Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
Situatieschets:
3kW panelen op het dak aanezig, aangesloten op 3 fase omvormer met accu.
Nu willen we de panelen uit breiden in de tuin.
In achtertuin een pergola met een zonnepaneeldak. Ook rond de 3kW. Die wil ik gewoon aansluiten op de bestaande omvormer op zolder zodat die de accu kan opladen.
Dan nog een serre ook van zonnepanelen maar omdat die oostelijk gericht is valt die rond 1 uur in de schaduw van huis. Dus die wil ik voorzien van microomvormers zodat de panelen zoveel mogelijk blijven doordraaien.

Mijn vraag is of deze opstelling lekker "botert" met elkaar of dat ik ergens een probleem ga krijgen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:10
welke omvormers?
welke micro omvormers?
welke panelen?
welke accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
boyette schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 04:13:
welke omvormers?
welke micro omvormers?
welke panelen?
welke accu?
De omvormer is growatt en heeft zijn eigen accuingang.
Microomvormers nog geen idee, moet iets hebben wat ik in elk geval lokaal kan uitlezen.
Exacte paneelkeuze is ook nog niet rond want dat is gebaseerd op formaat, niet wattages.
Belangrijste punt wat mogelijk relevant is dat de omvormer een eigen (3 fase) kWh meter heeft in de meterkast die het huis zelf meet. Mijn issue is dus oofdzakelijk of het een probleem is als er ook andere dingen in huis gaan terugleveren op het net?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen