Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 13:47
Meer dan een jaar geleden ( eind maart ) heb ik voor mijn voormalige werkgever een teamviewer licentie voorgeschoten omdat ik met spoed collega's op afstand moest helpen. Dit account stond dus op mijn naam, en mijn oude mail adres van mijn werk.
Dit bedrag heb ik diezelfde dag nog teruggekregen van mijn voormalige werkgever, en het bewijs hiervoor heb ik nog.

Twee dagen geleden kreeg ik echter ineens een brief van een deurwaarder, waarin staat dat ik een bedrag van bijna 400 euro verschuldigd ben aan Teamviewer. Niet betalen voor 10 juni betekend dat ik een dagvaarding zal krijgen, en er een rechtzaak komt.

Ik heb geen enkele herinnering gekregen aangezien ik sinds 31-11-2024 niet meer werkzaam ben bij dit bedrijf, en ik niet meer bij dat email adres of het teamviewer account kan.
De emails zijn vanaf dat moment doorgestuurd naar de directeur van het bedrijf, en ook vanuit hun kant heb ik niets vernomen.

Ik heb direct gevraagd aan mijn oud werkgever of hun dat account nog gebruiken, en het antwoord was nee.

Ik heb daarna de support van teamviewer gebeld, en vreemd genoeg was één van de eerste opties in het menu 'heeft u een brief van een incassobureau ontvangen?'. Na het kiezen van deze optie kreeg ik een vooraf opgenomen bericht te horen met de opdracht dan contact op te nemen met het incassobureau.

Direct heb ik telefonisch contact opgenomen met de deurwaarder en de situatie uitgelegd, en de vrouw die ik sprak vond het ook erg vervelend, en heeft notities bij het dossier gezet. Ik kreeg de vraag om, voor de zekerheid, nog even een mailtje te sturen met een uitleg van de situatie.
Vandaag heb ik daarop een antwoord ontvangen. Teamviewer verlangd dat ik alsnog de bijna 400 euro overmaak, om een rechtzaak te voorkomen.

Inmiddels zit ik hier dus al 2 dagen in absolute stress omdat ik nooit een herinnering heb ontvangen, anders had ik het account wel direct op laten zeggen door mijn voormalig werkgever.
Ook vind ik het vreemd dat dit bedrijf ( teamviewer ) direct een deurwaarder op mijn dak stuurt terwijl ze blijkbaar mijn adresgegevens hebben, en dus ook een schriftelijke herinnering konden sturen zodat ik in bezwaar kon gaan.
Daarnaast heb ik niet eens het geld ( of inkomsten op dit moment ) om dit maar eventjes te betalen zodat ik er vanaf ben.

Ik heb op google gezocht naar soortgelijke gevallen, en het internet staat er vol van. Ik weet echter niet wat ik nu moet doen, en ook mijn voormalig werkgever geeft niet thuis.

Kan iemand me van advies voorzien over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Mocht het nodig zijn kan ik de directe correspondentie van gisteren en vandaag via DM delen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Waarom heeft de directeur van je vorige werkgever geen actie ondernomen? Heb je al contact met hem/haar gehad hierover?

NB ik zou niet onnodig gaan zitten stressen over 400 euro. Met een beetje geluk wordt het weggescholden door Teamviewer, of pakt je voormalige werkgever dit op, voor een normaal bedrijf is 400 euro peanuts...

[ Voor 47% gewijzigd door olafmol op 06-06-2025 14:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En kun je het incassobureau niet gewoon doorsturen naar de voormalig werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16
Heb je het account op naam van het bedrijf van je baas gezet of op persoonlijke titel? Als het op bedrijfsnaam staat deurwaarder doorsturen naar bedrijf?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:59
Je geeft aan "Dit account stond dus op mijn naam, en mijn oude mail adres van mijn werk.", maar staat het ook echt enkel op je prive-naam, of had je ook bedrijfsgegevens geregistreerd bij Teamviewer? In het laatste geval staat de deurwaarder bij de verkeerde voor de deur.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
Op de reacties hierboven: het account staat op mijn prive naam omdat ik het moest voorschieten, aangezien teamviewer enkel creditcard betalingen accepteerde en mijn voormalig werkgever deze destijds niet had. Deze informatie werd ook automatisch ingevuld.

Wat betreft de directeur van mijn voormalig werkgever: deze heeft bij de beëindiging van mijn contract al mijn mails laten doorsturen naar hem, maar contact opnemen is lastig aangezien ook deze persoon niet meer in dienst is bij dit bedrijf. De persoon waar ik nog wel contact mee heb gehad is de eigenaar, tevens degene die zei dat hun dat account ook niet gebruiken, maar na het benoemen van de situatie geeft deze niet meer thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat je prive voorschoot is tot daar aan toe, maar niet wat wij vragen. De gegevens die je had ingevuld in dat account, zijn dat de zakelijke gegevens of jouw prive gegevens?

Dat jouw CC gegevens automatisch werden ingevuld doet daar verder weinig aan af, dat zal jouw browser of password manager hebben gedaan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:02:
Dat je prive voorschoot is tot daar aan toe, maar niet wat wij vragen. De gegevens die je had ingevuld in dat account, zijn dat de zakelijke gegevens of jouw prive gegevens?

Dat jouw CC gegevens automatisch werden ingevuld doet daar verder weinig aan af, dat zal jouw browser of password manager hebben gedaan voor je.
Dat zijn mijn prive gegevens. Vandaar ook dat ik het vreemd vind dat ze niet eerder een brief hebben verstuurd om me te herinneren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aan de andere kant is het ook raar om privé adresgegevens in te vullen voor een zakelijke aanschaf. Dat je prive betaald (voorschiet) kan ik wel begrijpen, zeker als een bedrijf nog geen CC heeft, maar dan ook de eigen adresgegevens invullen vind ik dan ook wel een beetje raar.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Teamviewe hanteert een automagische verlenging van je licentie tenzij je maximaal 28 dagen voor einde datum een ticket opent om de licentie te annuleren.

Los van het feit of dit een redelijke manier van verlengen & direct incasso is; je bent toch akkoord gegaan met deze vorm van een contract aan gaan?

