Foutmelding bij koppelen Solax omvormer in HomeWizard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michelfr90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-07 13:15
Mijn vraag
Ik heb al enige tijd mijn omvormer van Solax gekoppeld in de HomeWizard app.
Onlangs was de omvormer ineens offline, waarna ik hem heb verwijderd om opnieuw toe te voegen.
Maar sindsdien krijg ik de fout 'Ongeldige gegevens' bij het inloggen.

Via de Solaxcloud app kan ik wel gewoon inloggen met dezelfde gegevens.

Ik heb al geprobeerd om het solaxcloud wachtwoord te wijzigen en het opnieuw te proberen, maar dit heeft helaas geen nut. Hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-07 12:44
Ik Heb hetzelfde probleem, vreemd genoeg werkt het in Home Assistant nog wel.
Ook op de webpagina werkt het nog met hetzelfde wachtwoord.
Ik vermoed dat er ergens een verbindingsprobleem zit tussen Homewizard en de Solax server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rin51
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 26-06 14:41
Hier ook hetzelfde probleem. Mijn eerste Solax omvormer zonder problemen kunnen aanmelden bij de Homewizard app. Deze is nu stuk en heb een nieuwe geinstalleerd. Het aanmelden van deze geeft dezelfde problemen als beschreven. Heb alles gedaan om het probleem op te lossen wat Homewizard en Solax adviseren op hun respectievelijke websites. Tot nu toe geen resultaat. Ook Homewizard en Solax via de chat om een oplossing gevraagd. Tot nu toe geen antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sp00f3r
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Michelfr90 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:33:
Mijn vraag
Ik heb al enige tijd mijn omvormer van Solax gekoppeld in de HomeWizard app.
Onlangs was de omvormer ineens offline, waarna ik hem heb verwijderd om opnieuw toe te voegen.
Maar sindsdien krijg ik de fout 'Ongeldige gegevens' bij het inloggen.

Via de Solaxcloud app kan ik wel gewoon inloggen met dezelfde gegevens.

Ik heb al geprobeerd om het solaxcloud wachtwoord te wijzigen en het opnieuw te proberen, maar dit heeft helaas geen nut. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb exact hetzelfde. Moet wel aan Homewizard - Solax verbinding liggen. Mijn Homey is nog steeds verbonden met Solax.

Complete system: http://members.home.nl/sp00f3r/pics/sig_msi.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zvtwillert
  • Laatst online: 28-06 21:30
Zelfde probleem, al ruim een week geen verbinding meer met solax in hw app. Heb het gemeld bij HW support. Die melden terug dat het team er mee bezig is en dat de fout bij Solax zit.
Afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gcraenen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 22:32
Zelfde probleem hier. Alleen bij de homewizard is het een probleem, Home Assistant koppeling werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelfr90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-07 13:15
Goed om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Dan kan ik mezelf in ieder geval uitsluiten.. Gewoon afwachten dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 21:41

Step

step@tweakers.net#

Vriend van me kreeg dit bericht:
Solax-koppeling offline.

Je hebt het misschien al gemerkt: de koppeling met je Solax-omvormer werkt op dit moment niet meer in de HomeWizard-app. Daardoor zie je geen (of onvolledige) grafieken van je opwek, bruto stroomverbruik en zonverbruik.

Solax heeft onlangs veranderingen aangebracht in hun koppelmethode. Hierdoor kunnen wij geen data ophalen. We zijn in gesprek met Solax om dit op te lossen. Tot die tijd kunnen we hier helaas zelf niets aan doen. We weten nu niet hoelang het gaat duren.

Belangrijk: verwijder de koppeling niet.
Opnieuw koppelen lukt momenteel niet en lost het probleem niet op. Je bent dan alleen je extra grafieken kwijt.

We houden je op de hoogte en laten het weten zodra er nieuws is. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Het team van HomeWizard

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou hoe dan ook aanraden om een Solax omvormer uit te lezen via Modbus. Hun WiFi dongle bleef bij mij altijd een onbeveiligd SSID uitzenden, en los daarvan werkte de web API vaak niet en met een stevige rate limit. Er is een perfect onderhouden HACS add-on voor dit doel: https://github.com/wills106/homeassistant-solax-modbus

Draait bij mij al meerdere jaren als een zonnetje :*)

Edit: oeps, ik had "Home assistant" gelezen ipv "HomeWizard". Niet geheel van toepassing, my bad

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 10-06-2025 14:13 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rin51
  • Laatst online: 26-06 14:41
Net dit bericht van Homewizard ontvangen.

Goedendag, op dit moment werkt de koppeling met Solax niet. Hierdoor is het (tijdelijk) niet mogelijk om gegevens op te halen. Wij zijn hiermee bezig en we zijn in gesprek met Solax over een oplossing. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen maar kunnen nog niks melden over de verwachte duur. Bedankt voor je begrip!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sun0000
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Net bericht ontvangen:

Update Solax-koppeling.
Op 5 juni ontving je van ons een e-mail over de omvormerkoppeling met Solax die niet meer werkte.

We zijn druk beziggeweest met een oplossing en hebben goed nieuws: die hebben we gevonden. We verwachten dat de koppeling halverwege juli weer beschikbaar is. Tot die tijd hoef je niets te doen, laat de huidige koppeling vooral staan. Zodra de oplossing live is, laten we het je direct weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solar-man60
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Net de Solax koppeling weer kunnen herstellen. Storing lijkt voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Top, hier ook weer. Tweakers is sneller dan HomeWizard zelf 😀
Pagina: 1