Mijn pc is ondertussen al weer een aantal jaartjes oud. Om even te tonen dit was was ik in 2019 bested heb:
Daar zijn in de loop van de jaren wat dingen bij gekomen (heb nu 64Gb geheugen, meer schijven/ssd), maar niet heel relevant voor mijn vraag. Mijn mobo, gpu, processor en voeding zijn nog wart het origineel was.
Probleem is dat Windows 10 weigert te updaten naar Windows 11. Ik zou denken dat het systeem snel genoeg is, maar in elk geval de CPU lijkt niet geschikt te zijn. Mobo en andere onderdelen wel (?). Want dat is eigenlijk mijn groter vraag: Kan ik, door simpel de CPU te vervangen, wel upgraden naar Windows 11? Of zie ik andere zaken over het hoofd? Zou jammer zijn nu veel geld uit te geven als ik vervolgens alsnog de hele pc moet vervangen.
Alternatief zou zijn om wel de hele PC te vervangen, dan zou ik meteen naar AM5 en DRR5 kunnen etc.
WBT de processor, ben nu aan het kijken naar deze
uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed
Overig: Moet ik nog kijken naar dingen als koeler/koelpasta?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 III Closed | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 126,14 | € 126,14 |
1 | SSD's | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 216,04 |
Daar zijn in de loop van de jaren wat dingen bij gekomen (heb nu 64Gb geheugen, meer schijven/ssd), maar niet heel relevant voor mijn vraag. Mijn mobo, gpu, processor en voeding zijn nog wart het origineel was.
Probleem is dat Windows 10 weigert te updaten naar Windows 11. Ik zou denken dat het systeem snel genoeg is, maar in elk geval de CPU lijkt niet geschikt te zijn. Mobo en andere onderdelen wel (?). Want dat is eigenlijk mijn groter vraag: Kan ik, door simpel de CPU te vervangen, wel upgraden naar Windows 11? Of zie ik andere zaken over het hoofd? Zou jammer zijn nu veel geld uit te geven als ik vervolgens alsnog de hele pc moet vervangen.
Alternatief zou zijn om wel de hele PC te vervangen, dan zou ik meteen naar AM5 en DRR5 kunnen etc.
WBT de processor, ben nu aan het kijken naar deze
uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed
Overig: Moet ik nog kijken naar dingen als koeler/koelpasta?