Ik kan me overigens heeeel goed voorstellen dat bedrijf X (Teamviewer in dit geval) dat wereldwijd zaken doet, juist ervoor kiest om alle contracten 99.9999% digitaal te laten verlopen ipv iedereen en zijn moeder ooook nog eens een brief te sturen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUNqmAJ23FjR_vqm_vfWG0fSbRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ur4Ms9Qt6Gbx5hg6uoQwDHPX.jpg?f=fotoalbum_large

zie ook https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementen

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 06-06-2025 15:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Vanwege welk feit verlangt TeamViewer 400 euro van je?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-06 08:11
Hoi @Pater91 ,

Om verdere stress te voorkomen, als je een rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan contact met hen op, heb je dit niet, ga dan naar het Juridisch Loket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater91
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:08:
Aan de andere kant is het ook raar om privé adresgegevens in te vullen voor een zakelijke aanschaf.
Daar ben ik het volledig mee eens, en zoals ik al zei is dat gezien de spoed automatisch gedaan door mijn browser.

Op dat moment moest ik een team van monteurs met spoed ondersteunen met het instellen van routers op afstand, aangezien ik op ruim 3 uur afstand woon. De gratis teamviewer variant weigerde dienst, en ik kreeg tig telefoontjes per uur. Mijn werkgever wilde toen een licentie kopen, maar dit moest met creditcard en deze had hij niet bij de hand. Enorm stom van mijn kant uiteraard om dit te accepteren, maar ik stond onder enorm veel druk op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 16:09
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:08:
Aan de andere kant is het ook raar om privé adresgegevens in te vullen voor een zakelijke aanschaf. Dat je prive betaald (voorschiet) kan ik wel begrijpen, zeker als een bedrijf nog geen CC heeft, maar dan ook de eigen adresgegevens invullen vind ik dan ook wel een beetje raar.
Lekker makkelijk achteraf praten maar daar heeft de TS exact 0 aan.

@Pater91 Zeker in dit soort gevallen, registreer alles. telefoontje gehad? Mail er achteraan met "zoals zojuist besproken hebben zijn we X en Y overeen gekomen".

Is er een mogelijkheid om met de werkgever in overleg te gaan hierover? Uiteraard hangt dat er ook van af hoe de arbeids overeenkomst is be-eindigd (vriendelijk etc).

En ook in mijn ervaring. Als je aan een incasso bureau uitlegd "hey ik heb meer tijd nodig om dit uit te zoeken" dan krijg je dat ook echt wel.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 18:57
Flimovic schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:13:
Vanwege welk feit verlangt TeamViewer 400 euro van je?
Omdat zijn abonnement niet (tijdig) opgezegd is en dus opnieuw verlengt is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pater91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:15:
Enorm stom van mijn kant uiteraard om dit te accepteren, maar ik stond onder enorm veel druk op dat moment.
Stom wil ik het niet noemen, onhandig is het wel, dat alle privegegevens ingevuld zijn. Daardoor ben je nu dus het bokje ben ik bang.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 08:57

Qwerty-273

Meukposter

Je bent dus zelf een Teamviewer contract aangegaan op eigen titel. Dat je daarbij een e-mail adres heb gebruikt wat niet meer werkt, is eerder een probleem voor jou dan voor Teamviewer.

Problematisch voor Teamviewer wordt dat het dus een consumenten aankoop is. En niet een zakelijke aankoop. Dat geeft je direct meer kansen. Een abo mag namelijk wel automatisch verlengt worden, maar dan moet het ook direct maandelijks opzegbaar worden. Ik neem aan dat de 400 euro de kosten zijn voor een nieuwe licentie voor een heel jaar. Dan moet je nu dus direct kunnen opzeggen en dan slechts betalen voor de looptijd tot de opzegging voltooid is. Die kosten kan je dan proberen te verhalen op je voormalige werkgever.

Jij bent een contract aangegaan en hebt dat zelf niet opgezegd cq overlaten zetten op naam van het bedrijf.

https://www.consumentenbo...opzeggen-van-abonnementen

--edit
Verder praat je nu met een incassobureau. Een deurwaarder is er pas na een gerechtelijke uitspraak.
Dat kan hetzelfde bedrijf zijn, maar het is toch echt een andere functie. Nu is het een incassobureau die puur voor de eiser werkt. Die denken niet met jou mee, ook al kan dat soms wel zo klinken aan de telefoon. Die denken alleen voor de eiser en hun eigen mogelijkheid om een mogelijke rechtsgang te winnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Qwerty-273 op 06-06-2025 15:23 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:
Teamviewe hanteert een automagische verlenging van je licentie tenzij je maximaal 28 dagen voor einde datum een ticket opent om de licentie te annuleren.

Los van het feit of dit een redelijke manier van verlengen & direct incasso is; je bent toch akkoord gegaan met deze vorm van een contract aan gaan?
[onjuist]

[ Voor 38% gewijzigd door graceful op 07-06-2025 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

graceful schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Alleen is dit in Nederland al jaren niet meer toegestaan. Je zult als bedrijf de consument moeten informeren alvorens je deze automatisch mag verlengen.

Gezien het een privé persoon betreft, zal deze zaak tot niets uitlopen.

Buiten dat de persoon überhaupt een factuur, aanmaning had moeten ontvangen waarbij met redelijkheid aangenomen kan worden dat deze ontvangen zijn.

Kansloze zaak. Weet je zeker dat je gebeld hebt met teamviewer zelf? En niet een nummer op de brief? Ik krijg hier toch beetje scam feelings bij.
De herinneringen en aanmaningen zijn dus naar een zakelijk emailadres gestuurd wat niet (meer) bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:20:
[...]
De herinneringen en aanmaningen zijn dus naar een zakelijk emailadres gestuurd wat niet (meer) bestaat.
[incorrect]

