Toon posts:

DivX onder Linux -- RPM Graag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een programma om DivX mee af te spelen.
Ik ben al een het kloten geweest met tar.gz bestanden, maar dat mislukt 9 van de 10 keer toch. Altijd bij make krijg je een lading fouten en dan kun je niets mee beginnen.

Ik zoek een programma die in RPM formaat is geleverd. of iemand met mij precies kunnen uitleggen hoe ik die domme tar.gz kan installeren.

Thx

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16

Sjonny

Fratser

http://xine.sourceforge.net/xine_frame.php?page=download.html

kweenie of die ouwe versie van xine ook divx doet, maar het is iig wat..

en mis je anders een programma om goed te kunnen compilen? dit is natuurlijk bullshit om een rpm te installeren omdat je niet kan compileren. rpm's is voor mensen met een P90 waar compileren jaren duurt :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

http://divx.euro.ru

make fouten hebben niks met 'de domme tar.gz' te maken, alswel dat je -devel packages nodig hebt en dat sommige packages gewoonweg nog unstable zijn en dus niet altijd goed hoeven te compilen (daarom heten ze unstable -> eigen risico).

Ik heb nooit problemen gehad met tar.gz terwijl mijn linux grotendeels 'from source' is :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tsja ... mplayer die wordt alleen als tar.gz geleverd ( Overigens compile ik graag alles. Weet je tenminste wat er gebeurd ).

Maar als je gewoon begint te vertellen welke distro je draait en eventueel eerst de foutmeldingen van je compile-actie geeft.En allereerst de REAMDE c.q. INSTALL doorleest van het programma en de FAQ bekijkt dan zou je toch al een aardig eind op weg moeten komen :)

btw; ik heb het ook moeten leren hoor; maar meestal is een "./configure ; make ; su -c make install" voldoende. ;)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

aviplay
xine

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

gaan ik die ook mar eens proberen

thnx for the info

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Vergeet ook niet na het installeren van de xine-lib om
#ldconfig
uit te voeren, anders herkent de xine-ui de libraries niet.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op maandag 17 september 2001 12:13 schreef imdos het volgende:
btw; ik heb het ook moeten leren hoor; maar meestal is een "./configure ; make ; su -c make install" voldoende. ;)
een "make check" kan ook geen kwaat..
weet je (bijna) zeker of alles wel op de juiste plaatst staat

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1