ASUS b650 plus wifi, wireles drivers installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezer Soze
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:00
Update: Probleem opgelost

Ik krijg de wifi drivers van de asau b650 plus wifi niet geïnstalleerd
...

Relevante software en hardware

Windows 11 pro, amd ryzen 7700. Asus tuf b650 plus wifi moederbord
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de nieuwste bios geïnstalleerd
Ik heb in bios gecontroleerd op wifi actief is
Ik heb alle wireless drivers versie geprobeerd.
Maar als ik deze probeer uit te voeren krijg ik de melding “does not support operating system” of er gebeurd niks. Op internet gevonden dat ik de oude drivers moest gebruiken. Maar ook die werkte niet.

In apparaatbeheer heb ik een netwerkcontroller die niet herkend wordt en een pci controller die niet herkend wordt en daarnaast nog 3 onbekende apparaten. Ook vanuit hier kan ik geen stuurprogramma’s vinden.

Heeft iemand enig idee wat te doen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezer Soze
Ben een stapje verder, oude drivers instaleren werkte uiteindelijk wel.
Ik heb nu werkend bluethoot, kan een wifi verbinding maken met de telefoon hotspot, ik kom alleen niet op mijn eigen router twerwijl alle overige apperatuur er gewoon wireless aan hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Update eerst Windows maar eens, inclusief de optionele updates/drivers onder geavanceerd.

Vermoed dat je nog een antieke installatie stick hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezer Soze
Dank voor de reactie, tweede probleem zat in de router,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13
rdejongjr schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:57:
Update eerst Windows maar eens, inclusief de optionele updates/drivers onder geavanceerd.

Vermoed dat je nog een antieke installatie stick hebt.
Dit ligt ook aan Asus, zijn gewoon grappenmakers, ik had hetzelfde probleem toevallig ook vd. week
Als je kijkt op hun site https://www.asus.com/nl/s...20wifi/helpdesk_download/ zijn de primaire drivers voor Mediatek (chipsets) gok ik gezien de driver naam begint met MTK....
Als je dan op alles tonen klikt is de 2e versie gewoon genaamd Wifi, dit zijn de Realtek drivers en die werken bij mij wel.

Prima dat ze gebruik maken van verschillende leveranciers, maar zet het dan ook duidelijk op je site.
Ze maken er gewoon een rommeltje van, zelfde als met die bluetooth driver, die lijkt dan geinstalleerd te zijn door Windows, maar als je dan op Bluetooth apparaten zoekt vindt die niks, ook daar moet je de 2e versie die op hun site staat van installeren die niet begint met MTK.., kan dus zijn dat TS dit nog gaat tegenkomen.

Mocht het nog openstaan voor die pci controller en onbekende apparaten kan zijn dat je de AMD chipset drivers moet installeren mocht dat nog niet gedaan zijn https://www.amd.com/en/su...ml/chipsets/am5/b650.html
https://www.amd.com/en/su...ml/chipsets/am5/b650.html

[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 06-06-2025 10:45 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!