[ Voor 133% gewijzigd door graceful op 07-06-2025 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

graceful schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Alleen is dit in Nederland al jaren niet meer toegestaan. Je zult als bedrijf de consument moeten informeren alvorens je deze automatisch mag verlengen.
Hoe definieert Teamviewer of iemand een prive of zakelijke aankoop doet als de creditcard op prive-naam staat en het geregistreerde mailadres/domain zakelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Stom wil ik het niet noemen, onhandig is het wel, dat alle privegegevens ingevuld zijn. Daardoor ben je nu dus het bokje ben ik bang.
Dat hoeft natuurlijk niet, TS kan (hopelijk) aantonen dat deze kosten zijn vergoed door zijn toenmalige werkgever en hij kan aantonen dat hij op het moment dat het abonnement verlengd werd, niet meer in dienst van deze werkgever was. Ik denk dat een aardige jurist hiermee wel iets kan richting oud-werkgever, mocht TeamViewer blijven 'zeuren'. Immers:
  • Het abonnement was afgesloten met goedkeuring van de werkgever (anders had deze de kosten niet vergoed).
  • TS had geen toegang meer tot zijn mail na datum uitdiensttreding, zijn oud-werkgever had dit wel en had dus de mails hierover kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

graceful schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:21:
Dat zullen ze dan moeten bewijzen.
Tevens dus niet ontvangen door de privé persoon op zijn privé adres.
Ik mag hopen dat een bedrijf als Teamviewer vaker met het bijltje gehakt heeft en echt niet zomaar een deurwaarde ergens op zet. Die zal vast ook voordat hij aan de slag gaat controleren of aan alle voorwaarden is voldaan om verdere stappen te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]
Dan is het dus een prive-aankoop, tenzij er een BTW nummer opgegeven is in combinatie met een zakelijk adres. Dat vervolgens gecontroleerd dient te zijn door het bedrijf.
Maar het geld is door het bedrijf zsm teruggestort/vergoed aan topicstarter. Klinkt dus echt als een zakelijke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bernard038 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet, TS kan (hopelijk) aantonen dat deze kosten zijn vergoed door zijn toenmalige werkgever en hij kan aantonen dat hij op het moment dat het abonnement verlengd werd, niet meer in dienst van deze werkgever was. Ik denk dat een aardige jurist hiermee wel iets kan richting oud-werkgever, mocht TeamViewer blijven 'zeuren'. Immers:
  • Het abonnement was afgesloten met goedkeuring van de werkgever (anders had deze de kosten niet vergoed).
  • TS had geen toegang meer tot zijn mail na datum uitdiensttreding, zijn oud-werkgever had dit wel en had dus de mails hierover kunnen zien.
Je zal juridisch vast gelijk hebben maar ex-directeur werkt er ook niet meer. Huidige eigenaar wil niet reageren. Mails/verkeer is pleite. Is dit laakbaar gedrag van een bedrijf of had Teamviewer nog meeeer moeite moeten doen om een NDR error 550 5.1.10 te moeten verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:29:
Maar het geld is door het bedrijf zsm teruggestort/vergoed aan topicstarter. Klinkt dus echt als een zakelijke aankoop.
Dat zal dus alleen die eerste maand zijn. Vervolgens is vermoed ik het contract niet stopgezet en heeft @Pater91 de betalingen dus op zijn CC geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
[...]

[..]

[ Voor 46% gewijzigd door graceful op 07-06-2025 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:11
Voor €400 zal een incassobureau in mijn ervaring geen zaak openen. Ik zou duidelijk aangeven dat je niet van plan bent te betalen. Eventueel doorsturen naar de oud-werkgever, en daarmee klaar.

De telefoonnummers waarmee ze bellen blokkeren (al bellen ze vast steeds met andere nummers). Op een gegeven moment zullen ze doorhebben dat er niets te halen valt en geven ze het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan vandaag voor 17:00 uur nog het Juridisch Loket bellen, maandag zijn ze dicht, dinsdag is het al 10 juni. Hopelijk kunnen ze dan nog wat stress wegnemen voor het weekend!
https://www.juridischloket.nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hopen doe je bij de loterij. Dit is gewoon een automatisch process, als het überhaupt niet een scam is.
Precies, dan zijn die herinneringen en aanmaning er dus ook wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Klinkt, maar is het niet, Teamviewer heeft weinig te maken wie/waar/hoe later dat geld naar TS heeft overgemaakt, zaak is enkel tussen TS en Teamviewer, hij heeft in de basis een licentie op zijn naam afgenomen.
TereZz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:31:
Voor €400 zal een incassobureau in mijn ervaring geen zaak openen. Ik zou duidelijk aangeven dat je niet van plan bent te betalen. Eventueel doorsturen naar de oud-werkgever, en daarmee klaar.

De telefoonnummers waarmee ze bellen blokkeren (al bellen ze vast steeds met andere nummers). Op een gegeven moment zullen ze doorhebben dat er niets te halen valt en geven ze het op.
Dit blijft een gevaarlijk advies, ga jij voor hem alle kosten betalen als TV toch besluit er een incasso zaak van te maken?
Vandaag heb ik daarop een antwoord ontvangen. Teamviewer verlangd dat ik alsnog de bijna 400 euro overmaak, om een rechtzaak te voorkomen.
Maar wat precies 'dit antwoord'? Vet verhaal maar /care, gewoon betalen?

Leunen op een stukje coulance vanuit hun kant zou je een heel eind mee kunnen komen, zeker als je ergens (danwel indirect) kan bewijzen dat dit allemaal wel 'in opdracht' is gedaan, zeker als het enkel gaat om de verlenging van dit jaar (immers afgelopen jaar is betaald).

Misschien, gezien het tweede jaar is, dat je met wet van dam nog iets kan doen, zeker als hun kant alle mailtjes zijn gaan bouncen (doe even een test naar je oude mail).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
MAX3400 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Je zal juridisch vast gelijk hebben maar ex-directeur werkt er ook niet meer. Huidige eigenaar wil niet reageren. Mails/verkeer is pleite. Is dit laakbaar gedrag van een bedrijf of had Teamviewer nog meeeer moeite moeten doen om een NDR error 550 5.1.10 te moeten verhelpen?
Ik vind het niet vreemd dat TeamViewer bij TS aanklopt. Zij kennen de oud-werkgever van TS niet. Voor wat TeamViewer betreft hebben ze met TS te maken. TS zal dus zélf een claim bij zijn oud-werkgever moeten neerleggen.

Maar mogelijk verdwijnt de claim van TeamViewer als zij een reactie krijgen van een jurist die de zaak van TS gaat behartigen. Als de invorderingskosten te hoog worden, zullen zij mogelijk stoppen met procederen.

Overigens, de kans bestaat natuurlijk dat TeamViewer zijn openstaande vorderingen heeft verkocht aan een incassobureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
bernard038 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Dit is inderdaad beide het geval, en daar heb ik de bewijzen voor indien dit nodig blijkt.
bernard038 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:39:
[...]

