Wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriktenhag
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12-06 10:03
Hallo, ik heb sinds kort een huis gekocht en nu zag ik tot mijn blijdschap dat er een internet-aansluiting zit op zolder.

Nu blijkt deze tot nu toe niet te werken, meedere kabels geprobeerd van mijn pc tot de aansluiting.

Hoe kom ik er nu achter of deze aansluiting werkt? Lijkt mij namelijk dat je dit niet zomaar inbouwd.

Er komen ook 2 kabels uit de muur, de grijze kabel schijnt een oude aansluiting te zijn van haar vorige provider. En de groene zou ik niet weten. Wie kan mij a.u.b. helpen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEQC4bqQ15u9ORqVZgVYFdX_IOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFHySm2sMyFmWGgORf0S6uMs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzDMyQTq_s4Cp7b2ef98en-8YMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ti7A7ELVwGaBqYMpkbuiZK6c.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10
Eriktenhag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:29:
Hallo, ik heb sinds kort een huis gekocht en nu zag ik tot mijn blijdschap dat er een internet-aansluiting zit op zolder.

Nu blijkt deze tot nu toe niet te werken, meedere kabels geprobeerd van mijn pc tot de aansluiting.

Hoe kom ik er nu achter of deze aansluiting werkt? Lijkt mij namelijk dat je dit niet zomaar inbouwd.

Er komen ook 2 kabels uit de muur, de grijze kabel schijnt een oude aansluiting te zijn van haar vorige provider. En de groene zou ik niet weten. Wie kan mij a.u.b. helpen....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar loopt de aansluiting naar toe en waarmee wordt deze gevoed?

Ergens in je huis moeten de kabels die aangesloten zitten op deze twee rj45 aansluitingen uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door saaltink op 05-06-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zit er uberhaupt wel een kabel in de muur?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriktenhag
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12-06 10:03
Het stopcontact er naast met een stekker erin doet het gewoon. Daar staat stroom op.

Ik weet niet waar de aansluiting naar toe loopt. Dit is op zolder en van die zolder hebben zij 2 kamers gemaakt met een wandje er tussen met in beide kamers meerdere stop contacten. Enkel zit er in een kamer dus deze inbouw aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:32

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Eriktenhag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:02:
Het stopcontact er naast met een stekker erin doet het gewoon. Daar staat stroom op.

Ik weet niet waar de aansluiting naar toe loopt. Dit is op zolder en van die zolder hebben zij 2 kamers gemaakt met een wandje er tussen met in beide kamers meerdere stop contacten. Enkel zit er in een kamer dus deze inbouw aansluiting
Maar aan de andere kant van je netwerkkabel moet toch iets als een switch/router/modem zitten?

Branden er lampjes bij de aansluiting op je pc als de kabel aangesloten is?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:53
Meestal is de andere kant een centraal punt in huis.
Denk dan aan een meterkast of iets dergelijks.

Het lijkt erop dat de vorige verbinding over COAX liep.
Dan zou het centrale punt ook in de huiskamer kunnen zitten, vroeger kwamen veel kabel aansluitingen op een andere plaats binnen dan de meterkast.

Dus opzoek naar het centrale punt in huis.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:20
Heeft letterlijk niks met elkaar te maken.

Heb je überhaupt al een internet abonnement en zo ja, wat heb je aan netwerkkabels in je router gestoken?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eriktenhag schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt vieraderig te zijn, klopt dat? Zo ja dan zou ik een isdn-lijn oid verwachten, en zal deze naar je meterkast gaan.
Ik zou het vervangen met een nette verse kabel... Of draadloos gaan, is wellicht makkelijker (acceptabel) werkend te krijgen als je weinig kennis hebt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Grijze (kern kabeltjes: blauw oranje rood wit) is ISRA (dus voor kpn of Odido op dsl): zie hier kleuren komen overeen: https://community.kpn.com...ting-dsl-op-isra-1-489023

Groen lijkt mij coax kabel alleen zeker weten doe ik niet daar is de foto te blur voor. Maar zou normaal anders zijn afgemonteerd namelijk zo: https://community.ziggo.n...16958/highlight/true#M772

Al lijkt deze minimale montage er sterk op (geen opbouw doosje) https://community.odido.n...nternet-aansluiten-352819

Tot slot:
ik heb sinds kort een huis gekocht en nu zag ik tot mijn blijdschap dat er een internet-aansluiting zit op zolder.
Ik kan mij niet voorstellen dat die direct naar de kabels van foto 1 gaan.

Ik zou eerder verwachten dat er ergens nog zo iets zit dat het 'doorlust' of dat er in de meterkast een patch paneeltje zit of een paar keystones hangen. Dat gaat dan naar die wand aansluiting naast het stopcontact.

[ Voor 74% gewijzigd door RobbyTown op 05-06-2025 23:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik weet niet waar de aansluiting naar toe loopt.
Heb je geen overzicht gekregen van de verkoper?

Al in de meterkast gekeken? Grote kans dat daar een of meerder netwerkkabels uit het plafond komen.
Als je die kabels op het modem/router van je provider aansluit moet het werken.

Zie je die kabels niet, dan zou ik even contact opnemen met de verkoper van je woning, die kan je dat vast vertellen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 15:08
guido66 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:45:
[...]

....

Heb je überhaupt al een internet abonnement en zo ja, wat heb je aan netwerkkabels in je router gestoken?
De echte vraag, ben benieuwd naar het antwoord van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar bij mij in huis liggen keurige lege buizen die uitkomen achter zo'n zelfde plaatje met twee utp aansluitingen.

Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.

Maar ik zou met een schroevendraaier ff netjes het plaatje losschroeven en erachter kijken of er iets aangesloten zit aan die kant en zo ja wat.

ALs er iets aangesloten is weet je ook welke soort/kleur kabel je zoekt elders in huis lijkt me?
Pagina: 1