Iemand verstand van vergunningen? Wij wonen op een hoek. Naast ons huis ligt een fietspad. Hierdoor zit er op het perceel naast ons huis gedeeltelijk de bestemming 'tuin'. Nou willen we hier aanbouwen. We hebben contact opgenomen met de gemeente en ze zeggen: vraag een vergunning aan voor 'Afwijken van regels in het omgevingsplan'. Met de vraag of je daar toch mag bouwen. Mijn vraag was: waar moet dit bouwwerk dan aan voldoen?
De gemeente stuurde dat er dan sprake is van BOPA
Heeft het zin om dit aan te vechten? Voor mij lijkt het redelijk recht toe recht aan, maar misschien is er inderdaad toch iets mogelijk? Liever geen meningen maar echt even iemand die hier iets van weet.
De gemeente stuurde dat er dan sprake is van BOPA
Eén van deze artikelen waar ze naar verwijzen is:Sinds 11 januari 2025 gelden de Beleidsregels buitenplanse omgevingsplanactiviteiten (BOPA). Om uit te bouwen zal er voldaan moeten worden aan onderstaande artikelen.
Nou heb ik wat mensen om me heen die zeggen: ga met de juiste persoon binnen de gemeente praten dan mag je misschien wel tot aan de openbare weg bouwen. Heeft er iemand ervaring mee om dit soort gesprekken te voeren en dus af te wijken van de beleidsregels in de BOPA?1.er mag slechts gebouwd worden 1 m achter de voorgevel en 1 m vanaf het openbaar toegankelijke gebied en /of openbare weg;
Heeft het zin om dit aan te vechten? Voor mij lijkt het redelijk recht toe recht aan, maar misschien is er inderdaad toch iets mogelijk? Liever geen meningen maar echt even iemand die hier iets van weet.