Ik vind het niet vreemd dat TeamViewer bij TS aanklopt. Zij kennen de oud-werkgever van TS niet. Voor wat TeamViewer betreft hebben ze met TS te maken. TS zal dus zélf een claim bij zijn oud-werkgever moeten neerleggen.

Maar mogelijk verdwijnt de claim van TeamViewer als zij een reactie krijgen van een jurist die de zaak van TS gaat behartigen. Als de invorderingskosten te hoog worden, zullen zij mogelijk stoppen met procederen.

Overigens, de kans bestaat natuurlijk dat TeamViewer zijn openstaande vorderingen heeft verkocht aan een incassobureau.
Ook dat laatste klopt, in het telefonisch gesprek met het incassobureau gisteren gaf de vrouw die ik sprak aan dat zij deze zaken 'ook maar krijgen van een derde partij'.

Het lijkt me dus verstandig om morgen even naar het juridisch loket te gaan, als ik het goed begrijp?
Het incassobureau zelf lijkt tot dusver niet bereid te zijn om enige coulance te tonen, dus ik ben bang dat ik daar niet zo heel ver mee ga komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Pater91 op 06-06-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
Pater91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:39:
[...]

Dit is inderdaad beide het geval, en daar heb ik de bewijzen voor indien dit nodig blijkt.
Mooi! Dan maandag dinsdag contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket! Dit is te lastig om zelf te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door bernard038 op 06-06-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Dat zal dus alleen die eerste maand zijn. Vervolgens is vermoed ik het contract niet stopgezet en heeft @Pater91 de betalingen dus op zijn CC geblokkeerd.
Hoe heeft ts dit dan geregeld? Volgens mij worden abbonementen gewoon geincaseerd dus dan heeft ts die moeten storneren? Dan was hij zich dus bewust van het nog lopende abbonement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DonChaot schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:41:
Hoe heeft ts dit dan geregeld? Volgens mij worden abbonementen gewoon geincaseerd dus dan heeft ts die moeten storneren? Dan was hij zich dus bewust van het nog lopende abbonement.
Hmmm, ik was even uitgegaan van een maandabonnement, maar kan natuurlijk ook een jaarabonnement zijn. :) Maar dan nog, de betaling is genegeerd en het contract niet tijdig stopgezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 15:19
Ik zie niet hoe dit het probleem van Teamviewer is.

TS registreerd een account op zijn gegevens.
Account werd paar keer effectief gebruikt, nooit opgezegd.

Wat heeft teamviewer er mee te maken dat de kosten uiteindelijk vergoed zijn door een ander. Zij hebben geen overeenkomst gesloten met de werkgever maar met TS.

Dus de relatie van Teamviewer is met TS, niet met zijn werkgever.

n.m.i. is dit: oops, niet opgezegd, dat wordt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 28-06 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pater91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:45:
Twee dagen geleden kreeg ik echter ineens een brief van een deurwaarder, waarin staat dat ik een bedrag van bijna 400 euro verschuldigd ben aan Teamviewer. Niet betalen voor 10 juni betekend dat ik een dagvaarding zal krijgen, en er een rechtzaak komt.
Wat staat er in die brief van het incassobureau? Let op: de term deurwaarder bestaat niet, het is een incassobureau met dezelfde bevoegdheden als jij en ik, of een gerechtsdeurwaarder. Die laatste kan pas wat na een titel van een rechtbank.

Hoe is dat bedrag van 400 euro opgebouwd? Wat is exact het product wat je hebt aangeschaft, zeker in combinatie dat het gekoppeld is aan je zakelijke account zou ik overwegen de vordering te betwisten en het incassobureau doorsturen naar het algemene info@.... van je voormalig werkgever. Maar, om daar iets van te vinden is het belangrijk te weten wat er is aangeschaft, vanuit welke hoedanigheid en wat het incassobureau precies stelt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:52
Waarom ga je niet langs je oude werkgever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Bobbo90 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:20:
Waarom ga je niet langs je oude werkgever?
Heeft ie al gedaan, dat staat er gewoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Als consument kan je een jaarabonnement na 1 jaar opzeggen per maand.

Teamviewer moet zich aan de Nederlandse wet houden, als jij uit Nederland komt, wat voor de hand ligt. Indien België hebben die vast een soortgelijk iets.

Dan is het hopelijk al minder dan 400 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door enigmafan op 06-06-2025 16:26 ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Los van het feit dat 400 euro veel is nadat jij niet een tweede jaarabonnement bent aangegaan; betalen, kosten op oud-werkgever verhalen. Die hebben jou de opdracht gegeven die licentie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:49

DDX

Maar wat heb je precies ingevuld, jouw naam en een emailadres van werk.
Maar heb je ook een postadres ingevuld ?

Want als het simpel is naam + mailadres@bedrijfsnaam dan zou ik gewoon antwoorden je moet bij bedrijfsnaam zijn en niet bij mij persoonlijk, ik werk niet meer bij dat bedrijf.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:26

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hoe het aanschafproces op teamviewer.com er nu uitziet, is dat je eerst het mailadres van de gebruiker moet invullen. In de algemene voorwaarden noemen ze dat het mailadres van de klant. Daarop vindt ook alle communicatie plaats. Later in het bestelproces komen pas persoonsgegevens en eventueel bedrijfsgegevens aan bod, maar dat is specifiek voor de betalingsgegevens, en niet als klantgegevens.

Dus jij hebt -met toestemming- uit naam van bedrijf besteld, op het bedrijfsmailadres. Bedrijf is dus de klant met betalingsverplichting. Daarmee wordt gecommuniceerd. Teamviewer vraagt tijdens het bestellen verder geen info, misschien later tijdens de registratie wel?
Je hebt prive betaald, en die gegevens komen dus overeen met je creditcard. Niet per se met die van de klant.

Nu bedrijf het mailadres negeert, klopt het incassobureau aan bij de persoon waarvan ze de enige andere gegevens hebben: die van de betaling. Ze willen geld en gaan niet jou twijfel wegnemen over het feit of jij verantwoordelijk bent, als dat hun werk moeilijker maakt.

