idee wat ik waarvoor nodig heb in dit geval.

Ik wil eenvoudig via Bluetooth een toetsenbord, muis en controllers kunnen aansluiten en de mini-pc aan kunnen sluiten via HDMI en zoveel mogelijk weg kunnen werken in de tv kast.

Mijn budget ligt rond de 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiedagschotel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-06 15:44
Al aan de Steam deck gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 19:30
Ja ik kwam deze tegen. Komt inderdaad rond de 550 inclusief dock. Is dit het beste wat er te krijgen is voor dat bedrag? Ik zal namelijk niet handheld gaan gamen. Dus die feature zal ik echt niet nodig hebben van de steam deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmmm… Al eens aan een Mac Mini gedacht voor €650 als je toch in het Apple ecosysteem zit?

Anders kom je in de htpc’s, in dit forum komen meerdere types/merken voorbij. Dat begint zo rond de €200, als het echt zulke kleine spelletjes zijn zou dit voldoende moeten zijn. Wil je nog goedkoper en meer richting tweaken dan kun je ook een raspberry setupje bouwen voor dit doel.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zou je dit niet juist mooi kunnen bereiken met een hdmi intel stick?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat is misschien zelfs nog een goedkopere optie als het zulke kleine spelletjes zijn, maar vergeet niet dat je dan wel héél veel op hardware inlevert. Zo’n €200 htpc is natuurlijk al vrij basaal maar heeft nog wel dedicated voeding, goede ventilatie et cetera. Ga je voor die sticks van rond de €150 of lager dan ben je een mooi stuk compacter maar lever je wel echt duidelijk performance in.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:40
De echte Tweaker-oplossing hiervoor is een oude htpc kopen in vraag en aanbod. Een oude die geen W11 meer trekt. Linux erop zetten en dan met WineHQ aan de slag met een externe HDD met ISOs van je games. Ooit veel lol gehad met Vice City en Tomb Raider anniversery edition, inderdaad met toetsenbord op TV in de woonkamer.
Pagina: 1