Ervaringen met thermische printer voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:06
In de action heb je zo een printer .Bijhorend papier kun je bijbestellen. Ik vind elders zeer weinig informatie voor zulke printers. Het zou voor mij moeten dienen voor af en toe word documenten uit te printen, e-tickets af te drukken.
Wat zijn de voor of nadelen.
Kan het uitlopen bv. bij vochtig weer.
Vervagingen heb ik elders gelezen?

https://shop.action.com/n...-XkV_gCuTwpBoCtI8QAvD_BwE

Het lijkt zeer interessant: zeer mobiel geen inktpatronen aankopen.
Wie kan ervaringen met zulke toestellen met mij delen? Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uitlopen zal het niet. Wordt bij kassabonnen veel gebruikt. Inktpatronen heb je idd niet meer maar thermisch papier op a4 is ook niet goedkoop.
Daarnaast vervaagt de print vrij snel.

Tot slot: een zwart wit laserprinter zit ook in die prijsklasse en heeft al die nadelen niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Vervagen? Dat klinkt erg negatief. Ook als je de print in een farde, ringmap bewaard? Papier is inderdaad een stuk duurder lijkt het. Er zijn 3 navulrollen van 6 meter voor €10 daarmee kun je slechts 60 vellen A4 mee afdrukken moet je die rollen dan handmatig afknippen? Er zijn voor dezelfde prijs ook 200 A4 vellen te bestellen dat is wel een pak goedkoper maar nog steeds wel meer dan het dubbel dan gewoon papier
Kun iemand me een link doorsturen van een zwart-wit laserprinter voor 70 EUR of nog wat informatie geven over de thermische printer vooral over dat vervagen?
Merci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check de pricewatch, links genoeg.

En haal maar eens een bonnetje bij de Gamma ofzo, laat het een half jaar opgevouwen in je portemonnee zitten en kijk wat je over houdt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
goedkoopste laserprinter €88, niks printen met gsm

[ Voor 26% gewijzigd door Peter543 op 06-06-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:02

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je af en toe een e-ticket of document uitprint en je wilt zo goedkoop mogelijk uit zijn, dan ga je voor een laserprinter. Op marktplaats staan er zat, sommige gratis af te halen en een hele hoop voor maximaal een paar tientjes. Als er nog een redelijk volle toner bij zit dan print je de rest van je leven met die printer.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
je hebt wel steeds computer nodig, wil je iets van de gsm afdrukken moet je dieper in je buidel tasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Peter543 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:16:
je hebt wel steeds computer nodig, wil je iets van de gsm afdrukken moet je dieper in je buidel tasten
Nee hoor, veel printers hebben gewoon Google Cloud Print of Airprint en WIFI. Daarmee kun je direct vanaf je mobiel afdrukken.

Neem aan dat je zelf ook wel kan zoeken, maar hier wat voorbeelden:
https://www.marktplaats.n...laserprinter-mpf-135w-a72
https://www.marktplaats.n...aserprinter-multifunction
https://www.marktplaats.n.../m2271713199-laserprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thermisch printen? Nostalgie :P

Dit is hoe het er anno 1982 uitzag :+
Afbeeldingslocatie: https://www.timexsinclair.com/wp-content/uploads/2020/08/ZX-Printer-catalog-photo.jpg

In de tussentijd is de resolutie en contrast verbeterd, maar fundamenteel is het nog steeds een manier om ultiem goedkope printers te maken die echter (verhoudingsgewijs) duur papier vereisen en dat papier en de afdrukken erop zijn ronduit inferieur aan reguliere inkt/LED/laser prints op regulier papier. Je krijgt waar je voor betaalt en dat is niet veel :o

Als een nieuwe laserprinter te duur is, overweeg een tweedehands exemplaar. Laserprinters van o.a. Brother en HP zijn niet stuk te krijgen, gaan decennialang mee en dus kun je prima een 10 jaar oud exemplaar gebruiken. Wil je fancy dingen als printen vanuit telefoon, hang er een routertje met printserverfunctionaliteit aan. Te houtje-touwtje? Tast dan wat dieper in de buidel voor een nieuw model dat het wel kan. Dat zal duurder zijn dan een thermische printer bij de Action, maar je krijgt dan ook iets dat afdrukken kan maken die over een jaar nog steeds toonbaar zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter543
Bedankt voor jullie reactie, het is toch een laserprinter geworden 106 eur incl verzendkosten. Als ik toch nog even op de thermische printer terugkom. De supermarkten zullen ook besparen op papier waarom is thermisch papier dan zo duur voor privé gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Peter543 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:06:
Bedankt voor jullie reactie, het is toch een laserprinter geworden 106 eur incl verzendkosten. Als ik toch nog even op de thermische printer terugkom. De supermarkten zullen ook besparen op papier waarom is thermisch papier dan zo duur voor privé gebruik?
Thermisch papier is duurder dan normaal papier, dat klopt. Maar het alternatief is een bonnenprinter op basis van inkt. Die patronen moeten dan vervangen worden (door een cassière) en de inkt gaat vlekken als de bon nat wordt. In de vormfactor van een bonnenprinter met een rol papier lijkt me een laserprinter niet haalbaar. Manuren kosten ook geld, dus ik denk dat supermarkten goedkoper uit zijn met een thermische printer waar een cassière in 10 seconden een rol kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:55
Kijk voor een printer met MOPRIA ondersteuning, en je kan vanaf elk mobiel device afdrukken, zelfs scannen als je een all in one hebt.
Pagina: 1