temperatuur vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een ASUS A7V133 en een Duron 650@900 1.85 Volt i.c.m. een Vulcano II (kast is open). Nou staat in mijn BIOS dat de temperatuur zo rond de 43 graden Celcius is maar het programmaatje van ASUS geeft rond de 56 graden aan. Ik heb de nieuwste versie erop staan. Wat zal nou de correcte temperatuur zijn en waardoor dit verschil??

Andere vraag is dat er maar 2 graden verschil is tussen idle en stressed!! ik draai overigen XP.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Bios temp. is de goeie, die van Asus wijkt altijd af.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:49
Inderdaad... Bios Temp is in 99 van de 100 gevallen echt GOED te vertrouwen. Bios temperatuur kan je in principe als hardwarematig zien....
En die ASUS Software softwarematig die het weer van de bios / chipset afleest.
Fout zit dus in de software van Asus... ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Best wel vaag dan dit, want de ASUS probe haalt zijn gemeten temp uit de bios.

Bij mij (als voorbeeld) zijn deze T`s gelijk, altijd.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 13:37 schreef Dinictus het volgende:
Best wel vaag dan dit, want de ASUS probe haalt zijn gemeten temp uit de bios.

Bij mij (als voorbeeld) zijn deze T`s gelijk, altijd.
Bij mij zat er zo af en toe 1 graad tussen maar dat kwam volgens mij omdat ik moest rebooten voordat ik die temp kon zien (DOH!). Heb je trouwens een Asus mobo? Misschien maakt het uit.

Verwijderd

Die progjes om je temp in windows uit te lezen halen inderdaad hun info uit het bios hoor, van nergens anders.

Ter info mijn cpu heat momenteel : 43-44graden w2k gebruik, en max 49graden Q3A
Pagina: 1