Mijn reactie zou zijn dat bedrijf de klant is en niet jij, en dat de contact- en betalingsgegevens van jou niet meer relevant zijn aangezien je niet met met bedrijf bent verbonden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:52
Reinier schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Heeft ie al gedaan, dat staat er gewoon :)
Alleen contact opgenomen, lees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater91
Question Mark schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Wat staat er in die brief van het incassobureau? Let op: de term deurwaarder bestaat niet, het is een incassobureau met dezelfde bevoegdheden als jij en ik, of een gerechtsdeurwaarder. Die laatste kan pas wat na een titel van een rechtbank.

Hoe is dat bedrag van 400 euro opgebouwd? Wat is exact het product wat je hebt aangeschaft, zeker in combinatie dat het gekoppeld is aan je zakelijke account zou ik overwegen de vordering te betwisten en het incassobureau doorsturen naar het algemene info@.... van je voormalig werkgever. Maar, om daar iets van te vinden is het belangrijk te weten wat er is aangeschaft, vanuit welke hoedanigheid en wat het incassobureau precies stelt. :)
In de brief staat het volgende:
In de zaak TEAMVIEWER GMBH te GÖPPPINGEN, refereren wij aan de eerder met u gevoerde correspondentie.

Omdat u nog niet heeft voldaan aan uw betalingsverplichting jegens cliënt(e), heeft cliënt(e) ons verzocht verdere maatregelen te nemen.

U kunt een rechtzaak alleen nog voorkomen door uiterlijk 10 juni 2025 het openstaande bedrag groot €396,37 aan ons te voldoen.

Als wij het verschuldigde bedrag op de hiervoor genoemde datum niet hebben ontvangen, zult u de dagvaarding binnenkort ontvangen.

Onder reserve van alle rechten,

Hoogachtend,

*naam van de persoon bij het incassobureau*
De precieze opbouw van deze kosten weet ik niet, want de 'eerder met mij gevoerde correspondentie' waar zij aan refereren heb ik nooit ontvangen.
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Ik heb geen betalingen op mijn CC geblokkeerd.
CH4OS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Precies, dan zijn die herinneringen en aanmaning er dus ook wel. ;)
Die zijn er niet, althans niet bij mij. Ik heb één brief, en dat is diegene van de deurwaarder die ik hierhoven citeer.
bernard038 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Mooi! Dan maandag dinsdag contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket! Dit is te lastig om zelf te doen.
Ik heb omstreeks 16:00 contact gehad met het juridisch loket, maar deze gaan uit van mijn inkomen uit 2023. Er werd me verteld dat de inkomens uit 2024 nog niet verwerkt zijn, en dus irrelevant. Dat mijn laatste inkomen een maand WW was in januari en ik sindsdien 0 euro inkomen heb maakt niet uit. Tof.

Echt, super fijn dit allemaal. Ik zit al in een klote situatie met een depressie sinds mijn contract niet verlengd werd vanwege financiële problemen bij mijn voormalig werkgever, de ex- directeur die me dwingt fucking belastingfraude te plegen omdat hij mijn loonbelasting niet correct had ingediend ( spoiler: heb ik uiteraard niet gedaan ), en dat beetje spaargeld dat ik heb is opgegaan aan dierenartskosten voor mijn kat die net een maand geleden is overleden.

Én dan komt teamviewer ook nog eens eventjes aan met een deurwaarder + dreigement tot rechtzaak.

Ik heb op dit moment echt geen geld om die rekening te betalen, dus ik ben bang dat ze er eindeloos uren op gaan gooien en het bedrag nog verder gaan lopen oplopen, puur om te cashen.

Ik ga zo nog even met mijn vader ( ik woon nog thuis ) overleggen om te kijken of hij eventueel een rechtsbijstandsverzekering heeft, en anders is het gewoon einde oefening voor mij ben ik bang.
Echt, super leuk die grote bedrijven die de kleine man dwingen tot wanhoop en geen enkele vorm van coulance bieden zelfs wanneer je 100x verteld aan het door hun ingeschakelde incassobureau dat je niets hebt ontvangen en zelfs smeekt het te laten vallen omdat je het geld nu even niet hebt, en dat het account überhaupt niet van mij is. Als je teamviewer probeert te bellen staat 'heb je een brief van een incassobureau ontvangen' in het keuzemenu, dat zegt naar mijn mening al genoeg over hun manier van geld verdienen.

Mocht er iemand zijn die een nette brief voor me kan opstellen om te zorgen dat deze partij me met rust laat, ik ben je echt voor eeuwig dankbaar.
Foto's van de brief en de verdere correspondentie kan ik indien nodig doorsturen via DM of mail mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:30
Stuur eens een mailtje naar jouw oude werkemail. Kijk eens of je daar foutmeldingen op krijgt.

Als alle herinneringen naar een niet meer bestaand adres zijn gegaan kunnen ze nu niet zomaar aankomen met dat bedrag.

Verder reageren dat je geen herinneringen hebt gekregen en graag de volledige opbouw van het bedrag wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
jaspermeul schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:56:
Stuur eens een mailtje naar jouw oude werkemail. Kijk eens of je daar foutmeldingen op krijgt.

Als alle herinneringen naar een niet meer bestaand adres zijn gegaan kunnen ze nu niet zomaar aankomen met dat bedrag.

Verder reageren dat je geen herinneringen hebt gekregen en graag de volledige opbouw van het bedrag wil zien.
Dat heb ik geprobeerd, mails komen gewoon aan. Iemand anders binnen dat bedrijf krijgt nu dus mijn mails binnen, en negeert ze.

Ik weet verder niet of de mensen van dat incassobureau in het weekend werken, maar ik gok van niet. Ik ga ze zeker om verheldering en uitstel vragen, maar gezien de reactie die ik vandaag kreeg heb ik weinig hoop dat ze naast een extra dreigement wat informatie willen verschaffen. Vind de kostenopbouw zelf inderdaad ook erg vreemd, gezien het jaarbedrag destijds €230 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:09
Pater91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:02:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, mails komen gewoon aan. Iemand anders binnen dat bedrijf krijgt nu dus mijn mails binnen, en negeert ze.

