Europese hardwarematige firewall met wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMeul
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 20:26
Voor mij thuisnetwerk ben ik op zoek naar een hardware matige firewiall met wifi en dan bij voorkeur van Europese makelij.
Heb jij tips ?

Voor nu kom ik uit bij Lancom. Voor mij onduidelijk of er ook andere Europese merken zijn.

Groet,
Dirk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:37
Ik weet niet wat je precies zoekt qua professionaliteit, maar OPNsense is zeer uitgebreid en wordt gemaakt door een Nederlands bedrijf: https://opnsense.org/

EDIT:
Ohja, en Fritzbox? Komt uit Duitsland

[ Voor 13% gewijzigd door gwabber op 06-06-2025 18:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

MikroTik!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMeul
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 20:26
Dank voor de tip.
MikroTik! ga ik onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja leuk spul :)

Ben net aan de reis begonnen met een Hex S en een RB260GS om te spelen met routeros en switchos. Het is nogal eigenzinnig, maar hun filosofie en diepte spreken me zeker aan. Prijs is ook zeker t.o.v. alle Ubiquiti spullen die ik nu heb in huis meer dan redelijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:45
DaMeul schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:55:
Voor mij thuisnetwerk ben ik op zoek naar een hardware matige firewiall met wifi en dan bij voorkeur van Europese makelij.
Heb jij tips ?

Voor nu kom ik uit bij Lancom. Voor mij onduidelijk of er ook andere Europese merken zijn.

Groet,
Dirk
Misschien moet je wat meer informatie geven dan dat. Heb je geen budget of prestatie eisen ? Dt die uit europa komt lijkt belangrijker te zij dan dat die aan technische eisen voldoet anders dan dat die wifi moet hebben.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Europeesch en redelijk budget vriendelijk.
Huis tuin keuken oplossing met als je het wilt ook veel andere mogelijkheden zoals vpn, vlan…

https://mikrotik.com/product/hap_ax3

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor thuis voldoet Fritz (AVM) uitstekend, Mikrotik is echt wel voor de hobbyist die het echt leuk vindt. Je moet wel wat van netwerken weten/ snappen anders wordt het een risico dat er gaten vallen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:36
Ik neem aan dat de toepassing een consumenten internetaansluiting betreft of klein zakelijk, twee tot tien werkplekken? Daarbij wordt doorgaans dezelfde apparatuur gebruikt.

Voor eenvoudige configuratie van een betrouwbaar systeem kom je denk ik al heel snel uit bij AVM Fritz!Box. Redelijk basis instelmogelijkheden voor zeer degelijke bedrade en draadloze verbindingen. De apparatuur van Fritz doen wat ze beloven, je vergeet eigenlijk dat je ze hebt omdat het altijd naar behoren werkt.

Aan het andere eind van het spectrum heb je denk ik MikroTik. Absoluut niet geschikt voor beginners, bijzonder veel instelmogelijkheden en enorme flexibiliteit, maar je moet wel goed begrijpen waar je mee bezig bent. Bij MikroTik vind je een uitermate goede prijs/prestatie verhouding. Veel functionaliteit voor heel weinig geld. De configuratie kent een enorme steile leercurve en daar moet je je vooraf bewust van zijn. Zeer betrouwbaar en buitengewoon betaalbaar.
Pagina: 1