Actieve subwoofer probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VGAM
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-06 16:04
Goedemiddag

Heb een Ford transit met orignele multimediaradio zonder RCA aansluiting. Heb een actieve subwoofer Pioneer ts-wx130ea.
Hiervoor heb ik een musway MPK22 kabelboom aangeschaft. Maar als ik deze aansluit werkt hij niet tenzij ik ook de remote aan de voeding hang ondanks de verkoper van de MPK22 aangaf dat dit niet nodig is als je hem in line aansluit op de afgetakte luidsprekerkabels. De sub heeft de mogelijkheid om line input te selecteren. Maar als hij dan werkt is het geluid ronduit belabberd. De massa connectie lijkt mij in orde waarbij ik de originele kabels gebruikt heb die maar een halve meter lang zijn tot massapunt en accu.Heb ik hiervoor dan een low-pass filter nodig om er tussen te zetten? Een sub is toch ook mono waarom staat op het schema dan dat je 2 pos en neg kabels dient aan te sluiten?

Alvast bedankt!

YouTube: Ford Transit 7G Subwoofer Lösung | Plug&Play | OPTION ( film over de MPK22 in een ford transit )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAq2Fq1t-iFjYT8MulYrvsoL9PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH9u9y3VOEOz6tEsrlPfgEXm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
Ik heb dezelfde sub in mijn peugootje 107 gebouwd
Verwacht geen wonderen maar gewoon wat extra ondersteuning in het laag doet deze wel aardig.

Speel ook eens met de plaatsing. Ik hem m onder de passagiers stoel want dat werkte beter dan onder de bestuurdersstoel.

De sub gaat niet automatisch aan. Daar is de remote aansluiting voor.
Als de standaard radio dit niet ondersteund dan moet je op zoek naar een geschakelde+ (accessory connection)
Wellicht op de sigaretten aansluiting.
Zo staat het ook in de handleiding.

De Schakelaar moet op spk level, op line verwacht de versterker een lager signaal en zal het inderdaad vervorming geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VGAM
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-06 16:04
Dank voor uw reactie Ronnie,

Gewoon beetje extra bas was het plan want de rest doet wat het moet doen.
Alles is aangesloten zoals zo moeten zou ik denken, had de remote gewoon niet aangesloten omdat men zei dat dat niet nodig was. Toen ik merkte dat hij geen stroom kreeg deze wel aangesloten. De signaalkabels dus afgetakt van de speakers en de schakelaar op SPK. exact dus zoals aangegeven in de handleiding.

Alleen komen duidelijk de hoge tonen ook door waardoor het vervormd en gewoon op niks trekt.
Heb jij die ook afgetakt of had je een line uitgang op je radio?

MVG