Artikel: review: In-ears vanaf 200 euro - Zeven paar oortjes voor fijnproevers
Artikel: review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Auteur: @Sjef Weller
Toen ik de review van de premium in-ears aan het lezen was en bij de accuduur aankwam, viel me op dat de Sony en Bose (onder)gemiddeld scoorden. De Sony heb ik zelf en ik kan me herinneren dat in een eerdere review specifiek genoemd werd dat ze een hele werkdag meegingen op de accu. Dus ik ben even op onderzoek uitgegaan. Bij de reviews in de productpagina staat alleen de nieuwste review, maar in de zoekbalk kon ik de review uit 2023 snel terugvinden. Er zijn drie in-ears de in beide tests voorkomen. De Sony WF-1000XM5, Bose QuietComfort Ultra Earbuds en Apple Airpods Pro v2. Bij de eerste twee is er inderdaad een een groot verschil in accuduur, maar bij de Apple Airpods Pro v2 is hier amper sprake van.
Ik heb de onderstaande tabel gemaakt met de verschillen.
In de review van mei staat niks vermeld over hoe de accuduur getest is. In 2023 was dit de test:
Misschien kan Sjef Weller een toelichting geven gezien hij beide reviews geschreven heeft.
Artikel: review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - Update
Auteur: @Sjef Weller
Toen ik de review van de premium in-ears aan het lezen was en bij de accuduur aankwam, viel me op dat de Sony en Bose (onder)gemiddeld scoorden. De Sony heb ik zelf en ik kan me herinneren dat in een eerdere review specifiek genoemd werd dat ze een hele werkdag meegingen op de accu. Dus ik ben even op onderzoek uitgegaan. Bij de reviews in de productpagina staat alleen de nieuwste review, maar in de zoekbalk kon ik de review uit 2023 snel terugvinden. Er zijn drie in-ears de in beide tests voorkomen. De Sony WF-1000XM5, Bose QuietComfort Ultra Earbuds en Apple Airpods Pro v2. Bij de eerste twee is er inderdaad een een groot verschil in accuduur, maar bij de Apple Airpods Pro v2 is hier amper sprake van.
Ik heb de onderstaande tabel gemaakt met de verschillen.
| Model | 2023 geen ANC | 2025 geen ANC | 2023 met ANC | 2025 met ANC |
| Sony WF-1000XM5 | 9u35m | 5u57m | 8u21m | 5u21m |
| Bose QuietComfort Ultra Earbuds | 11u42m | 5u23m | 6u39m | 5u10m |
| Apple AirPods Pro v2 | 8u14m | 7u53m | 6u43m | 6u39m |
In de review van mei staat niks vermeld over hoe de accuduur getest is. In 2023 was dit de test:
Heeft iemand enig idee waar dit verschil vandaan komt? Heeft het met firmware updates te maken?We hebben uiteraard ook onderzocht hoelang je met je volgeladen in-ears van muziek kunt genieten. Dit hebben we zowel met als zonder anc gemeten, waarbij we voortdurend een audiomix afspelen op 80-procentvolume vanaf een Android-telefoon.
Misschien kan Sjef Weller een toelichting geven gezien hij beide reviews geschreven heeft.