Quooker Cube probleem bij aansluiten CO2 fles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senay
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07-06 13:47
Hallo,

ik heb een quooker cube sinds 2 jaar een quooker en een Cube. Sinds een week lukt het niet om een Co2 fles aan te sluiten.
Ik draai de CO2 fles erop maar hij blijft sissen (lekken). Ik heb meerdere verschillende flessen geprobeerd. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit zelf kan verhelpen.,

Dank alvast voor het meedenken, Senay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc013
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21-07 18:06
Dag Senay,
Ik had exact hetzelfde probleem sinds een week. Afgelopen vrijdag zag ik jou comment en ik ben de hele vrijdagavond bezig geweest een oplossing te zoek op Internet; zonder succes...
Dus heb ik de CO2 reduceer eenheid (de "grijszwarte dop" die je op de CO2 fles moet draaien) eens goed bestudeerd aan de binnenzijde. Het goudkleurige ronde binnenwerk in het reduceerventiel (binnen het zwarte ringetje) blijk je te kunnen los- en vastdraaien. Dus heb ik met een scherp pincet in de twee ronde gaatjes (met de klok mee) dit binnenwerk vaster gedraaid en toen sloot de CO2 fles weer goed aan op het zwarte rubber ringetje. En toen was het sissen verhopen, en hadden we na enkele uren zoeken en nadenken weer koolzuurhoudend water uit onze Quooker Cube!!
Je moet het maar weten… Nergens te vinden op internet of bij Quooker... 😳
Succes!!
Gr. Marc uit TilburgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD747aUx1bkeAZ-iDsndyy1uTG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRThV07AExo1Y3C7VdSzWz7k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Marc013 op 21-07-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-08 11:54
Dit is een ontwerpfout in de aansluitmodule. Is bij ons al 2 keer stuk gegaan en onder garantie vervangen. De laatste keer door een moderner ontwerp dat, volgens quooker, niet meer stuk zou moeten gaan.