Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Title moet zijn werken NA je pensioen.

Over 2 maanden ga ik met pensioen en wil 2 a 3 dagen in de week iets blijven doen.

Er schijnt werk genoeg te zijn in NL, ik ben nu wat aan het oriënteren en het valt me op dat dat tot nu reuze tegenvalt, ook kom ik in de schimmige wereld van uitzendbureau,s met vage omschrijvingen of zeer slechte recensies en fake vacatures.

Heb me ingeschreven bij Autoreset maar geen aanbiedingen of enorme wachtlijsten voor een vacature in de regio Rotterdam ( Chaffeur auto,s van A naar B brengen)

Iemand hier goede ervaringen met een bepaald uitzendbureau of site ?

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door ramrodwillem op 07-06-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:35
Weet niet of het per se betaald moet zijn :?
Maar elke vereniging in NL schreeuwt om vrijwilligers. Mogelijk meer voldoening maar kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Welke richting zoek je op :? Ik zou gewoon op de bonnefooi wat bedrijven bellen die in het vakgebied zitten waar je nog wat zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Voorlopig nog geen vrijwilligerswerk, dus wel betaald ik zoek zo iets als chauffeur rijbewijs B, hand en spandiensten, voor CoolBlue met zo,n bakfiets rond rijden leek me wel wat maar volgens info maak je meer rond de 200Km per dag, beetje te veel van het goede. Verder wel redelijk flexibel moet me leuk lijken.

In ieder geval niet iets achter een bureau

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet de titel niet zijn "Werken na je pensioen" ?
Ik dacht even dat dit ging over werk op weg naar je pensioen.

Ben je op zoek naar betaald werk?
Je zou ook kunnen kijken naar hobby's, vrijwilligerswerk oid.

Anders eventueel inschrijven als zelfstandige en op die manier kijken of je ingehuurd kan worden voor bepaalde tijd, zeker als je wat ouder bent heb je vaak meer ervaring dan al die broekies die net van school komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja sorry verkeerde titel, kan niet meer worden aangepast?

Moet zijn WERKEN NA je pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:24
Wat vind je leuk?
Maak een lijstje met wensen en eisen.

Wil je courier zijn?
Wil je met mensen werken?
Wil je graag buiten zijn?
Wil je bepaalde dingen graag doen?

Want ook als gepensioneerde ben je welkom om te werken - zeker als je ervaring meeneemt. Wat doe je nu voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwaarde
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Mijn buurman, pensionado, is vorig jaar bij de Jumbo aan het werk gegaan voor 2 dagen per week. Hij fungeert als een manusje van alles. De ene keer staat hij in de winkel, een andere keer op het afhaalpunt en soms rijdt hij ook mee met de bezorgdienst. Werkdagen zijn wel afwisselend, maar wel alleen doordeweeks.

Is ook niet zo schimmig. Stond overigens geen vacature voor open, maar heeft gewoon gevraagd bij de filiaalleider.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 18:36
Misschien iets minder flexibel maar de meeste taxi bedrijven die voor zorginstellingen / speciaal onderwijs rijden zitten te schreeuwen om personeel. Denk aan kinderen naar school brengen, mensen die zorg nodig hebben rond rijden. Dat is vaak een paar uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:28
Autoreset.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

Misschien moet je de OP even lezen...

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

Reinier

\o/

ramrodwillem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:52:
ik ben nu wat aan het oriënteren en het valt me op dat dat tot nu reuze meevalt
Wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:14
Mijn gepensioneerde ooms zitten allemaal op zo'n taxibusje (voornamelijk zorg/gehandicaptenvervoer). De eerste gaan nu voor de "2e keer met pensioen" aangezien volgens mij 75 als maximale leeftijd wordt aangehouden.

Het levert heel weinig op maar aan de andere kant betaal je geen AOW en pensioenafdracht meer dus er blijft wel meer over.

Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je zorgt dat er geen risico voor de werkgever is. Het meest voor de hand liggend is dus 0 uren (voor zo ver dat kan/mag) of als ZZP'er aan de slag.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vragen wat je huidige baas nog kan bieden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nee, geen optie, wil dat afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
ramrodwillem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:00:
Voorlopig nog geen vrijwilligerswerk, dus wel betaald ik zoek zo iets als chauffeur rijbewijs B, hand en spandiensten, voor CoolBlue met zo,n bakfiets rond rijden leek me wel wat maar volgens info maak je meer rond de 200Km per dag, beetje te veel van het goede. Verder wel redelijk flexibel moet me leuk lijken.
Totaal aantal kilometers hierin natuurlijk bepaald door het aantal uren dat je komt te werken. Indien je ervoor kiest een halve dag werken, kom je (uiteraard) niet tot de 200 km per dag.

Om ter overweging te nemen bij dit soort functies.

