• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-08 18:57
allen,

Na de aankoop van de marstek Venus thuisbatterij eens verder gedoken in Marstek hun product gamma.
En uitgekomen op deze ( via bepaalde wegen!) zeer goedkope 800watt( er zijn ook 600-1000-200watt varrianten ) micro omvormers.
heeft iemand hier ervaring mee?
Lijkt me ideaal om de toevoeging van onze installatie ( 2 paneeltjes en dan de batterij ) in 1 appje te kunnen volgen.
Je vind hier echt zeer weinig over online. opmerkelijk.

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:52

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hallo topic uit 2025 :)

Ik heb 2 van deze microomvormers gekocht (2x 88€) gekocht om mijn kapotte solaredge inverter te vervangen. Elk met 2 onafhankelijke poorten voor de panelen. En aangezien mijn panelen maar 200W zijn heb op elke poort 2 panelen parallel aangesloten. (parallel is uiteraard beter, en serieel zou over 60 volt heen gaan) (dus 2 omvormers x 2 poorten x 2 panelen = 8 oude 200 W panelen)

Omdat deze inverters meteen al wifi (en BT) praten heb je dus geen extra management dongle ofzo nodig.

BC01 female 230 v stekkers even moeten zoeken.

Als je in de app, Help en feedback een topic over MQTT toegang aanvraagt krijg je ook meteen een versie update beschikbaar. MQTT settings die naar hame moeten gaan wijzen in home assistent heb ik nog niet gevonden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.