Netgear Orbi RBK853 connect niet na update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:40
Mijn RBK853 is eergisteren automatisch geüpdatet. Sindsdien wordt 1 van mijn satellieten niet meer gezien op een plaats waar hij al een paar jaar staat.

Ik heb de hem opnieuw proberen te syncen met de router. Daarbij eindigt het met een blauwe lamp op de satelliet. Dit betekent volgens mij dat de draadloze backhaul een goede verbinding heeft. Maar in de app en de web interface wordt die satelliet niet gezien. De apparaten die er bedraad op aangesloten zitten hebben ook geen internet.

Vervolgens de satelliet gereset/fabrieksinstellingen. Dit geeft hetzelfde resultaat, blauwe lamp, geen verbinding.
Nu dan de router ook gereset en de hele setup opnieuw doorlopen. Nu met de satelliet dichtbij de router. Alles lijkt nu weer met elkaar te verbinden, wel bijzonder dat 1 satelliet via de ander verbinding maakt hoewel ze allebei dicht bij de router staan.

Vervolgens verplaats ik de satellieten weer naar de originele plekken, degene op zolder (2 verdiepingen hoger) maakt keurig verbinding. Degene in de bijkeuken (2 kamers verder) maakt geen verbinding, hoewel de lamp wel weer blauw wordt wat een goede backhaul zou betekenen.

Als ik die satelliet weer naast de router zet verbind hij wel weer.

Ik hij lijkt dus op zijn originele plek na de update niet meer goed te verbinden, hoewel de blauwe lamp anders aangeeft. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Waarom wel een blauwe lamp en geen internet? Kan ik de router en satellieten op een bepaalde manier draaien waardoor ze elkaar beter zouden zien?

De plaats waar de betreffende satelliet en de router staan hebben allebei bedrade verbindingen, dus verplaatsen is eigenlijk geen optie. En het heeft dus ook jaren wel gewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:40
Nou, ik heb mijn NVR rechtop achter de sataliet gezet en het lijkt nu weer te werken. Sorry, deze mag dus weer dicht.

Hopelijk maakt de firmware de verbinding wel beter, want ik moet eerlijk zeggen dat ik de stabiliteit niet altijd heel onwijs vind voor zo'n dure set.