2dehands wagen, of toch maar een stockmodel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainshark
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06-06 13:32
Dag allemaal,

Ik ben aan het beslissen om een wagen aan te schaffen op mijn firma (in België). Ik heb deze redelijk dringend nodig, aangezien ik als freelancer aan de slag ga vanaf juli.

Hierbij viel mijn oog op een BMW 330e die als stockmodel verkocht wordt voor 64.000 EUR.

Met wat rond te zoeken vind ik quasi dezelfde auto qua opties 2dehands terug (op BMW premium selection, dus via de garage ook) voor rond de 45.000- 50.000 EUR. De 2dehands modellen zijn tussen de 2 en 3 jaar oud, en hebben allemaal gemiddeld 30.000 KM.

Dat is best nog een verschil dat daar tussen zit qua prijs, en dat maakt het me weer moeilijk om te gaan kiezen.

Uiteraard is het altijd leuker om een nieuwe auto te hebben, maar naast de langere garantie en dus het nieuw zijn, vraag ik mij af of jullie ervaringen of inzichten hebben die me de juiste beslissing kunnen helpen maken? Slechte/goede ervaringen met stockmodellen, of 2dehands wagens?

Losstaand van de keuze van auto zelf ;-).

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Chainshark op 05-06-2025 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik zou in dit geval een 2e hansje nemen. Je begint net voor jezelf, het is lastig in de toekomst kijken. Misschien loopt het over een jaar niet meer. Als je dan je auto wil verkopen ga je veel minder verliezen aan waarde, dus netto geld dan bij de nieuwe auto. En gaat alles goed hou je 20k oftewel 30% in je zak

Ook een bestaande auto heeft voor een nieuwe eigenaar de nieuwe auto vibe

[ Voor 7% gewijzigd door iceme op 07-06-2025 07:02 ]