Ik zoek een?
Een praktische oplossing om eenvoudig te schakelen tussen mijn werklaptop en privé-desktop, waarbij ik met zo min mogelijk handelingen (liefst één druk op de knop) alle randapparatuur, beeld, audio én netwerk kan delen.
Doel: geen dagelijks gedoe meer met het los- en vastmaken van meerdere kabels. Het moet stabiel werken, zonder kwaliteitsverlies, en strak af te werken zijn qua kabelmanagement.
Wat is je budget?
Niet strak afgebakend; liever iets meer voor een duurzame, stabiele oplossing dan beknibbelen en later frustratie. Denk aan totaalbudget tot ± €150, afhankelijk van wat nodig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, maar liever géén goedkope AliExpress-oplossingen. Ik zoek iets robuusts dat dagelijks schakelen aan kan zonder glitches. Bekende merken (bijv. IOGEAR, Sabrent, UGreen) zijn welkom mits betrouwbaar getest.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
Setup:
Privé-desktop met DisplayPort + USB-C
Werklaptop met USB-C (zonder dockingstation), staat uit zicht en moet zonder openklappen te gebruiken zijn
Monitor met HDMI + DisplayPort
Toetsenbord/muis: Dygma Defy (USB-C) + Logitech Unifying dongle
USB-A accessoires: webcam, microfoon
Audio via Powernode Edge (line-in)
Netwerk: bekabelde ethernetverbinding beschikbaar
Kabels die ik nu dagelijks moet wisselen voor de laptop:
USB-C voeding
USB-C (Dygma Defy)
USB-A dongle voor muis
USB-A webcam
USB-A microfoon
HDMI-kabel voor monitor
Audio out naar Powernode Edge
Wat ik zelf al bekeken heb:
USB/HDMI KVM-switches zoals IOGEAR GCS62HU of CKL-modellen → lijken niet geschikt voor USB-C of vereisen dubbele monitor
USB-switches i.c.m. HDMI-switch → geen audio, onhandig qua kabels
USB-C docks voor beide systemen → omslachtig en relatief duur
Audio-switch 3.5mm → eventueel los inzetbaar, maar liever geïntegreerd
Wat ik zoek:
Één oplossing of combinatie waarbij ik toetsenbord, muis, beeld, audio én randapparatuur kan delen
Zónder dagelijks 6–7 kabels te moeten verwisselen
Liefst met fysieke schakelaar (automatisch mag, maar hoeft niet)
Audio meeschakelen naar de Powernode (line-in)
Oplossing moet netjes weg te werken zijn onder of achter bureau
Alvast dank voor het meedenken — suggesties uit ervaring zijn zeer welkom!
ps. waarom is het werkvenster zo ontzettend klein zelfs als je op reguliere pc werkt?
Een praktische oplossing om eenvoudig te schakelen tussen mijn werklaptop en privé-desktop, waarbij ik met zo min mogelijk handelingen (liefst één druk op de knop) alle randapparatuur, beeld, audio én netwerk kan delen.
Doel: geen dagelijks gedoe meer met het los- en vastmaken van meerdere kabels. Het moet stabiel werken, zonder kwaliteitsverlies, en strak af te werken zijn qua kabelmanagement.
Wat is je budget?
Niet strak afgebakend; liever iets meer voor een duurzame, stabiele oplossing dan beknibbelen en later frustratie. Denk aan totaalbudget tot ± €150, afhankelijk van wat nodig is.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, maar liever géén goedkope AliExpress-oplossingen. Ik zoek iets robuusts dat dagelijks schakelen aan kan zonder glitches. Bekende merken (bijv. IOGEAR, Sabrent, UGreen) zijn welkom mits betrouwbaar getest.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken
Setup:
Privé-desktop met DisplayPort + USB-C
Werklaptop met USB-C (zonder dockingstation), staat uit zicht en moet zonder openklappen te gebruiken zijn
Monitor met HDMI + DisplayPort
Toetsenbord/muis: Dygma Defy (USB-C) + Logitech Unifying dongle
USB-A accessoires: webcam, microfoon
Audio via Powernode Edge (line-in)
Netwerk: bekabelde ethernetverbinding beschikbaar
Kabels die ik nu dagelijks moet wisselen voor de laptop:
USB-C voeding
USB-C (Dygma Defy)
USB-A dongle voor muis
USB-A webcam
USB-A microfoon
HDMI-kabel voor monitor
Audio out naar Powernode Edge
Wat ik zelf al bekeken heb:
USB/HDMI KVM-switches zoals IOGEAR GCS62HU of CKL-modellen → lijken niet geschikt voor USB-C of vereisen dubbele monitor
USB-switches i.c.m. HDMI-switch → geen audio, onhandig qua kabels
USB-C docks voor beide systemen → omslachtig en relatief duur
Audio-switch 3.5mm → eventueel los inzetbaar, maar liever geïntegreerd
Wat ik zoek:
Één oplossing of combinatie waarbij ik toetsenbord, muis, beeld, audio én randapparatuur kan delen
Zónder dagelijks 6–7 kabels te moeten verwisselen
Liefst met fysieke schakelaar (automatisch mag, maar hoeft niet)
Audio meeschakelen naar de Powernode (line-in)
Oplossing moet netjes weg te werken zijn onder of achter bureau
Alvast dank voor het meedenken — suggesties uit ervaring zijn zeer welkom!
ps. waarom is het werkvenster zo ontzettend klein zelfs als je op reguliere pc werkt?