Wat verder ook een optie is, ken deze via-via als zijnde mede opgericht door familielid van een collega:
https://www.brenger.nl/nl/wordbrenger/

Zitten wel enige vereisten aan, waarbij je zelf o.a. als ZZP'er dient op te willen treden. Maar te overwegen. Biedt daarmee in ieder geval ook wel weer flexibiliteit natuurlijk, want je kiest zelf de opdrachten welk je aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Opzich wel ok maar je moet een bus hebben en die heb ik nou net niet.Om er nou 1 aan te schaffen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik was in mijn studententijd ‘studentchauffeur’ ik weet niet waar je woont, maar heb mezelf heilig voorgenomen om tzt als ik met pensioen ga dat weer op te pakken, de mooiste ritjes gemaakt en super flexibel van 2 kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 11:44
Zelf gaan rondbellen, niet via uitzendbureau's gaan rommelen (je hebt weliswaar alle tijd om je eigen uitzendbureau te zijn)

Taxi rijden voor het ouderen/zorg vervoer misschien iets? Veel deeltaxi bedrijven zoeken juist mensen die flexibel zijn in tijd.
Auto onderdelen bedrijven zoeken vaak ook iemand om ad hoc dingen te halen/brengen.

De ideeen komen echt als je rondbelt en ook bij een 'nee' even doorvragen of ze iets anders weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 07-06-2025 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Sammy_tukker schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:46:
Ik was in mijn studententijd ‘studentchauffeur’ ik weet niet waar je woont, maar heb mezelf heilig voorgenomen om tzt als ik met pensioen ga dat weer op te pakken, de mooiste ritjes gemaakt en super flexibel van 2 kanten.
Rotterdam, klinkt goed,nt een mail gestuurd maar of zo op een pensionado zitten te wachten, ik hoor het wel .

Wil het liefst die 2 dagen dat ik werk zo,n 8 uur per dag maken en niet per dag 2x 2 uur of zo, welicht dat dat veranderd maar voor nu lijkt me dat niet prettig zo,n gebroken dienst.

[ Voor 25% gewijzigd door ramrodwillem op 07-06-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wat ik vaak zie is dat expreskoeriers vaak gepensioneerden zijn die rijden. Je hebt niet altijd een bus nodig, soms moet je dan een klein doosje met haast naar de andere kant van Nederland rijden.
Dat noemen ze oproep chauffeurs.

Ook komen er regelmatig bezorgingen van diverse kleinere bedrijven met gevoelige (pallet) lading die zelf bezorging zijn gaan doen waarbij ze 1 of 2 dagen van week een oud werknemer vragen.
Vaak niet eens een hele dag werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:07
@ramrodwillem wat is je hoofddoel? Geld verdienen of je tijd ergens aan spenderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Geld verdienen, zal met gemiddeld 14€/15per uur geen echte vetpot zijn maar wel per maand bij 16 uur per week een leuk extraatje. Maar heb geen zin in eentonig werk aan de lopendeband of zo . Zag een vacature bij dierentuin Blijdorp als facilitair medewerker, beetje van alles wat, lijkt me wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Benader eens een grote autodealer in de regio. Moeten ook vaak genoeg leaseauto's naar klanten brengen.
Of een leasemaatschappij direct.
Of een bedrijf dat leaseauto's inneemt (schade opnemen en weer wegbrengen naar verzamel locatie).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hertz zoekt altijd wel hikers. Ook pensionados.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
Bel Louwman (of een andere premium garage/dealer) eens.

Die hebben zo'n haal/breng service voor auto's van hun klanten, red carpet service. Mijn gepensioneerde overbuurman doet dat ook een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Top ik ga er eens mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49

Honesty

kattenneus!

DaydreamBelieve schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:59:
Misschien iets minder flexibel maar de meeste taxi bedrijven die voor zorginstellingen / speciaal onderwijs rijden zitten te schreeuwen om personeel. Denk aan kinderen naar school brengen, mensen die zorg nodig hebben rond rijden. Dat is vaak een paar uur per dag.
Dit inderdaad, liever wel 5 dagen per week omdat de kinderen / cliënten dan structuur hebben. maar kan ook minder(zeker als je maandag en vrijdag zal willen rijden want veel chauffeurs willen dan vrij)
Maar moet je zelf natuurlijk kunnen invullen. Ik doe het zelf ook en ik vind het na mijn bescheiden ict carrière bijna het leukste wat ik ooit heb gedaan. Zo erg zelfs dat ik bijna nooit vakantie of vrije dagen neem terwijl het salaris wel niet zo goed is.
Het zijn wel vaak uren tussen wakker worden en avond eten. Dus tussen 7-9 en 3-5 uur

[ Voor 6% gewijzigd door Honesty op 07-06-2025 19:55 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja maar dat zoek ik niet voor nu, ik wil ook met enige regelmaat op vakantie kunnen wanneer het mij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ramrodwillem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:14:
Ja maar dat zoek ik niet voor nu, ik wil ook met enige regelmaat op vakantie kunnen wanneer het mij uitkomt.
Ah, je wilt wel werken maar niet werken. Zo werkt dat niet op de arbeidsmarkt :P

Snap je helemaal hoor. Maar als je dergelijke flexibiliteit wilt wordt het goed zoeken denk ik. Wat je ook nog zou kunnen overwegen is jezelf als ZZP te verhuren. Maar das afhankelijk van wat je kennis en kunde is, geen idee wat je voor arbeidsverleden hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Uberen?
Pagina: 1