Ik weet verder niet of de mensen van dat incassobureau in het weekend werken, maar ik gok van niet. Ik ga ze zeker om verheldering en uitstel vragen, maar gezien de reactie die ik vandaag kreeg heb ik weinig hoop dat ze naast een extra dreigement wat informatie willen verschaffen. Vind de kostenopbouw zelf inderdaad ook erg vreemd, gezien het jaarbedrag destijds €230 was.
Misschien dat @fopjurist je kan helpen.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

*knip* Offtopic. Dit is niet de plek om naar feedback van Tnet crew te vragen en lokt ook offtopic discussie uit.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2025 20:49 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pater91
Ik heb zojuist contact opgenomen met fopjurist, en ik zal voor nu even niet verder reageren in dit topic.

Ik wil iedereen enorm bedanken voor het meedenken, en met name bernard voor het doorsturen van dit topic. Mocht er een update zijn die ik kan delen dan zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:13
[...]

Of jouw mailbox is nooit gedeactiveerd en niemand krijgt ze. Gezien het feit dat je vorig jaar halsoverkop met eigen CC een licentie af moest sluiten, je daarvoor de gratis versie commercieel gebruikte (wat dus al niet mag) en de licentie nu niet is stopgezet terwijl er geen gebruik wordt van wordt gemaakt, klinkt het alsof de IT en inkoop een puinhoop is en lijkt het niet deactiveren van jouw mailbox mij waarschijnlijker.

Maar aangezien je de licentie hebt afgesloten op verzoek van jouw (inmiddels) ex-werkgever, moet je er voor gaan zorgen dat jouw ex-werkgever er ook voor opdraait, alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan omdat je de licentie met jouw privégegevens hebt afgesloten.

Misschien nog wat nuttige informatie, al weet ik niet in hoeverre die van toepassing is op zakelijke overeenkomsten: https://www.rijksoverheid...oord/hoogte-incassokosten Als ik dat zo lees, gaat het incassobureau hier flink de mist in. Je hebt geen eerdere correspondentie, geen overzicht van de kosten, dus het klinkt vooral als heel hard blaffen en intimideren, maar als het voor de rechter zou komen het waarschijnlijk met een sisser af zal lopen (LET OP: DIT IS GEEN JURIDISCH ADVIES!).

Verder, even los van hoe het nu verder gaat, zorg wel dat de licentie niet meer op jouw naam staat. Wil ex-werkgever niet meer reageren? Dan met TeamViewer-support schakelen (of als je de credentials nog weet, inloggen) en de licentie stopzetten. Dat verandert niets aan de huidige situatie, maar voorkomt dat je volgend jaar weer in dit schuitje zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:09
Pater91 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:13:
Ik heb zojuist contact opgenomen met fopjurist, en ik zal voor nu even niet verder reageren in dit topic.

Ik wil iedereen enorm bedanken voor het meedenken, en met name bernard voor het doorsturen van dit topic. Mocht er een update zijn die ik kan delen dan zal ik dat doen.
Succes en misschien ga je nu iets rustiger het weekend in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Dat je geen foutmelding krijgt wil nog niet zeggen dat er iemand is die jouw mail leest of überhaupt binnen krijgt. Er bestaat ook zoiets als een catchall mailadres waar alle mail op binnen komt gericht aan een domein waarvan het mailadres niet bestaat. Grote kans dat hier (vrijwel) nooit iemand in kijkt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

De AVG/GDPR vind hier ook wel wat van overigens. Je mag niet zo maar het mailadres van een oude werknemer inzien of de mails die daar nog op binnen komen lezen.

Zie ook: https://www.ictrecht.nl/b...ekijken-van-ex-werknemers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Qwerty-273 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:18:
Je bent dus zelf een Teamviewer contract aangegaan op eigen titel. Dat je daarbij een e-mail adres heb gebruikt wat niet meer werkt, is eerder een probleem voor jou dan voor Teamviewer.

Problematisch voor Teamviewer wordt dat het dus een consumenten aankoop is. En niet een zakelijke aankoop. Dat geeft je direct meer kansen. Een abo mag namelijk wel automatisch verlengt worden, maar dan moet het ook direct maandelijks opzegbaar worden. Ik neem aan dat de 400 euro de kosten zijn voor een nieuwe licentie voor een heel jaar. Dan moet je nu dus direct kunnen opzeggen en dan slechts betalen voor de looptijd tot de opzegging voltooid is. Die kosten kan je dan proberen te verhalen op je voormalige werkgever.

Jij bent een contract aangegaan en hebt dat zelf niet opgezegd cq overlaten zetten op naam van het bedrijf.

Spot on. Maar dat betekent ook meteen dat er op een duidelijke manier juridisch verweer gevoerd moet worden. Als het mij zou gebeuren zou ik een de volgende 3 varianten naast elkaar zetten:

1. Zakelijk e-mail adres en het e-mailadres is het primaire contactmiddel, dus Teamviewer moet zich melden bij de organisatie van dat e-mailadres. Dat de gegevens van de privé creditcard ook in het dossier voorkomen is wat mij betreft minder van belang, want wie betaalt zegt juridisch niet verschrikkelijk veel over wie de overeenkomst sluit
2. Als het toch een consumentenovereenkomst is, dan a. is er niet goed gecommuniceerd over de voorwaarden voor opzeggen en verlenging en b. is de overeenkomst per maand opzegbaar *en* heeft het lange tijd niet gebruiken ertoe geleid dat Teamviewer wist of had moeten weten dat het de intentie van de consument was de overeenkomst zeker niet stilzwijgend te verlengen.
3. Ex-werkgever formeel aansprakelijk stellen voor alle kosten vanwege het niet opzeggen van deze overeenkomst en als het tot een dagvaarding komt die ex-werkgever in vrijwaring oproepen.

In het kader van punt 2: direct een opzegging aan het deurwaarder sturen:
Voor zover er tussen mij en Teamviewer een rechtsgeldige overeenkomst inhoudende een abonnement op hun service bestaat, zeg ik deze met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van één maand op. Dat betekent dat ik in dat geval dat die overeenkomst niet meer verschuldigd ben dan de resterende kosten tot einde van die maand opzegtermijn en ik bestrijd de verschuldigdheid van enige vorm van incassokosten, aangezien ik niet voldoende geïnformeerd ben over mijn rechten als consument om die overeenkomst op te zeggen.
Of iets van die strekking.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:40:
[...]

2. Als het toch een consumentenovereenkomst is, dan a. is er niet goed gecommuniceerd over de voorwaarden voor opzeggen en verlenging en b. is de overeenkomst per maand opzegbaar *en* heeft het lange tijd niet gebruiken ertoe geleid dat Teamviewer wist of had moeten weten dat het de intentie van de consument was de overeenkomst zeker niet stilzwijgend te verlengen.
Bij het dik gebolde stuk vroeg ik mij af waaruit zou moeten blijken dat iets niet stilzwijgend verlengd had mogen worden als een dienst/software lange tijd niet werd gebruikt?

Volgens mij houdt de wetgeving daar namelijk geen rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Vraag even de correspondentie op bij de deurwaarder, herinneringen en aanmaning. Heb je die ook meteen.

Dat zal ook nodig zijn voor een eventuele dagvaarding. Iets wat overigens gerust voor deze kosten wordt gedaan indien het dossier goed onderbouwd is. 9 van de 10 keer een verstekvonnis.

Gevoelsmatig mis ik iets in dit verhaal, gezien de problemen van TS niet ondenkbaar dat hier ook iets over het hoofd is gezien. Het verhaal rammelt van handelingen in stress, paniek en haast. Vaak geen goede raadgevers.

Rest mij nog te zeggen, laat je niet gek maken. Het is maar wat geld, je woont thuis. Wat zou het ergste kunnen zijn dat er kan gebeuren? Hooguit beslag op inkomen tot deze vordering is betaald.
Denk aan je gezondheid, dat is ontelbaar veel meer waard en belangrijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
NicoHF schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:52:
[...]

Bij het dik gebolde stuk vroeg ik mij af waaruit zou moeten blijken dat iets niet stilzwijgend verlengd had mogen worden als een dienst/software lange tijd niet werd gebruikt?

Volgens mij houdt de wetgeving daar namelijk geen rekening mee.
Omdat het concept van consumentenbescherming zo ver kan gaan dat je als leverancier rekening moet houden het een consument die de inhoud van de overeenkomst niet goed heeft begrepen. En ja, dat kan een long shot zijn en is afhankelijk van alle omstandigheden van het geval, maar Haviltex heeft ons geleerd dat de inhoud van een overeenkomst uitgelegd moet worden en dat bij die uitleg gebruik gemaakt moet worden van hoe partijen de overeenkomst vanuit hun eigen perspectief hebben begrepen.

In het geval van TS zitten daar allerlei aspecten aan. Als Teamviewer de kaart 'zakelijk gebruik' trekt, dan moeten ze bij de voormalig werkgever zijn, maar als ze de kaart 'privé gebruik' trekken zullen ze toch echt ergens iets een afweging gemaakt moeten hebben of een account dat aangeschaft is en daarna vanaf enig moment niet meer gebruikt is door de consument als doorlopend abonnement bedoeld is geweest.

Wat je in mijn overzichtje vooral ziet is dat je in zo'n verweersituatie alle mogelijke verweerroutes open wil houden en niet één ervan over wil slaan of zelfs onmogelijk wil maken door de inhoud van een ander verweer. Dat is bij uitstek juristerij, ingegeven door vooral het feit dat een civiele rechter alleen maar oordeel over de vraag die voorgelegd wordt en niet zelf verweren in gaat vullen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:58:
[...]
In het geval van TS zitten daar allerlei aspecten aan. Als Teamviewer de kaart 'zakelijk gebruik' trekt, dan moeten ze bij de voormalig werkgever zijn
Is dat zo? TS heeft zakelijk teamviewer gekocht en die is ook zakelijk gebruikt. Nu ben ik geen advocaat, maar volgens mij wordt wel heel makkelijk in dit topic bedacht dat hij eigenlijk toch als consument hem heeft gekocht. En wat is dan de rekening die TS krijgt voor zakelijk gebruik van een persoonlijke licentie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08
StevenK schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:40:
[...]

1. Zakelijk e-mail adres en het e-mailadres is het primaire contactmiddel, dus Teamviewer moet zich melden bij de organisatie van dat e-mailadres. Dat de gegevens van de privé creditcard ook in het dossier voorkomen is wat mij betreft minder van belang, want wie betaalt zegt juridisch niet verschrikkelijk veel over wie de overeenkomst sluit
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het e-mailadres leidend is voor met wie je de overeenkomst sluit. Dat zou immers betekenen dat als je privé aankopen doet en niet betaald via het mailadres van je werkgever of onderwijsinstelling, de instelling die achter het mailadres zit voor de schulden moet opdraaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:52
*knip* Offtopic. Dit is niet de plek om feedback van andere subfora te vragen/delen.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2025 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 15:19
Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 06:40

FFW

Interessante discussie. Ik denk dat meer werknemers deze fout maken, en zo na ontslag verantwoordelijk zijn voor een account waar ze geen toegang meer tot hebben. Zoiets had mij ook kunnen overkomen. Belangrijker nu is om de teamviewer op te zeggen en de rekening te betalen,dit voorkomt hogere kosten.
Daarna kijken of je ex werkgever bereid is om deze rekening te betaen, waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
Wat een vervelende situatie zeg. Vooral alles zo snel achter elkaar.
Ja waar ik vooral heel erg benieuwd naar ben. Is de factuur. Kijk als daar een bedrijfsnaam op staat, dan is het bedrijf daarvoor verantwoordelijk. Jij was slechts enkel een werknemer, maar bedrijf is de afnemer. Jij beheert de email niet en beheert de post ook niet. Dus dan is het aan het bedrijf om daar zorg over te dragen. De creditcard is slechts het betaalmiddel. Dus ik vraag mij heel erg af van is het afgesloten op persoonlijke titel, of op bedrijfstitel.

En ik betwijfel heel erg of teamviewer zover wilt gaan om over te gaan tot dagvaarden. Je hebt namelijk zoiets als eigen kosten forfait en stel je voor, je komt voor de rechter, je legt de situatie uit. Dan is de kans groot dat een rechter zal doordelen weetje betaal die 400 piek, maak een betalingsregeling en klaar. Worst case. Best case, je heb geen correspondentie gehad van TV en ze gaan gelijk over tot kosten. En jij kan aantonen ik werk er vanaf die datum niet meer. Ik heb geen inzage in de mailbox. Ja het verweer kan zijn dan had je moeten inloggen op je account en daar het moeten aanpassen / moeten bellen. Maar als het op bedrijfs titel is gedaan is dat verantwoordelijkheid van bedrijf niet die van de werknemer. Immers die kunnen komen en gaan.

Maar dat betekend dat teamviewer zijn eigen juridische kosten moet betalen. Dus incasso bureau / deurwaarder / jurist / advocaat om te corresponderen met de rechtbank. + eventueel naar een zitting gaan. Ja dat kan makkelijk in de duizenden euros lopen voor teamviewer.

Ik heb op de harde manier al meerdere malen moeten ondervinden, facturen onder de 1500 euro hebben geen nut om te verhalen bij een rechtbank. Je kosten zijn hoger dan het te innen bedrag.

Puur even om alles te relativeren,

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
Tip: Ik zag het volgens mij nergens staan, maar heb je Teamviewer intussen wel opgezegd? Anders loopt de betaalde licentie namelijk nog altijd door en gaan op termijn nieuwe facturen/herinneringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-06 17:27
Een update zou in dit geval handig zijn.

Het is maar net hoe de factuur is opgebouwd, maar als ik lees dat het op persoonlijke titel is afgesloten met alleen een werk e-mailadres dan vermoed ik dat je gewoon het haasje bent en dat je dit via een rechtsbijstand vermoedelijk wel bij je oude werkgever kan neerleggen.

Teamviewer zal je moeten kunnen overleggen wanneer er mails gestuurd zijn dat gaat naar @Pater91 @oudewerkgever.xyz - daarvan heb je al bekend dat deze naar nieuwepersoon@oudewerkgever.xyz gaan.

In die zin zou je kunnen nagaan of er een aansprakelijkheid is voor jouw oude werkgever dat zij deze factuur hadden moeten voldoen of jouw op de hoogte stellen dat je het account moest stoppen/vernnieuwen/vul actie in.

Ik weet niet of dit jurische grond heeft, maar ik zou kijken of je een regeling kan afspreken dat je in elk geval het niet verder laat oplopen - terwijl je juridisch uitzoekt of dit een case is.

Wat niet gaat werken: is je kop in zand steken, ik vraag me alleen af...

Je betaalt met je creditcard en je hebt NIETS geblokkeerd. Dan had Teamviewer eigenlijk zonder problemen kunnen incasseren, tenzij iemand in het account de betaalwijze aangepast heeft, wat goed zou kunnen dat dit op de zakelijke rekening van jouw oude werk staat en dat die gewoon niet willen betalen en jouw te drogen hangen.

Ik zou ook dus zorgen dat je inzage krijgt in wat er nu op dat account staat. Aangezien Teamviewer van mening is dat jij de 'eigenaar' bent moeten ze ook toegang verlenen. Aangezien het een zakelijk email adres is, kan je dat denk ik wel hard maken dat dan eerder op @ publiek toegankelijk.

Ik vermoed dat er wel wat licht is in de tunnel, maar denk dat je een lange adem moet hebben.

wijze les ondertussen: werk = werk en hoe goed je ook wilt doen: laat vooral je werk de factuur voldoen. Ik doe dat nu ook niet meer na wat discussies over iets wel of niet had gemoeten. Ik heb nu vooral zoiets van: ik doe mijn werk en als ik daar A voor nodig heb en dat heb ik niet. Dan geef ik dat aan: regel A. Zo werkt het ook als het de werkgever niet zint richting mijn kant op. Verder kan ik er prima door 1 deur mee - ik ben gewoon daarin zwart/wit geworden door de tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door logix147 op 27-06-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Om te beginnen, ik ben geen jurist. Maar hoe ik er tegen aan kijk zijn er twee opties:

1 - Je hebt bij het aangaan van het TV abonnement een bedrijfsnaam en/of een KvK nummer ingevuld. In dat geval is kan het gezien worden als een zakelijke overeenkomst en kloppen ze op de verkeerde deur. Jij bent er niet meer werkzaam en hebt geen tekenbevoegdheid voor dat bedrijf (meer). Ze moeten dus bij je ex-werkgever zijn.
2 - Je hebt GEEN bedrijfsnaam en KvK nummer ingevuld en het abonnement staat op jouw naam. In dat geval is het een overeenkomst met een particulier en geldt het consumentenrecht. Daarin staat dat ze je eerst een herinnering moeten sturen en pas daarna mogen verhogen.

Misschien heb je hier wat aan: https://www.consumentenbo...e-procedure/incassobureau
Maar het belangrijkste is dat je blijft communiceren met het incassobureau en/of Teamviewer. Laat ze sowieso de oorspronkelijke en gespecificeerde facturen verstrekken.

Tot slot snap ik eigenlijk niet waarom je zo snel een licentie moest regelen. Er zijn genoeg gratis alternatieven en ook TV kun (of kon) je een beperkte tijd zonder licentie gebruiken. Maar dat is achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben ook geen jurist, maar het gebruik van het email adres van de werkgever, zou ook wel eens voldoende kunnen zijn om het een zakelijke aankoop te maken, dat iets wordt voorgeschoten door een werknemer komt vaker voor.

Tevens is de vraag (die ik al heb vanaf de TS) welke licentie is aangeschaft, sommige zijn duidelijk voor business doeleinden. Sterker nog, voor consumenten gebruik is geen licentie benodigd, "always free for personal use", dus kan aangevoerd worden dat elke licentie voor zakelijk gebruik is. Als TS geen eigenzaak heeft, dan was het voor zijn werkgever.

Verder zal TS hier niet meer reageren, dus verder discussie is niet zinvol. Ik hoop dat de TS de uitkomst wel deelt....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als op verzoek van en op naam van bedrijf is gekocht, met bedrijfsadres is gekocht namens bedrijf. Dan dient het bedrijf te worden aangesproken. Er is geen contract met @Pater91, er is een contract met bedrijfX.

Dit wordt versterkt door
Licenses for Subscription are exclusively available to businesses and not provided to consumers. Businesses in the preceding sentence means a natural or legal person, or a partnership with legal personality, that acts in exercise of trade, business or profession while entering the Contract.
In de eigen voorwaarden staat dat ze geen licenties verkopen aan privepersonen.. Dus: doorverwijzen.

Ik heb niet elke kleine letter gelezen, doe dat zelf wel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1